Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، ساختمان «اُرسی‌خانه»، فینالیست و نامزد دریافت جایزه‌ معمار خاورمیانه در سال ٢٠١٧ در کشور امارات متحده عربی شد. این ساختمان؛  اثر استودیوی معماری کیوانی و همکاران است و معماران این پروژه نیما کیوانی و سینا کیوانی هستند.

نیما کیوانی در گفتگو با ایلنا، درباره‌ این پروژه گفت: معماری ساختمان «اُرسی‌خانه» برگرفته از معماری خانه‌های سنتی ایران و پنجره‌های اُرسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاید بتوان گفت یکی از مهم‌ترین ارزش‌های این ساختمان در دوره‌ای که استفاده از معماری ایرانی در پروژه‌های مدرن فراموش شده بود و بسیاری بر این عقیده بودند که در فضای دهکده جهانی امروز باید تنها به معماری مدرن جهانی پرداخت، این پروژه توجه رسانه‌های معماری جهان را به سمت معماری هویت‌دار بومی ایران جلب کرد و با کسب جوایز بین‌المللی مختلف توانست نقش نماینده و سفیر نسل جدید معماری ایرانی در عرصه جهانی باشد، تا حدی که بسیاری از معماران جوان ایرانی دوباره علاقه‌مند به استفاده از اصول معماری ایران در پروژه‌های خود شدند و حتی شاهد آن هستیم که سبک نامگذاری این پروژه در برخی از پروژه‌های معماری رواج پیدا کرده است.

این معمار ادامه داد: ساختمان «اُرسی‌خانه» پیش از این توانسته بود جوایز معتبر مختلفی از جمله مدال برنز جایزه جهانی A Design Awards از کشور ایتالیا و رتبه دوم Inspireli Awards را از اتحادیه جهانی معماران (UIA) و تقدیر ویژه هیات داوران Residential Architecture Awards از کشور آمریکا را از آن خود کند و با توجه به استقبال گسترده رسانه‌ها و مجلات و محافل تخصصی معماری جهان از آن، می‌تواند نوید بخش احیای مجدد معماری ایرانی در جهان باشد.

جایزه بین المللی معمار خاورمیانه (Middle East Architect Awards) که مهمترین رویداد سالانه معماری در منطقه خاورمیانه است، برای هفتمین سال پیاپی در کشور امارات شهر دبی توسط  ITP Media Group برگزار می‌شود. امسال هم مراسم اصلی این مسابقه در شهر دبی در تاریخ 22 نوامبر برگزار خواهد شد.

نیما کیوانی و سینا کیوانی پیش از این هم با پروژه «مهرخانه»، که برگرفته از معماری باستانی ایران است، توانسته بودند جوایز مختلف بین‌المللی را کسب کنند.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۴۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید احمدعباسی در بازگشت کاروان تیم ملی فوتسال به ایران اظهار داشت: ما پله به پله بالا آمدیم و قدرت خود را به حریفان نشان دادیم. ما دو سال قبل با اینکه خیلی از تیم ها را با اختلاف شکست د ادیم اما مردم از ما انتظار قهرمانی داشتند و من به شخصه بسیار ناراحت بودم. خیلی از بازیکنان تیم ملی نسبت به گذشته عوض شده اند و این تورنمنت اولین تجربه آنها بود.

او ادامه داد: در جام ملت های امسال، بازی ها را سخت آغاز کردیم اما در فینال قدرت خودمان را به آسیا نشان دادیم، تایلند در بازی فینال و در مقابل ۱۲ هزار هواداری که داشت نتوانست برابر ما حرفی برای گفتن داشته باشد از مردم ایران بابت انرژی که به ما دادند واقعا تشکر می کنم و کاپ قهرمانی از آن آنها است.

احمدعباسی در رابطه با کسب دو جایزه (بهترین گلزن و بهترین بازیکن) جام ملت های آسیا گفت: تمام بازیکنان ایران لیاقت دریافت بهترین بازیکن را داشتند ما مکمل هم بودیم و کسب جایزه های فردی برای من اهمیت زیادی ندارد.

او درباره خواسته اهالی فوتسال از مسئولان گفت: مدیران فدراسیون فوتبال باید هر چه سریعتر تکلیف قرارداد اعضای کادر فنی تیم ملی را مشخص کنند. ما ۳ ماه دیگر باید در رقابت های جام جهانی حضور داشته باشیم و نیازمند حمایت های بیشتری نسبت به جام ملت های آسیا داریم. جام جهانی رویدادی است که باید با آمادگی ۱۰۰ درصدی در آن حضور پیدا کنیم.

او در خصوص دریافت پاداش برای قهرمانی در آسیا خاطر نشان کرد: فعلا به ما گفته اند که در آینده پاداش ها پرداخت خواهد شدو باید ببینیم که آینده چه زمانی خواهد بود.

احمدعباسی در خصوص اشک هایی که در هنگام دریافت جایزه بهترین بازیکن آسیا می ریخت، گفت: اشک های من به خاطر خانواده ام بود، چون این عزیزان از نزدیک دیده اند که در این ۱۲، ۱۳ سال چه سختی هایی کشیده ام و فقط برای آنها خوشحال بودم. من فردا عازم اسپانیا هستم و پس از آن اندکی استراحت خواهم کرد و در ادامه باید به اردوی تیم ملی اضافه شویم.

کد خبر 6092390 مهدی مرتضویان

دیگر خبرها

  • کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند
  • کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران؛ یک خانه و کوچه‌اش پیدا شد!
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود
  • جزییات کشف معماری ۴۵۰۰ ساله در شرق ایران اعلام شد
  • گراوید از میاندوآب نامزد دریافت بهترین فیلم کوتاه جشنواره لتونی شد
  • مدل‌سازی اطلاعات ساختمان (BIM) گامی به سوی یکپارچگی در معماری
  • طولانی ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان ساخته می شود
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند