Web Analytics Made Easy - Statcounter

بامداد فلاحتی شنبه ۲۹ مهر ماه در بیست و سومین شب آواز ایرانی در حوزه هنری به اجرای برنامه خواهد پرداخت. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو؛ بیست و سومین شب آواز ایرانی، شنبه ۲۹ مهر ماه با حضور استادان و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی، ساعت ۱۸ در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود که در بخش پایانی این برنامه، بامداد فلاحتی خواننده آواز ایرانی به همراه نی مرتضی صنایعی، عود سیاوش اسماعیلی و دف مهدی نظام‌دوست به عنوان میهمان ویژه این برنامه در ایام عزاداری سالار شهیدان به اجرای قطعاتی متناسب با این ایام خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بامداد فلاحتی متولد هفتم تیرماه ۱۳۶۱ (یزد) کارشناس موسیقی و فارغ التحصیل رشته آهنگسازی از جهاد دانشگاهی دانشگاه هنر در سال ۱۳۹۰، آواز و نوحه خوانی را از دوران کودکی با پدر، استاد سید حسین فلاحتی آغاز کرده که به گفته خود تا به امروز هنوز ادامه دارد. وی دوره مقدماتی ساز تنبک را با استاد مهدی مثنوی شروع و دوره عالی را با استاد محمد اسماعیلی به پایان رسانده است.

فلاحتی ساز سه تار را با استاد اصغر حسینی در یزد شروع کرد و با زنده یاد استاد جلال ذوالفنون ادامه داد تا اینکه به مدت ۷ سال، در کنار زنده یاد استاد جلال ذوالفنون، کنسرت هایی در فستیوالها، جشنواره‌ها و تورهای زیادی را در داخل و خارج از کشور اجرا کرد.

بامداد دوره سلفژ را با زنده یاد استاد پرویز مشکاتیان و دوره مقدماتی و صداسازی را با استاد حمیدرضا نوربخش شروع کرد. ردیف‌های آوازی و دستگاهی را با روایت‌های چند استاد از جمله (عبدالله دوامی، محمود کریمی، طاهرزاده) با زنده یاد احمد ابراهیمی، محسن کرامتی، مهدی فلاح، صدیف و هم‌چنین آواز مکتب اصفهان به شیوه استادان (تاج اصفهانی، ادیب خوانساری، سید رحیم) هم در محضر زنده یاد استاد دکتر حسین عمومی درک کرده است.

در این میان از آشنایی با استاد فریدون شهبازیان استفاده کرده ودوره‌های مقدماتی آهنگ‌سازی ارکسترال را فرا گرفته که تا به امروز شاگردی ایشان هنوز ادامه دارد. وی با هنرمندان بسیاری که اکثرا از آهنگسازان بنام هم‌روزگار هستند کنسرت‌هایی را در داخل و خارج ازکشور از جمله قونیه، آنکارا و استانبول، هندوستان، تاجیکستان، ارمنستان، ایسلند، چک، قزاقستان، روسیه، آلمان، فرانسه، ایتالیا اجرا کرده است.

آثاری که از بامداد فلاحتی تا به حال منتشر شده است نزدیک به ۴۰ اثر تک ترک (تک آهنگ) با آهنگ‌سازان مختلف است و هم‌چنین آلبوم‌هایی که از او تا به امروز در بازار موسیقی منتشر شده عبارتند از: سیم آخر، باز‌باران، بی من مرو، آبروی آب، بی صدف دردانه باش، زیر باران شقایق، در این خانه بگردیم، هفت شهر عشق، گوهر افشان و آخرین کار راز آفرینش.

مرتضی صنایعی (نوازنده نی) متولد آبان ماه ۱۳۵۴ (شهرضا) موسیقی را با ساز نی از سال ۱۳۶۳ آغاز و از مکتب هنرمندان ارجمندی، چون ناصر پور حسین، خلیل ملکی بهره‌مند گردید. تکنیک صدادهی نی و ردیف عالی دستگاهی را در محضر استاد بزرگ محمد علی کیانی نژاد گذراند. در زمینه آواز نیز از محضر اساتید بزرگ، علی رستمیان و زنده‌یاد استاد رضوی سروستانی بهره جست.

وی در زمینه ساخت نی از زنده‌یاد هوشنگ پورازاد (مبتکر) الهام گرفته که در همین زمان افتخار چندین جلسه آشنایی از مکتب خداوندگار نی استاد حسن کسایی را داشته است. وی انتشار آلبوم‌های سر سماع، هفت بند، دیلمان، شهد وشکر (موسیقی توصیفی براساس ملودی‌های مقامی بختیاری وقشقایی)، نغمه و نگاه، و نوازندگی در بیش از ۶۰ اثر هنری (مقامی و کلاسیک) و نوازندگی در فیلم‌های بیداری رویا‌ها، تنهایی، پس از سالها، بیدارباش، چرخ و فلک، کیفر، دیوار را در پرونده هنری خود دارد.
سیاوش اسماعیلی (نوازنده عود) فارغ التحصیل موسیقی آهنگساز و نوازنده سازهای عود، سه تار، سنتور است.

از جمله فعالیت‌های هنری وی می‌توان به اجراهای متعدد به همراه اساتیدی، چون استاد فریدون شهبازیان و هادی منتظری، زنده‌یاد ایرج بسطامی، مسعود حبیبی، بامداد فلاحتی در ایران و کشورهایی، چون ایرلند، روسیه، عمان، ترکیه، عراق اشاره کرد. از جمله آثار منتشر شده وی می‌توان به آلبوم «سرمه سا» بعنوان آهنگساز و تنظیم کننده آلبوم زیرباران شقایق استاد جلال ذالفنون و بامداد فلاحتی اشاره کرد.

هم‌چنین ساخت تیتراژ و تصانیف مختلف در برنامه‌های صداوسیما و آثار تالیفی وی در قالب پنج جلد کتاب برای عودنوازی و سه تار با نام خنیاگر ۱ و ۲ از مهم‌ترین فعالیت‌های هنری اسماعیلی نام برد. وی در زمینه آموزش موسیقی سابقه بیست سال تدریس در آموزشگاه‌های مختلف و همچنین در دانشگاه علمی کاربردی را نیز داراست.

مهدی نظام‌دوست نوازنده دف از محضر اساتیدی، چون بیژن کامکار و احمد خاک‌طینت بهره برده است. وی همکاری با اساتیدی، چون جلال ذوالفنون، هادی منتظری، شهرام ناظری و گروه‌های بامداد، قاصدک، آوا و... را در کارنامه هنری خود دارد و کنسرت‌هایی را در شهرهای مختلف ایران و خارج از کشور برگزار کرده است.


در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از جایگاه هنر آوازخوانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته است؛ هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت. علاقه‌مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری به نشانی musicenter.ir مراجعه کنند.

گفتنی است علاقه‌مندان برای تماشای برخط بیست و سومین شب آواز ایرانی می‌توانند به وب‌سایت موسسه حام به نشانی www.e-haam.ir مراجعه کنند.

بیست و سومین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری، شنبه ۲۹ مهر ماه ساعت ۱۸ در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !

به گزارش همشهری آنلاین، شامگاه گذشته (۷ اردیبهشت) پرونده رقابت‌های دور یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور با صعود سپاهان و حذف پرسپولیس بسته شد. یکی از حساس‌ترین رویداهای فوتبالی شب گذشته بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک بود که اتفاقا به میزبانی اراکی‌ها برگزارشد.

بسیاری از علاقمندان فوتبال در این شب پر هیجان ورزشی راهی استادیوم شدند تا تیم مورد علاقه خود را تشویق کنند. معمولا در همه دنیا رسم بر این است که قبل از بازی‌های فوتبال برای حاضران در استادیوم موسیقی‌های پر هیجان پخش می‌کنند تا تماشاچی با فضا همراه شود و رخوتی در استادیوم ایجاد نشود؛ گاهی هم بسته به اهمیت بازی خوانندگان مطرح پاپ به استادیوم دعوت می‌شوند تا قبل از شروع بازی شور و هیجان مضاعف به تماشاچی تزریق کنند.

اما شب گذشته در ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک بدون توجه به تمام این موضوعات برای حاضران موسیقی نواحی و آواز علیرضا قربانی (خواننده کلاسیک ایرانی) پخش شد؛ آن هم در شرایطی که نه مخاطب برای شنیدن آواز ایرانی حاضر شده است و نه آواز ایرانی قرار است به فضای استادیوم هیجان ببخشد!

درست است که موسیقی برای عده زیادی از مردم تنها جنبه سرگرمی دارد اما نباید از تاثیر موسیقی بر ذهن غافل شد. اینکه در تمام این سال‌ها موسیقی ورزشی مناسبی برای چنین رویدادهایی ساخته نشده است، قطعا جای بحث مفصل دارد اما کاش برگزارکنندگان مسابقه شب گذشته فقط کمی به اثربخشی موسیقی مهیج برای مخاطب فوتبالی احترام می‌گذاشتند و با کج‌سلیقگی نه جایگاه موسیقی ایرانی را تنزل می‌بخشیدند و نه حوصله تماشاچیان فوتبال را سر می‌بردند!

کد خبر 847416 منبع: ایسنا برچسب‌ها كنسرت موسيقى ویژه ورزشی موسیقی - چهره - ساز - آلبوم - اجرا خواننده - علیرضا قربانی

دیگر خبرها

  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/ تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • مظلوم‌تر از تئاتر، موسیقی اصیل ایرانی است/تخصیص یارانه دولتی برای سفره فرهنگی مردم
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • پخش صدای علیرضا قربانی قبل از مسابقه حساس فوتبال !
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • تدوین مستند «یک جهان آواز» به پایان رسید/ پرتره‌ای از استاد علی جهاندار 
  • آواز علیرضا قربانی در استادیوم فوتبال؛ جدی می‌فرمایید؟
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم
  • تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان