Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ­وزرای دفاع فرانسه و آمریکا روز جمعه در ساختمان پنتاگون دیدار و در خصوص مسائل خاورمیانه گفت و گو کردند.

فلورانس پارلی، وزیر دفاع فرانسه، در دیدار با جیمز متیس، همتای آمریکایی خود، به موضوعاتی مانند عملیات نظامی در سوریه پس از آزادسازی شهر رقه، توافق هسته‌ای ایران و مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه ساحل آفریقا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرف فرانسوی در این دیدار از حمایت واشنگتن از عملیات نظامی در مالی و همچنین همکاری در سوریه و عراق قدردانی کرد.

او در ادامه گفت: «با سقوط شهر رقه، پیروز نبرد شدیم، اما جنگ را به طور کامل نبرده‌ایم و مرحله بعدی چیزی است که تمایل دارم در مورد آن با شما صحبت کنم».

پاریس، که از راه حل مبتنی بر مذاکرات سیاسی در بحران سوریه حمایت می‌کند، تلاش می‌کند تا با تشکیل یک گروه تماس، نمایندگان دولت سوریه و مخالفان آن را به همراه اعضای دائم شورای امنیت، اتحادیه اروپا و بازیگران منطقه، مانند لبنان و ایران، پشت میز مذاکره بنشاند؛ اما واشنگتن با این پیشنهاد مخالف است.

انتهای پیام/

دیدار متیس با وزیر دفاع فرانسه

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۱۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات آگاه در دولت آمریکا اعلام کرد که «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور در سفر به تل‌آویو بار دیگر به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تأکید کرد که واشنگتن همچنان مخالف آغاز عملیات نظامی علیه شهر رفح در جنوب غزه است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی شامگاه دیروز اعلام کردند که وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد. بلینکن ساعاتی پیش با نتانیاهو دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

پیش از این نتانیاهو تأکید کرده بود که «تحت هر شرایطی» ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح که هم‌اکنون به پناهگاه اصلی آورگان فلسطینی تبدیل شده، حمله خواهد کرد.

«تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان جهانی بهداشت امروز چهارشنبه هشدار داد که حمله همه جانبه اسرائیل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، باعث رقم خوردن فاجعه انسانی خواهد شد.

آدهانوم با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس ضمن درخواست از اسرائیل برای خودداری از حمله به رفح، از همه طرف ها خواست برای برقراری آتش‌بس تلاش کنند و به صلح پایدار دست یابند.

رژیم صهیونیستی با این ادعا که شهر رفح آخرین پایگاه جنبش مقاومت اسلامی (حماس) است، علیرغم هشدارهای بین المللی درباره پیامدهای فاجعه بار با توجه به حضور حدود ۱.۴ میلیون آواره در آنجا، بر حمله به این شهر در مرز با مصر اصرار دارد.

کد خبر 6094355

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • گفتگوی بورل و امیرعبداللهیان در آستانه سفر گروسی؛ رئیس دیپلماسی اروپا به وزیر خارجه ایران چه گفت؟
  • (ویدیو) نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و ظریف
  • دیدار رهبر اپوزیسیون رژیم صهیونیستی با وزیر خارجه امارات در ابوظبی
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه