Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-16@15:55:20 GMT

راز افرادی که هیچگاه سرما نمی خورند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۳۸۳۲

راز افرادی که هیچگاه سرما نمی خورند

رکنا: برخی افراد فصل سرماخوردگی را بدون حتی یک عطسه سپری می کنند. آنان در هواپیماها، دفاتر و مکان های شلوغ سرشار از ویروس بدون کوچکترین مشکلی رفت و آمد می کنند.

ماساژبیشتر تحقیقات حاکی از آن است که ماساژ موجب کاهش اضطراب، فشار خون و ضربان قلب می شود. کاهش این موارد سبب استرس نداشتن و نهایتا حفظ قدرت سیستم ایمنی بدن می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر نوع ماساژی تا زمانی که با فشار ملایمی همراه باشد خوب است. فشاری که ماساژور وارد می کند می بایست به اندازه کافی شدت داشته باشد اما نباید موجب بروز درد شود.

دوش آب سرد

طرفداران این نوع حمام معتقدند، دوش آب سرد در زمان کمبود انرژی، میگرن و درد بسیار موثر است. هرچند اثبات علمی در این خصوص وجود ندارد اما به زعم کارشناسان امتحان کردن آن نیز ضرری در پی نخواهد داشت.با دوزهای اندک شروع کنید. هرچند در تابستان یک دوش آب سرد 10 دقیقه ای هم قابل تحمل است اما در زمستان حتی 1 دقیقه پس از آب گرم هم بسیار سخت و دشوار است. بهتر است اگر دارای مشکلات قلبی عروقی هستید ابتدا با پزشک خود مشورت کنید زیرا سرمای ناگهانی ممکن است موجب تغییرات در فشار خون گردد.

خوردن زنجبیل

قرن هاست که زنجبیل به عنوان یکی از داروهای مشکلات گوارشی به صورت وسیع تجویز می شود. محققان بر این باورند که ترکیبات آن موجب تحریک ترشحات، آرامش عضلات روده و کمک به حرکت غذا در دستگاه گوارش می گردد.زنجبیل تازه که با چای یا مستقیما مصرف می شود بهترین است. هرچند زنجبیل در اشکال دیگری چون خشک، پودر و پخته هم موثر است.

شستشوی دست ها

طبق گزارش سازمان پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا، شستن دست ها اولین عملی است که می بایست برای مقابله با ویروس ها و البته باکتری ها انجام داد.برای این کار دستان خود را برای مدت حداقل 20 ثانیه با صابون معمولی و آب گرم بشویید. تمام قسمت های دستانتان را با فشار به یکدیگر مالیده و حتی زیر ناخن های خود را نیز فراموش نکنید. سپس آنها را با حوله کاغذی یا حوله شخصی خود خشک نمایید.

مصرف ویتامین ث و روی

اگرچه تاثیر ویتامین ث و روی بر پیشگیری از سرماخوردگی همچنان بحث انگیز است اما برخی از تحقیقات نشاندهنده اثر مثبت ویتامین ث خصوصا بر روی افرادی که تحت فشارهای استرسی شدید قرار دارند است. همچنین طبق تحقیقات، روی می تواند در پیشگیری از تکثیر ویروس ها کارساز باشد.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۳۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروردین سود سهام عدالت واریز می‌شود؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در اسفند ۱۴۰۲ مرحله دوم واریز سود سهام عدالت انجام شد و همچنین وراثی که سود سهام عدالت فرد متوفی خانواده را طبق قوانین به نام خود انتقال داده بودند نیز سود سهام عدالت متوفیان را دریافت کردند، اما همانطور که تصور می‌شد برخی افراد به دلایل مختلف موفق به دریافت سود نشدند و در صف جاماندگان قرار گرفتند.

عموم افرادی که نتوانستند سود مرحله دوم را دریافت کنند، در سامانه سهام عدالت شماره شبای بانکی اشتباه وارد کرده بودند و به غیر از آن، افرادی که حساب بانکی مشترک، حساب راکد، حساب بلندمدت، حساب بانکی مسدود و حساب ارزی داشتند نیز موفق به دریافت سود نشدند.

از سویی افرادی که امور مربوط به انتقال سهام عدالت به وراث را به جای کارگزاری‌ها و بانک‌های منتخب، از طریق دفاتر پیشخوان انجام دادند نیز در اسفندماه از دریافت سود سهام عدالت محروم شدند. از این رو، مقرر شده است که سود سهام عدالت این دو گروه در هفته‌های آتی به حساب آنها واریز شود.

مرحله جدید سود سهام عدالت کی خواهد بود؟

در شروع سال جدید محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از تسویه حساب شرکت‌ها با جاماندگان سود سهام عدالت در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت خبر داد و مدتی بعد عسگر توکلی، رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور اعلام کرد سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ در خرداد ماه ۱۴۰۳ واریز می‌شود.

پیشتر در سال ۱۴۰۱ نیز افرادی که در پایان سال ۱۴۰۰ موفق به دریافت سود سهام عدالت نشده بودند در مردادماه سود خود را دریافت کردند و به نظر می‌رسد امسال نیز قرار است طی یک مرحله جدید با این افراد تسویه شود. بنابراین زمان واریز اولین سود سهام عدالت در سال جدید خردادماه خواهد بود که در این مرحله تنها برای افرادی که در سال ۱۴۰۲ سود خود را به طور کامل دریافت نکرده‌اند، سود سهام عدالت واریز خواهد شد.

در صورتی که در خردادماه پرونده سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ بسته شود، پرونده سود سهام عدالت سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ باز خواهد شد. سال گذشته اخباری مبنی بر احتمال سه مرحله‌ای شدن واریز سود سهام عدالت مطرح شد اما در نهایت سود سهام عدالت طی دو مرحله واریز شد. باید دید آیا در سال جاری نیز سود سهام عدالت طبق روال سال‌های گذشته به حساب دارندگان سهام عدالت واریز می‌شود یا نحوه پرداخت آن تغییر خواهد کرد.

٢٢٣٢٢٣

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1894699

دیگر خبرها

  • پوتین: در تنبیه متجاوز با درایت عمل کردید/ رئیسی: ماجراجویی کنند سهمگین‌تر می‌خورند
  • کاهش قند خون و التهاب از مزایای مصرف روزانه زنجبیل
  • مدیرعامل بالای سرمان نیست، حق‌مان را می‌خورند
  • پیشگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی با ابتکار پژوهشگران کرمانی
  • چگونه از ابتلا به فشار خون پیشگیری کنیم؟
  • خوردن ۱۲ تخم مرغ در هفته برای قلب مضر است؟
  • خوردن ۱۲ تخم مرغ در هفته سطح کلسترول را افزایش نمی دهد
  • هزارتوی سیاه تنهایی
  • عوارض مصرف دوغ برای سلامت بدن و موارد منع نوشیدن آن
  • فروردین سود سهام عدالت واریز می‌شود؟