Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-02@22:51:51 GMT

کندوهای زنبور عسل دارای شناسنامه می شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۴۲۸۴

کندوهای زنبور عسل دارای شناسنامه می شوند

مدیر جهاد کشاورزی طبس گفت: با توجه به این‌که زنبورستان‌های سراسر کشور فاقد کد شناسه مشخص هستند، امسال نصب کد شناسه زنبورداران در شهرستان طبس انجام می‌گیرد.

ایران آنلاین / «داود بخشایی»  اظهار کرد: امسال به‌منظور ایجاد وحدت رویه در زمینه ساماندهی، هویت‌بخشی و نظارت بر فعالیت زنبورداران شامل کوچ و استقرار، شناسایی کلونی‌ها و نقل و انتقالات، نصب کد شناسه زنبورداران انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این کد هشت رقمی  شامل کد استان، کد شهرستان و چهار رقم آخر کد ملی زنبوردار است که باید توسط زنبورداران بر روی کلونی‌ها نصب شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس خاطرنشان کرد: طرح آمارگیری از زنبورستان‌های شهرستان طبس از 22 مهرماه امسال  به مدت یک هفته همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

بخشایی ادامه داد: در این طرح که با هدف سرشماری از کلونی‌های زنبور عسل انجام می‌گیرد، همه زنبورستان‌های شهرستان بازدید و آمارگیری خواهند شد.

وی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در مدت آمارگیری از زنبورستان‌ها  بیش از 60 زنبورستان شهرستان بازدید و بیش از هزار کلونی زنبور عسل آماربرداری شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس یادآور شد: زنبوردارانی که محل نگهداری کلونی‌های خود را تغییر داده یا در کوچ بسر می‌برند، باید به‌منظور سرشماری کلونی‌های خود به معاونت سازمان و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان طبس مراجعه کنند./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۴۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید 40 تن عسل در کلاردشت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،عباس درزی‌نیا، گفت: بیش از 40 تن عسل در زنبورستان‌های این شهرستان تولید شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کلاردشت افزود: طبق آخرین سرشماری زنبورستان های این شهرستان دارای 184 زنبوردار و 8 هزار و 77 کلنی زنبورعسل است.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر تولید عسل مرغوب، فرآورده های جانبی شامل گرده، موم، بره موم و ژل رویال نیز تولید می شود، گفت: تامین به موقع شکر، تامین داروهای مورد نیاز بیماریهای زنبور و تسهیلات کم بهره از خواسته های زنبورداران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • تولید 40 تن عسل در کلاردشت
  • تأمین آب ۷۵۰۰ هکتار شالیزار محمودآباد از آببندان
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • مراکز تفریحی و گردشگری لرستان برای خانواده‌های دارای سه فرزند رایگان شد