Web Analytics Made Easy - Statcounter

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) از برگزاری مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد شهادت آیت‌الله شهید سیدمصطفی خمینی خبر داد.

به گزارش ایسنا، حمید انصاری صبح امروز در نشست خبری چهلمین سالگرد شهید سیدمصطفی خمینی، گفت: مراسمی به پیشنهاد مرکز نشر و تنظیم آثار امام خمینی در روز دوشنبه به منظور تجلیل از زحمات و خدمات آیت‌الله مصطفی خمینی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این همایش صبح روز دوشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام روحانی افتتاح و  علی لاریجانی رییس مجلس در این مراسم سخنرانی خواهد داشت.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: ابعاد شخصیتی آن مرحوم نیز عصر روز دوشنبه در پژوهشگاه فرهنگ اسلامی تهران و دارالشفاء قم مورد بررسی قرار خواهد گرفت. نمایشگاه فرهنگی از اسناد مبارزاتی و خاطرات انقلاب آقا مصطفی نیز در حاشیه سالن اجلاس سران به نمایش در می‌آید.

انصاری یادآور شد: بعدازظهر روز گذشته نیز در نجف اشرف و در مجاورت مرقد ام‌البنین مراسمی با حضور علما و بزرگان نجف برای گرامیداشت یاد و خاطره آن مرحوم برگزار شد.

وی گفت: با توجه به نقش ایشان در انقلاب اسلامی و اینکه در سال آینده در چهلمین سال پیروزی انقلاب قرار داریم و عدد 40 در فرهنگ ایرانی جایگاه ویژه‌ای دارد، از این رو این مباحث باید پاس داشته شود.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ادامه داد: آبان ماه در تاریخ انقلاب اسلامی یادآور چند رویداد است که نقطه عطفی در تاریخ انقلاب محسوب می‌شود. اول آبان شهادت سیدمصطفی خمینی است و 13 آبان تبعید امام به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی اتفاق افتاده است.

انصاری تاکید کرد: مساله مهمی که نقش آیت‌الله مصطفی خمینی را برجسته می‌کند ارتحال او در اول آبان 56 است که ابعاد مرگ ایشان تاکنون مشخص نشده و حاکی از این است که مرگ او طبیعی نبوده و احتمال مسمومیت بسیار بالا بوده است. طبیب در آن زمان درخواست کالبدشکافی داشته که خانواده ایشان و حضرت امام قبول نکردند چون می‌دانستند که رژیم بعث عراق اجازه نمی‌دهد نتیجه مشخص شود.

وی تصریح کرد: بعد از بازداشت حضرت امام، حاج آقا مصطفی نقش ویژه‌ای را در بیت امام ایفا می‌کنند و همواره تلاش دارند که علما و روحانیون داخل کشور و حوزه نجف را متحد کنند که علیه شاه مبارزه داشته باشند.

قائم مقام موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) یادآور شد: بعد از درگذشت آیت‌الله مصطفی خمینی حوزه نجف و دروس مراجع تاسیس شد و با توجه به اینکه ایشان 47 سال داشتند اما بزرگترین مراسم برای تجلیل این عالم بزرگوار در نجف و در شهرهای مختلف ایران برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۷۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، در راستای دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان کهگیلویه و بویراحمد و اجلاسیه ۴۲۴ شهید شهرستان کهگیلویه، یادواره نخستین شهید مدافع وطن پس از انقلاب در بقعه امامزاده پهلوان برگزار شد. فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کهگیلویه در این مراسم با اشاره به اینکه شهید برفی‌پور اولین شهید مدافع وطن کهگیلویه بعد از پیروزی انقلاب بوده است، گفت: پیش از این در یادواره‌هایی از قبیل یادواره ۴۸ شهید ارتش که با حضور مسئولان کشوری در گلزار شهدای دهدشت برگزار شده بود یاد و خاطره و رشادت این شهید گرامی داشته شد. سرهنگ علی اصغر پوربهشت افزود: ششم اردیبهشت امسال اجلاسیه شهدای ارتش در گچساارن برگزار خواهد شد. وی با بیان اینکه شهدا به یادواره نیاز ندارند، ادامه داد: هر یادواره برای یادآوری آرمان‌های شهداو بازخوانی فرهنگ ایثار و شهادت به خود ما است. فرماندار کهگیلویه هم در این آیین معنوی اقدام تنبیهی سپاه پاسداران را اقدامی مهم در دفاع از کیان میهن اسلامی خواند و گفت: هدف استکبار جنگ با اندیشه‌های انقلاب اسلامی است. حمزه محقق‌زاده افزود: دشمن اهداف اقتصادی را با تحریم تحمیل می‌کند پشت سر این تحریم، اما اندیشه‌ای است که به سمت فرهنگ اصیل ما تهاجم می‌کند. وی ادامه داد: شهیدان در راه خدا جنگیدند درجه بالایی نزد پروردگار دارند از همه داشته‌های خود گذشتند تا امروز سرافراز باشیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • یادواره نخستین شهید مدافع وطن در کهگیلویه و بویراحمد
  • تشریح ویژه برنامه‌های هفته معلم
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود+ فیلم
  • ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی گرامی باد
  • بزرگداشت روز ارتش با رژه نیرو‌های مسلح در شاهرود
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • روایت رهبر انقلاب از حضور در اولین مراسم ۲۹ فروردین تا برشماری ویژگی‌های ارتش | ماجرای اجرای مراسم روز ارتش مقابل بیمارستان محل بستری امام خمینی(ره)
  • ۲۹ فروردین تاریخی ماندگار برای ارتش جمهوری اسلامی ایران