Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@12:04:22 GMT

تصفیه خانه صدرا سال آینده به بهره برداری می رسد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۶۸۳۹

تصفیه خانه صدرا سال آینده به بهره برداری می رسد

شیراز- در جلسه کارگروه سلامت شهر صدرا اعلام شد که تصفیه خانه صدرادر صورت تامین بودجه سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهرداری صدرا، کارگروه سلامت  شهر صدرا با حضور مسئولان این شهر و شهرستان شیراز در شهرداری صدرا برگزار شد تا موضوعاتی همچون فاضلاب این شهر که همواره مورد بحث مردم و مسئولان بوده و موضوع فروش زنده حیوانات اهلی و کشتار آنها در بلوار خلیج فارس مطرح و بررسی گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه غلامحسین رحمانیان کارشناس دفتر سیاسی فرمانداری شیراز گفت: تا زمانی که افراد و جامعه سالم نداشته باشیم نمی توانیم به اهداف خود در خانواده ها و جامعه دست یابیم از این رو باید به سلامت افراد جامعه و شهروندان توجه ویژه ای داشت ، سلامت محیط زندگی از مهمترین موضوعات سلامت است که در صدرا به خوبی انجام نشده که امیدواریم با انجام اینگونه جلسات راه کارهای مناسبی برای بهتر شده وضع آن پیدا شود.

ابراهیم حیدری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز در کارگروه سلامت شهر صدرا بیان کرد: وضعیت فاضلاب شهر صدرا باتوجه به نمونه برداری های انجام شده پایین تر از حد استاندارد است که برای محیط زیست مشکل ساز نیست و برای انجام کارهای کشاورزی قابل قبول است ، اما برای آشامیدن به هیچ وجه بهداشتی و مناسب نیست.

وی افزود: فاضلاب شهر صدرا که از طریق تصفیه خانه شماره یک تصفیه می شود از مسیر تنگ قره پیری وارد قنات های قره پیری و جوادیه می شود و برای آشامیدن مناسب نیست و بیشتر مصرف کشاورزی دارد.

حیدری رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز خاطر نشان شد: وجود یک تصفیه خانه برای شهر صدرا کافی نیست که خوشبختانه در غرب این شهر هم قرار است یک تصفیه خانه دیگر احداث شود تا در آینده مشکلی برای مردم ایجاد نشود.

حیدری با بیان اینکه مشکل اصلی تصفیه خانه فاضلاب صدرا بوی آن است،  گفت: حداکثر تلاش شده است تا این بو کم شود اما به خاطر اینکه طراحی تصفیه خانه مناسب نبوده است نمی توان بهتر از این کار کرد مگر اینکه تصفیه خانه جدید راه اندازی شود.

محمود رضا دهقانی مدیر بهره برداری از شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شیراز و صدرا در مورد وضعیت فاضلاب شهر صدرا گفت: تقریبا تمام شهر صدرا شبکه فاضلاب دارد، مقدار جزئی از شبکه فاضلاب سمت غرب است ولی قسمت عمده فاضلاب صدرا مربوط به بخش شرق می باشد که حدود نود درصد جمعیت شهر صدرا در این منطقه از شهر قرار دارند و تراکم جمعیت در این ناحیه بالا می باشد،  بنابراین پسابی که از سمت شرق صدرا وارد تصفیه خانه شماره یک می شود حجم بالایی دارد است.

وی در مورد نحوه کارکرد سیستم فاضلاب شهر صدرا گفت: فاضلاب شهر صدرا وارد چندین حوضچه می شود که از طریق سیستم های مختلف ، همچون سیستم بی هوازی ، سی او دی یا همان اکسیژن خواهی شیمیایی از ششصد و پنجاه به سی او دی سیصد و پنجاه کاهش می یابد وسپس از طریق سیستم هوازی به سی او دی صد و پنجاه تبدل و کلر زنی می شود و پس از آن  جهت مصارف کشاورزی وارد چرخه محیط زیست می شود.

وی گفت: استاندارد پساب خروجی تصفیه خانه فاضلاب صدرا بر اساس استانداری که از طرف محیط زیست  به شرکت آب و فاضلاب شیراز اعلام شده در حد استاندارد کشاورزی است، که خوشبختانه این استاندارد در صدرا مورد قبول است و تصفیه خانه مشکلی ندارد.

دهقانی اظهار داشت: در حال حاضر یک تصفیه خانه در صدرا در حال فعالیت است که به دلیل سیستم مورد استفاده در آن همچنان مقداری بوی نامطبوع ممکن است شهروندان نزدیک این تصفیه خانه را دچار مشکل کند که با بهره برداری از تصفیه خانه شماره دو که تقریبا بیست و هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشته است مشکل بوی نامطبوع این منطقه برطرف خواهد شد.

مدیر بهره برداری از شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شیراز  بیان کرد : در صورتی که  اعتبار مورد نیاز این طرح جذب و تخصیص یابد و قول های مسئولین عملی گردد تا اواسط سال نود و هفت تصفیه خانه اصلی فاضلاب صدرا که به نام تصفیه خانه شرق صدرا نام گذاری شده است، به بهره برداری خواهد رسید.

دهقانی گفت: این تصفیه خانه بدون بو است و میزان سی او دی آن بسیار پایین و در حد تخریب آب های سطحی است، و مشکلاتی که ممکن است در تصفیه خانه شماره یک وجود داشته باشد در این تصفیه خانه وجود ندارد، حتی اگر گندزدایی هم انجام گیرد می توان از این پساب برای فضای سبز صدرا استفاده نمود.

وی درباره آلودگی آب قنات های محور قره پیری گفت: این آب آشامیدنی نیست ولی آب قنات ها را نیز آلوده نمی کند چون در مرحله آخر کلرزنی انجام می شود میزان بار آلودگی آن بسیار پایین است.

دهقانی با بیان اینکه مناقصه تصفیه خانه غرب صدرا برگزار گردیده است و پیمانکار مربوطه نیز انتخاب شده است گفت امیدواریم عملیات اجرایی آن نیز به زودی آغاز شود و با بهره برداری از تصفیه خانه ها شرق و غرب صدرا نزدیک به پانصد هزار نفر تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

خسرو رزمجویی رئیس شورای اسلامی شهر صدرا هم در این جلسه گفت: فاضلاب شهر صدرا یکی از بزرگترین مشکلات اجتماعی استان است که از سال ها پیش تاکنون باعث ناراحتی شهوندان صدرا شده است .

وی افزود: کارهایی که برای رفع  مشکل فاضلاب صدرا در گذشته است بسیار کم و نامحسوس بوده و نتوانسته رضایت مردم را جلب کند ، اما خوشبختانه تصفیه خانه شماره دو در حال ساخت است که امیدواریم با تخصیص اعتبار لازم این طرح هرچه سریعتر به بهره برداری برسد و در این راه شورای اسلامی شهر صدرا و شهرداری تمام تلاش خود را خواهند کرد و هر کمک و پیگیری که نیاز باشد از طرف شورا و شهرداری صورت خواهد گرفت.

دکتر تهمتن مدیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز هم با اشاره به اینکه فاضلاب ها می توانند تاثی منفی بسیار بدی بر روی سلامت افراد جامعه بگذارند گفت: از طریق فاضلاب بیماری های مختلفی ایجاد و انتقال می یابد که هم بر محیط زیست و هم بر جامعه تاثیر گذار است.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات زیست محیطی و بهداشتی صدرا موضوع فروش زنده دام و کشتار آنها در حاشیه بلوار خلیج فارس است که می تواند موجب بروز بیماری های فراوانی گردد، و به طور کلی کشتار دامبدون تاییدیه دامپزشکی ممنون و خطرناک است و ممکن از برخی دام ها بیمار باشند و از این طریق افراد جامعه نیز به بیماری های مختلف مبتلا گردند.

مدیر مرکز بهداشت شهدای والفجر شیراز خاطر نشان شد: امیدواریم با همکاری فرمانداری ، نیروی انظامی، محیط زیست، شهرداری و شورای شهر صدرا و شیراز این مشکل سریعا برطرف گردد تا شاهد تکرار مشکل منطقه بیدزرد نباشیم.

در پایان جلسه تمامی حاضرین از تصفیه خانه شماره یک صدرا بازدید کردند تا از نحوه تصفیه فاضلاب این شهر بازدید به عمل آورند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران

                                                 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمد محمدی در دیدار با فرماندار مهران با ارائه گزارشی از وضعیت آب این شهرستان، نحوه تامین و توزیع آب شرب، طرح‌ها در دست اجرا اظهار داشت: تصفیه خانه فاضلاب مهران در حال حاضر از لحاظ فرآیندی کامل است، با عنایت به اینکه در ایام کنگره بزرگ اربعین پساب تولیدی به تصفیه خانه فاضلاب شهر مهران انتقال داده می‌شود، اما فرایند موجود ظرفیت تصفیه پساب ایام مذکور ندارد.

وی افزود: مجوز مدول توسعه تصفیه خانه فاضلاب مهران با اعتباری بالغ بر ۱۵۰۰میلیارد ریال از معاون اول رئیس جمهور گرفته شده است و با اخذ ردیف اعتباری و تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان ایلام خواستار مساعدت و همکاری در زمینه تخصیص به موقع اعتبارات شد و تاکید کرد: اتمام و تسریع پروژه‌های آب و فاضلاب مهران نیازمند مساعدت و همکاری فرماندار و سایر دستگاه‌های مرتبط است.

شهرستان مرز مهران کانون تردد زوار عتبات عالیات در طول سال و اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۲ برابری ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد تا ۲ سال دیگر
  • مصائب سفیدرود؛ از صید غیر مجاز تا آلودگی +تصاویر
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • ۱۵۰ میلیارد تومان برای تصفیه خانه فاضلاب مهران اختصاص یافت
  • تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به صورت آزمایشی در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد
  • تامین آب باکیفیت برای ۳۳۰ روستای جنوب سیستان و بلوچستان
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه
  • پایان ساخت ۲ تصفیه خانه در حومه کشف رود تحولی در مسیر نجات این رودخانه است
  • تکمیل طرح ارتقاء تصفیه خانه فاضلاب مهران
  • سرریز ‌فاضلاب شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل به قره‌سو