Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از ناکامی نیروهای وابسته به بارزانی در برابر ارتش عراق در عملیات کرکوک، درباره این موضوع با سران چند کشور دنیا گفت‌وگو کرده است.

رژیم صهیونیستی تنها طرفی است که با وجود مخالفت‌های جهانی با برگزاری همه‌پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق، از آن حمایت کرد. تحلیلگران می‌گویند تل‌آویو از این رهگذر به دنبال ایجاد ناامنی در منطقه و تجزیه کشورهای مختلف به ویژه عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیروهای مسلح عراق چند روز پیش و در حالی که مدت اندکی از برگزاری همه‌پرسی جدایی کردستان عراق می‌گذشت توانستند منطقه نفت‌خیز «کرکوک» را از نیروهای وابسته به بارزانی بازپس بگیرند.

مقام‌های اسرائیلی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز می‌گویند نتانیاهو در تماس‌های تلفنی جداگانه با «آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، با آنها درباره این ناکامی کُردهای عراق گفت‌وگو کرده است. 

طبق این گزارش، این موضوع، در تماس‌های مقام‌های اسرائیلی با فرانسوی‌ها نیز مطرح شده و مشاور امنیت داخلی اسرائیل در واشنگتن درباره آن با مقام‌های دولت آمریکا هم گفت‌وگو کرده است. 

یک مقام صهیونیست که نخواسته نامش فاش شود گفته اسرائیل به دلیل مجاورت کردستان عراق با دشمنان این رژیم در تهران و دمشق، در این منطقه منافع امنیتی دارد. 

این مقام صهیونیست، بدون اشاره به جزئیات بیشتر به رویترز گفت: «[منطقه کردستان عراق]، یک منطقه راهبردی است. اگر کسی می‌توانست به آنها سلاح‌ها یا هر چیزی دیگر بدهد، خیلی خوب بود. اما ما نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.»

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب

تابناک _ پیش از ظهر امروز، آقای نچیروان بارزانی، رییس اقلیم کردستان عراق با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کرد.

اخبار و تصاویر تکمیلی متعاقبا ارسال می شود...

دیگر خبرها

  • دیدار رییس اقلیم کردستان عراق با رهبر انقلاب
  • از سوء استفاده صهیونیست‌ها و عناصر ضدانقلاب از اقلیم کردستان علیه ایران جلوگیری کنید
  • رئیسی: از سوءاستفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • رئیسی: از سوء استفاده صهیونیست‌ها علیه ایران جلوگیری کنید/ بارزانی: حرمت کمک‌های ایران را نگه می‌داریم
  • عکس/ دیدار رئیس اقلیم کردستان عراق با رئیسی
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • جنایت زندان دوله‌تو + تصاویر | خود مشاهده کردم که آنان را جلوی کاروان‌های عروسی سر می‌بریدند...
  • بارزانی وارد تهران شد
  • سفر نیچروان بارزانی به تهران
  • شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها