Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، نعمت الله قنبری،دبیر تخصصی اولین همایش آواها و نواهای محلی مذهبی استان سمنان امروز 29 مهر از برگزاری همایش آواها و نواهای محلی و مذهبی سمنان در دهه سوم آبان خبر داد و گفت : این همایش ابتدا به صورت شهرستانی در تمامی شهرستانهای استان سمنان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه مرحله استانی با حضور برگزیدگان شهرستانی برگزار می‌شود افزود: هوشنگ جاوید پژوهشگر مطرح در حوزه نغمات مذهبی و آیینی مهمان ویژه این همایش در شاهرود است.
قنبری با تاکید بر ارتباط هنرهای دینی و مذهبی با اندیشه‌های ناب عرفانی و معنوی یاداور شد: موسیقی مذهبی و آئینی با پیشینه‌ای به گستردگی تاریخ بشریت و با زیر مجموعه‌های  متنوع اش همچون قرائت قرآن کریم، مناجات و سحرخوانی، روضه خوانی، منقبت خوانی، مولودی خوانی، نوحه خوانی و چاوشی خوانی یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین هنرهای دینی است.
وی با اشاره به اینکه این همایش در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود افزود: بخش اصلی اختصاص به  اجرای خوانندگان و راویان نغمات مذهبی همراه با اجرای آئین های مرتبط سخنرانی‌ها و میزگردهای پژوهشی، علمی و ارائه مقالات دارد.
قنبری اظهار کرد: در بخش جنبی نمایشگاه عکس از آئین ها و مراسم مذهبی استان، نمایشگاه نسخ قدیمی و آثار مکتوب مرتبط برگزار می شود
دبیر تخصصی اولین همایش آواها و نواهای محلی مذهبی استان سمنان، هدف از برگزاری همایش را معرفی آواها و نواهای مذهبی اصیل استان، ایجاد ساختارهایی برای حمایت از گسترش تولید، باز آفرینی و پژوهش های اساسی برشمرد.
منبع: روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان

همزمان با ایام سوگواری و سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت امام جعفر صادق (ع) مراسمات عزاداری در سراسر استان گیلان توسط هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های دینی برگزار می شود.‌

مردم مؤمن و ولایتمدار و متدین گیلان در سراسر این استان همگام با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و اماکن مذهبی در سوگ صادق آل محمد (ع) به عزاداری  خواهند پرداختند و ارادت خود را به خاندان اهل‌ بیت (ع) ابراز خواهند داشت.

مراسم عزاداری خیابانی و دسته سینه‌زنی امروز از مقابل مساجد برخی شهرستان‌های برگزار می شود.

همچنین  امروز ساعت ۱۷ در میدان شهدای ذهاب رشت تجمع عزاداری برپا خواهدشد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • همایش بزرگ حجاج شرق استان سمنان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برگزاری مراسمات عزاداری سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در گیلان
  • برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی
  • جشن سپاس کارگر در سمنان
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • ششمین جشنواره ملی روستایی و عشایری رضوی استان بوشهر برگزار شد
  • جشنواره ملی روستایی ـ عشایری در ۸ روستا برگزار می‌شود