Web Analytics Made Easy - Statcounter

موهای مدل جدیدش نشان از این دارد که او نیز مانند هم‌نسلان امروزی خود به سر و وضع ظاهری‌اش اهمیت می‌دهد و تلاش می‌کند همگام با مد روز پیش برود. خودش می‌گوید که از کودکی دل در گرو حضرت عباس(ع)، امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) دارد.

شاهین جمشید‌پور، هنرمند جوانی است که در سال‌های اخیر فعالیت خود را در عرصه موسیقی آغاز کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به همراه فریبرز خاتمی در عرصه موسیقی فعالیت دارد. موهای مدل جدیدش نشان از این دارد که او نیز مانند هم‌نسلان امروزی خود به سر و وضع ظاهری‌اش اهمیت می‌دهد و تلاش می‌کند همگام با مد روز پیش برود. خودش می‌گوید که از کودکی دل در گرو حضرت عباس(ع)، امام حسین(ع) و اهل‌بیت(ع) دارد. در طول این سال‌ها نزدیک به 6 آلبوم منتشر کرده که همگی بدون مجوز از سوی وزارت ارشاد در اینترنت منتشر شده‌اند، حرف از برگزاری کنسرت که می‌شود، مانند سایر هنرمندان جوان تمایل زیادی به برپایی کنسرت دارد ولی به این مساله اشاره می‌کند که مدیران فرهنگی تا امروز کمتر نسبت به چنین مسائلی حمایت و توجه نشان داده‌اند. اگرچه این چیزها باعث نمی‌شود او و هنرمندان دیگری که در این مسیر همراهی‌اش می‌کنند، دست از فعالیت موسیقایی با مضامین مذهبی و عاشورایی بردارند. تلفیق نوحه‌های عاشورایی با موسیقی پاپ یکی از مولفه‌های کاری این هنرمند به شمار می‌رود. با او درباره‌ انگیزه‌اش برای پرداختن به مضامین عاشورایی در موسیقی به گفت‌وگو نشسته‌ایم.

خوانندگی را از کجا شروع کردید و چه شد به سراغ مضامین عاشورایی رفتید؟

من فعالیت در حوزه موسیقی را از سال 86 شروع کردم. از آنجایی ‌که ما از آذری‌زبانان اردبیل هستیم، عرق و علاقه خاصی نسبت به حضرت عباس(ع) داریم. نوحه‌هایی هم که دراین منطقه خوانده و اجرا می‌شود حول محور زندگی و رشادت‌های حضرت ابوالفضل (ع) است. در سال‌هایی که تازه وارد عرصه موسیقی شده بودم به این فکر افتادم دراین وادی کاری نو و تازه ارائه دهم. از طرفی دوست داشتم اگر اثری از من ارائه می‌شود حتما با این مضمون باشد. در سال 87 برای اولین‌بار به‌ همراه فریبرز خاتمی یکی از هنرمندان موسیقی به انتشار سه‌تراک با این درونمایه پرداختیم. زمانی که من و فریبرز خاتمی تصمیم گرفتیم دراین عرصه فعالیت کنیم، به این فکر کردم که در سال‌های اخیر نوحه‌هایی که توسط برخی نوحه‌خوانان اجرا می‌شود، حالت کلیشه‌ای پیدا کرده و به‌رغم پتانسیل گسترده‌ای که دارد نمی‌تواند با مردم، خاصه جوانان ارتباط برقرار کند. این شد که تصمیم گرفتیم در ابتدای راه به شیوه پاپ و به‌گونه‌ای که به ساحت امام حسین‌(ع) و خاندان ایشان بی‌احترامی نشود، این نوحه‌ها را اجرا کنیم. هدف‌مان هم این بود که می‌خواستیم پیش از هر چیز، صدای عزاداری امام حسین (ع) به گوش‌ها برسد.

شما دراین سال‌ها چند آلبوم با مضامین عاشورایی منتشر کردید، اگر ممکن است درباره این آلبوم‌ها توضیح بدهید؟

آلبوم اول ما در سال 90 منتشر شد. این آلبوم «تشنه لب‌ها» نام داشت. سال 91 نیز آلبوم دیگری با عنوان «ماه حسین» منتشر کردیم که خدا را شکر با استقبال خوبی از سوی مخاطبان‌مان مواجه شد. «آهوی تشنه» نیز از دیگر آلبوم‌هایی بود که در سال 92 منتشر کردیم. سال 93 هیچ آلبومی منتشر نکردیم و تلاش کردیم روی شعرهایی که قرار است در کارهای آتی انجام دهیم، متمرکز شویم. ولی سال 93، آلبومی منتشر کردیم که به نوعی دربرگیرنده کارهایی بود که در سه سال گذشته آن انجام داده بودیم. نام این آلبوم که به‌نوعی گزیده و گلچینی از کارهای قبلی‌مان بود را گذاشتیم «سه‌ساله عاشورا». سال 94 آلبوم «سرباز شش ماهه» منتشر شد و سال بعد از آن هم «اشک مشک» را کار کردیم. آخرین آلبومی که از ما منتشر شد «عشق و عطش» نام داشت. نکته‌ای که باید درباره تمام آلبوم‌هایی که دراین سال‌ها کار کرده‌ایم، بگویم اینکه تمام این آلبوم به شکل دوصدایی و به وسیله من و فریبرز خاتمی اجرا شده است.

چون خودمان آذری‌زبان هستیم طبعا تمایل داشتیم با هنرمندانی که دراین منطقه فعالند، همکاری کنیم. روی این اصل دراین سال‌ها از اشعار شاعرانی چون رضا اردبیلی، سعید دهقان، علیرضا سلطان‌زاده، نوید ابوتراب و... بهره گرفته‌ایم. هرچند در کنار این شعرا، از آثار مدیحه‌سرایان بزرگ و پیشکسوتی که نوحه‌هایشان خاطرات زیادی را نزد دوستداران امام حسین(ع) و اهل بیت او یادآوری می‌کنند، استفاده کرده‌ایم.

دراین سال‌ها به فکر برگزاری کنسرت هم افتاده‌اید؟

طبعا دل‌مان می‌خواسته به برگزاری کنسرت بپردازیم ولی متاسفانه آن‌طور که باید مورد حمایت متولیان فرهنگی قرار نگرفته‌ایم. نکته‌ای که دراین زمینه حائزاهمیت است اینکه در حال‌ حاضر، کشورهایی مثل ترکیه، ‌جمهوری آذربایجان، گرجستان، ‌روسیه، ‌آلمان، ‌اتریش، ‌بوسنی و... که دارای جمعیت شیعه، خاصه آذری‌زبانان هستند، همیشه نسبت به اجرای برنامه‌های مذهبی گرایش و حمایت نشان می‌دهند. ولی درباره کشور ما این‌طور نیست و در قیاس با این کشورها به اجرای کنسرت‌های مذهبی علاقه‌مندی و حمایت نشان داده نمی‌شود. درحالی که ما هم فرزند این مرز و بوم هستیم و طبعا از سیاستگذاران فرهنگی و دست‌اندرکاران امر انتظار حمایت داریم. ‌چه بسا با کمک و حمایت‌هایی هرچند کوچک بتوانیم موسیقی مذهبی را بیش از این در جامعه و در مجامع بین‌المللی فراگیر و جهانی کنیم.

فراموش نکنیم اصلی‌ترین رسالت موسیقی مذهبی این است که صدای مظلومیت، هدف و آرمان امام حسین(ع) را به گوش جهان برساند. این امر باعث ترغیب حرکت‌های سازنده‌ای در جامعه خواهد شد و تاثیرات آن می‌تواند جامعه‌ای ایده‌آل و بدون خشونت و نفرت را در‌بر داشته باشد. با این‌ حال دراین سال‌ها تنها کسانی که دلسوزانه در کنارمان بودند تا به انتشار این آلبوم‌ها بپردازیم، محمد‌هادی نعمتی و حاج‌حسین علی‌مددی هستند که به لطف خدا و اهل‌بیت(ع)، به‌زودی آثار سمعی و بصری بیشتر و بهتری در زمینه امام حسین و مهدویت تولید و پخش خواهد شد.

منبع: فرهیختگان

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۶۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز ماده ۲۳ برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف‌آباد با اشاره به طرح تبدیل محور‌های دو طرفه این شهرستان به جاده‌های یک‌طرفه گفت: با توجه به شدت حوادث رانندگی در جاده‌های ۲ طرفه، تبدیل آنها به محور‌های یک‌طرفه در اولویت قرار دارد.
مرتضی فولادی همچنین با اشاره به دو طرفه بودن محور سه راهی مهردشت به حسین آباد نیز گفت: ۲۰ کیلومتر از این محور در حوزه استحفاظی شهرستان نجف آباد قرار دارد که در قالب دو قطعه عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
وی ادامه داد: قطعه اول این طرح به طول ۸ کیلومتر از سه راهی سایت اداری مهردشت آغاز و به روستای حسین آباد منتهی می‌شود.
مرتضی فولادی گفت: با اقدامات به عمل آمده قطعه اول طرح سه راهی مهردشت به حسین آباد (در حوزه استحفاظی شهرستان نجف آباد) با قراردادی بیش از ۱۸ میلیارد تومان در مرحله بیس قرار دارد.

دیگر خبرها

  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای خواننده رپ زیرزمینی | ادعای مقام آمریکایی برای اعمال فشار بر ایران
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • شنیدن فهرست بهاری خوانندگان در اردیبهشت/ «غزه» همچنان مهم است!
  • اخذ مجوز ماده ۲۳ برای اجرای باند دوم دهق به گلپایگان
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر