Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس منع اشاعه هسته‌ای گفت: ایران بند به بند توافق هسته‌ای را اجرا کرده است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم آن را تایید می‌کند.

به گزارش ایسنا، عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران در کنفرانس منع اشاعه هسته‌ای در مسکو با تاکید بر اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را تائید می‌کند، گفت: برجام بعد از مذاکراتی طولانی بi دست آمده است و همان سندی شد که تمام کشورهای امضا کننده آن را توافقی خوب و در راستای رفع ابهامات از برنامه هسته‌ای ایران و همکاری‌های سازنده دانسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی با انتقاد شدید از نوع برخورد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا و دولت وی با برجام گفت: در حال حاضر به جایی رسیده‌ایم که تلاش می‌شود فقط برجام حفظ شود.

وی تصریح کرد: برجام یک سند ممتاز و نمونه‌ای عالی برای حل بحران‌های منطقه‌ای و جهانی است.

بنا به گزارش خبرگزاری صداوسیما، معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد که آمریکا تعهدات خود را انجام نمی‌دهد و هیچ‌کدام از بندهای آن را رعایت نمی‌کند و این غیرقابل قبول است.

عراقچی افزود: تمام سخنان و مواضع ترامپ بر علیه برجام و تخلف از برجام بوده و این اقدامات به معنای تخریب یک سند بین‌المللی و مورد تایید شورای امنیت سازمان ملل است.

دیگر شرکت کنندگان در این نشست که به میزبانی مرکز مطالعات امنیت و انرژی در مسکو برگزار شده است، عبارتند از سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه، هلگا اشمید معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، وندی شرمن معاون پیشین وزیر امور خارجه آمریکا و سرپرست تیم مذاکره کننده هسته‌ای این کشور و کرنل فروتا هماهنگ‌کننده آژانس بین‌المللی انرژی اتمی.

تمامی شرکت کنندگان در اظهارات خود تاکید داشتند که توافق هسته‌ای قابل مذاکره مجدد نیست و به اهداف خود دست یافته است.

منبع: عصر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۶۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • «دودا» هیچ اختیاری درباره استقرار تسلیحات اتمی آمریکا ندارد
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها در منطقه است
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد