Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-24@21:05:26 GMT

طرح بام به بام در یزد اجرا می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۷۱۹۶

طرح بام به بام در یزد اجرا می شود

یزد - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: طرح بام به بام با ظرفیت تولید پنج هزار کیلووات برق با عقدتفاهم‌ای میان شرکت توزیع نیروی برق استان و شرکت پیشگامان کویر یزد در این استان اجرایی می‌شود .

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا صحتی در حاشیه آیین عقد قرارداد همکاری با شرکت پیشگامان کویر اظهارداشت: اجرای طرح «بام به بام» فرصت مغتنم برای توسعه تولید برق از طریق انرژی‌های تجدیدپذیر در این استان می باشد و یک هزار نیروگاه پنج کیلوواتی در سراسر استان با عنوان طرح بام به بام اجرا می‌شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یزد دارای ۳۳۰ روز آفتابی و مستعد در انرژی خورشیدی است و در حال حاضر ۱۶۰ نیروگاه خورشیدی در استان یزد در حجم کوچک و خانگی نصب شده است . 

صحتی تصریح کرد: هر کیلووات سامانه خورشیدی سالانه ۱۸۰۰ کیلووات ساعت در اقلیم یزد برق تولید می‌کند و نرخ تضمینی خرید برق خورشیدی برای ظرفیت زیر ۲۰ کیلووات ۸۰۰ تومان و برای بالای ۲۰ کیلووات تا ۱۰۰ کیلووات ۷۰۰ تومان است . 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بازگشت سرمایه زیر چهار سال در سرمایه‌گذاری انرژی خورشیدی را متذکر شد و ابراز امیدواری کرد: ظرفیت نیروگاه‌های منصوبه خانگی پس از اجرای کامل  طرح «بام به بام» به افزون بر پنج هزار و ۱۶۰ نیروگاه کوچک افزایش یابد . 

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو گفت: فردا با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی که توسط مهندسان ایرانی اجرا شده افتتاح می‌شود.

وی افزود: ارزش این طرح بیش از ۵۰۰ میلیون دلار است که دولت سریلانکا آن را تامین مالی کرده است. در این طرح ۲ سد بتنی-غلطکی و ۲۴ کیلومتر تونل اجرا شده که آب را از رودخانه‌های پرآب سریلانکا به مناطق کشاورزی منتقل می‌کند. 

وزیر نیرو همچنین تاکید کرد: همچنین یک تونل عمودی با ارتفاع ۶۱۸ متر، نیروگاه ۱۲۰ مگاواتی و خطوط انتقال آن شامل این طرح هستند. سالن تولید نیروگاه در عمق ۷۵۰ متری زمین قرار دارد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • رشد بیش ‌از یک‌درصدی تولید انرژی ‌الکتریکی در نیروگاه شهیدرجایی
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • با سفر رئیس‌جمهور به سریلانکا طرح چندمنظوره سد و نیروگاهی افتتاح می‌شود
  • اجرای طرح تکریم عفاف و حجاب در استان
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود