Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-24@07:02:04 GMT

رقابت تنگاتنگ واتس اپ با تلگرام

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۷۱۳۵

رقابت تنگاتنگ واتس اپ با تلگرام

به گزارش  وب سایت fortune، به تازگی اپلیکیشن پیام رسان تلگرام در جدیدترین به‌روزرسانی خود، قابلیت ارسال موقعیت مکانی کاربران را بصورت زنده افزوده است که به آنها این امکان را می دهد تا به دوستان و خانواده خود در لحظه موقعیت مکانی خود را ارسال کنند.

هم اکنون شرکت واتس‌اپ نیز اعلام کرده است که قصد دارد در جدیدترین به‌روزرسانی خود این قابلیت را به پیام رسان خود اضافه کند و کاربران هم در سیستم عامل اندروید و هم در سیستم عامل iOS قادر خواهند بود با انتخاب دکمه جدید " Share Live Location" به معنای "ارسال موقعیت مکانی زنده"، موقعیت خود را در لحظه بیابند و در صورت لزوم، برای دیگران ارسال و منتشر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویژگی نیز همانند بسیاری از خدمات و سرویس‌های دیگر واتس اپ، به منظور حفظ و رعایت حریم شخصی و اطلاعات خصوصی کاربران، کدگذاری و رمزنگاری شده است و کاربران براحتی می توانند از این قابلیت استفاده کنند. واتس اپ اعلام کرده است که این قابلیت بطور قطع در هفته‌های آتی در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

شرکت فیس‌بوک دو سال پیش، پیام رسان واتس اپ را خریداری کرد و از آن زمان نیز به منظور رقابت با دیگر اپلیکیشن‌های پیام رسان، همواره در تلاش بوده تا با افزودن قابلیت‌ها و امکانات جدید، قصد دارد کاربران بسیاری را به خود جذب کند. براساس گزارش‌های رسمی منتشر شده توسط واتس‌اپ،این اپلیکیشن پیام رسان دارای حدود ۱.۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان است.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۷۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، پایگاه میدل‌ایست‌مانیتور گزارش داده طرح اسرائیل برای هدف قرار دادن فلسطینی‌ها از طریق هوش مصنوعی در غزه از طریق برنامه واتساپ که متعلق به شرکت آمریکایی «متا» است تسهیل شده است.

چند ماه پیش رسانه‌ها گزارش داده بودند اسرائیل از سامانه‌ای که مجهز به هوش مصنوعی است به نام «لاوندر» برای شناسایی فلسطینی‌ها در غزه و سپس هدف قرار دادن آنها استفاده می‌کند. این سامانه ۳۷ هزار فلسطینی را زیر نظر دارد.

این سامانه به جای آنها تنها افرادی مشخص را هدف قرار دهد به صورت عامدانه طوری طراحی شده که تلفات بالایی هم از غیرنظامیان بگیرد. منابعی در ارتش اسرائیل و دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم اعتراف کرده‌اند که فلسطینی‌ها را هنگامی که در خانه و در جمع خانواده حضور دارند نیز هدف قرار می‌دهند.

«پاول بیگار»، مهندس نرم‌افزار و بلاگر روز دوشنبه جزئیات جدیدی درباره نحوه استفاده اسرائیلی‌ها از سیستم «لاوندر» افشا کرده و گفته که برنامه واتساپ هم جزئی از این برنامه است. یکی از عامل‌های اصلی که باعث می‌شود لاوندر فردی را به عنوان هدف بالقوه شناسایی کند حضور او در یک گروه واتساپی است که شبه‌نظامی دیگری در آن حضور داشته باشد.

این روش جدا از اینکه بسیار غیردقیق است و موجب می‌شود فلسطینی‌ها تنها بر حسب داشتن گروهی مشترک با یک فرد نظامی هدف قرار بگیرند ادعاهای واتساپ مبنی بر حفظ محرمانگی کاربران و استفاده از روش رمزگذاری «کاربر به کاربر» را با تردیدهای جدی مواجه می‌کند.

بیگار با بیان اینکه شرکت متا به عنوان مالک واتساپ همدست اسرائیل در کشتن فلسطینی‌ها است این شرکت را به نقض مستقیم قوانین بین‌المللی متهم کرده و علاوه بر این، ادعای آن در خصوص پایبندی به موازین حقوق بشر را زیر سوال برده است.

کد خبر 846670 منبع: تسنیم برچسب‌ها واتس آپ- پیام رسان اسرائیل خبر ویژه فلسطین

دیگر خبرها

  • دست اسرائیل از آستین واتس‌اَپ بیرون زد/ کشتار کاربران فلسطینی با نقض حریم اطلاعاتی
  • با واتس‌اپ بدون اینترنت، فایل منتقل کنید
  • با واتساپ بدون اینترنت ، فایل منتقل کنید
  • همدستی این پیام رسان با اسرائیل برای کشتار مردم فلسطین + جزئیات
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • پاول دورف: اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • اپل مجبور به حذف اپلیکیشن‌های محبوب در چین شد
  • دارایی کاربران ایرانی در کیف پول تلگرام مسدود شد؟
  • پلتفرم جامع خدمات به‌زودی راه‌اندازی می‌شود!
  • زنگ خطری بزرگ برای کاربران تلگرام