Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامیار داهیم در گفتگو با امتداد نیوز با بیان اینکه آزمایشگاه ممتاز منطقه‌ای شمالغرب کشور یکی از بخشهای بسیار توانمند استان به شمار می‌رود افزود: این آزمایشگاه با بهره گیری از کادری مجرب و متخصص و با دارا بودن بخشهایی چون سرولوژی، انگل شناسی، کنترل کیفی میکروبی مواد غذایی، آنالیز شیمیایی مواد غذایی، میکروبیولوژی مرضی و همچنین بخش پیشرفته آزمایشگاه ملکولی یکی از برجسته‌ترین مراکز آزمایشگاهی سازمان دامپزشکی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این آزمایش‌ها با هدف تشخیص انواع بیماریهای دام، طیور، آبزیان و عوامل میکروبی آلوده کننده مواد غذایی و نظارت بر بهداشت عمومی و باقیمانده‌های دارویی در مواد غذایی مورد مصرف مردم انجام گرفته است.

داهیم اظهارداشت: این آزمایشات در آزمایشگاه ممتاز منطقه‌ای شمالغربی کشور، چهار آزمایشگاه درجه یک، هفت آزمایشگاه درجه دو و پنج آزمایشگاه درجه سه در شبکه‌های دامپزشکی صورت گرفته است.

مدیر کل اداره دامپزشکی آذربایجان غربی از نظارت بر استحصال ۲۸ هزار و ۱۰۰ تن گوشت سفید توسط اداره کل دامپزشکی استان در طی شش ماهه اول سال جاری خبرداد و افزود: دراین مدت تعداد ۱۳ میلیون و ۸۵۰ هزار و ۸۵۵ قطعه مرغ گوشتی به وزن ۲۸ هزارو ۱۰۰ تن گوشت سفید با نظارت بازرسین بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاههای طیور این استان استحصال شده است.

داهیم با بیان اینکه تمامی طیور کشتار شده در کشتارگاه پس از کنترل‌های لازم توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی مجاز به عرضه در بازار مصرف هستند ادامه داد: در این راستا اکیپهای کنترل بهداشتی اداره کل دامپزشکی استان اقدام به بازدید و بازرسی تعداد ۴۸ هزارو ۴۵۵ نوبت از مراکز مختلف تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی شامل مراکز بسته بندی انواع گوشت قرمز و سفید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و سوپر مارکتهای عرضه کننده گوشت مرغی و تخم مرغ خوراکی، قصابی‌ها، سردخانه‌های زیر صفر نگهداری فرآورده‌های خام دامی منجمد کرده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه از موارد بازدید شده ۱۸۵ مورد غیر بهداشتی تشخیص داده شده و از این تعداد ۹۷ مورد به مراجع قضایی معرفی شده‌اند گفت: در این راستا تعداد ۹۱ مرکز عرضه فرآورده خام دامی پلمپ شده است.

داهیم همچنین از جابجایی بیش از ۳۱ هزار تن انواع فرآورده‌های دامی به طریق ترانزیت بین کشوری از قرنطینه مرزی بازرگان خبر داد و اظهارداشت: این میزان فرآورده‌های دامی به هفت کشور خارجی ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، عراق، افغانستان، قطر و آذربایجان از طریق مرزهای استان ترانزیت شده است.

 وی گفت: در راستای ایفای نقش کلیدی جمهوری اسلامی ایران بعنوان پل اقتصادی کشورهای غربی وممالک آسیایی درقالب ترانزیت بین کشوری کالاها وبه منظوراعمال کنترل‌های بهداشتی لازم ۳۳ قلم فرآورده‌های دامی به وزن ۳۱ هزار و ۸۳۵ تن از کشورهای اتریش، آلمان، اکراین، ترکیه و مصر وارد و پس ازبازدید های بهداشتی محموله‌ها درمحل قرنطینه مرزی بازرگان و صدورگواهی های ترانزیتی به کشورهای آذربایجان، ترکمنستان، تاجیکستان، عراق، افغانستان، ازبکستان و قطر ترانزیت شده است.

true برچسب ها : آزمایشگاه دامپزشکی آذربایجان غربی کامیار داهیم true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۳۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند توسعه سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در چایپاره

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این نشست پس از طرح خواسته ها و مطالبات مردمی برای بر خورداری از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در نواحی باقیمانده من جمله در منطقه معروف به بیگ جوان از سوی رییس شورای اسلامی چایپاره، معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی در خصوص اقدامات صورت گرفته و برنامه های آتی جهت تکمیل سامانه فاضلاب شهر قره ضیا الدین توضیحاتی را ارائه کرد.

در ادامه، محمداشرفی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با قدردانی از تعامل و همکاری های شورای اسلامی شهر چایپاره بر لزوم تکمیل سامانه فاضلاب و بهره مندی صددرصدی اهالی منطقه بیگ جوان تاکیدکرد.

در این جلسه مقرر شد تداوم تخصیص های مرتبط با سفر ریاست جمهوری برای پیشبرد اهداف مذکور با جدیت پیگیری شود.

سامانه فاضلاب شهر چایپاره در سال 1394 به بهره برداری رسیده و تصفیه خانه آن نیز از نوع لجن فعال به روش SBRو با ظرفیت اسمی 7900 متر مکعب در شبانه روز با کیفیت بسیار مطلوب در مدار بهره برداری قرار گرفته و بیش از 85درصد خانوارهای این شهر تحت پوشش خدمات جمع آوری، انتقال، تصفیه و دفع بهداشتی خام خانگی قرار دارند.

دیگر خبرها

  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • انعقاد تفاهم نامه همکار بین اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی و دانشکده دامپزشکی دانشگاه ارومیه
  • دامپزشکی سبزوار ۷۰ متخلف بهداشتی را به دادگاه کشاند
  • انجام حدود ۲میلیون و ۸۰۰ هزار آزمایش روتین وتخصصی​ در کرمانشاه
  • بررسی روند توسعه سامانه جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در چایپاره
  • انجام بیش از ۵ هزار آزمایش تخصصی در آزمایشگاه‌های دامپزشکی شهرستان مشهد
  • بیش از ۷ هزار کیلوگرم فرآورده دامی در گیلان از چرخه مصرف خارج شد
  • بررسی گواهی بهداشتی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ محموله دام و طیور در طبس
  • شهروندان از خرید گوشت کنار معابر و جاده پرهیز کنند
  • امحای بیش از هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در شهرستان رشت