Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@08:24:50 GMT

گزارش AFC از دیدار پرسپولیس - استقلال

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۷۲۸۹

گزارش AFC از دیدار پرسپولیس - استقلال

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در آستانه داربی ۸۵ به بررسی این دیدار تاریخی پرداخت.

به گزارش قدس آنلاین  و ‌به نقل از AFC، در آستانه داربی هشتاد و پنجم تهران، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، در گزارشی به بررسی این دیدار حساس و تاریخی در سطح قاره آسیا پرداخته است.

دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس پنج‌شنبه چهارم آبان ماه در ورزشگاه آزادی برابر هم به میدان می‌روند؛ جایی که نیمی از ورزشگاه  آبی و نیمی دیگر قرمز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* تاریخچه :

استقلال در سال ۱۹۴۵ به عنوان تیم "دوچرخه‌سواران" تاسیس شد و در ابتدا تنها یک تیم دوچرخه‌سواری بود تا این که رشته‌های ورزشی دیگری نیز به آن ‌اضافه شد که فوتبال یکی از آنها بود. از همان زمان آبی، رنگ باشگاه شد. در سال ۱۹۴۹ استقلال از سوی یک ژنرال ارتش خریداری شد و اولین بار نام این تیم را به "تاج" تغییر داد تا این که در نهایت در سال ۱۹۷۹ نام این تیم به "استقلال" تغییر یافت.

پرسپولیس نامش را از یک امپراتوری کهن پارس می‌گیرد که تاریخ پیچیده‌ای دارد. این باشگاه به طور رسمی در سال ۱۹۶۳ تاسیس شد و تا حدودی ادامه‌ دهنده تیم شاهین بود که تقریبا بیست سال پیش یعنی در سال ۱۹۴۲ تاسیس شده بود.

شاهین از تیم‌های بسیار معروف در ایران بود و بهترین بازیکنان ایران را در اختیار داشت که در سال ۶۷ عمر باشگاه به پایان رسید. خیلی از بازیکنان این تیم به پرسپولیس پیوستند و هواداران شاهین هم، هواداران پرسپولیس شدند. اولین دیدار دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس در سال ۱۹۶۸ بود که با تساوی بدون گل به پایان رسید.

* ورزشگاه:

ورزشگاه امجدیه که در حال‌ حاضر به ورزشگاه شهید شیرودی معروف است، سال‌های پیش ورزشگاه دو تیم فوتبال پایتخت بود. شیرودی یکی از قدیمی‌ترین ورزشگاه‌ها در ایران محسوب می‌شود که اکنون فقط برای رقابت‌های دوومیدانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بعد از تاسیس ورزشگاه آزادی در اوایل دهه ۷۰، این ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری خانه دو تیم استقلال و پرسپولیس شد.

* موفقیت آسیایی:

وقتی پای موفقیت در قاره به وسط می‌آید، تیم استقلال چیزهای زیادی برای افتخار کردن دارد. این تیم در سال ۱۹۷۰ قهرمان رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا شد که در دیدار نهایی هاپوئل رژیم صهیونیستی را شکست داد. این تیم در سال ۱۹۹۰ با شکست نماینده چین، قهرمانی خودشان را در لیگ قهرمانان آسیا تکرار کردند و موفق‌ترین باشگاه ایرانی در آسیا شدند.

در طرف مقابل پرسپولیس موفقیت کمتری نسبت به تیم فوتبال استقلال دارد. تنها قهرمانی این تیم در سال ۹۰ با برتری برابر المحرق بحرین در فینال بود. آنها دو سال بعد به فینال این رقابت‌ها راه یافتند ولی مغلوب یوکوهامای ژاپن شدند. پرسپولیس چهار بار هم به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا رسید.

* داربی خاطره انگیز:

همیشه داربی دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس از حساسیت و جذابیت بالایی برخوردار است. یکی از حساس‌ترین و به یاد ماندنی‌ترین بازی‌ها داربی ۷۴ بود؛ جایی که استقلال شانس بالایی داشت و ۸۰ هزار نفر تماشاگر در ورزشگاه حضور داشتند. استقلال با دو گل از حریف خود پیش افتاد و مهرداد اولادی، بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس از زمین بازی اخراج شد اما در اواخر مسابقه بود که ایمون زاید به زمین بازی آمد و توانست هت‌تریک کند تا پرسپولیس برنده آن بازی شود؛ دیداری که برای همیشه در خاطره‌های هواداران پرسپولیس باقی می‌ماند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۷۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه دیدار ملاثانی و سپاهان در جام حذفی تغییر کرد

ایسنا/خوزستان  مجددا استادیوم دیدار تیم‌های استقلال آبی پوش ملاثانی و سپاهان در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال تغییر کرد.

در حالی که باشگاه استقلال ملاثانی قصد داشت دیدار جام حذفی خود مقابل سپاهان را در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار کند، مکان این دیدار پس از اتفاقاتی که منجر شد ملاثانی نتواند در هفته بیست و هشتم لیگ یک مقابل فجر سپاسی در ورزشگاه غدیر اهواز به میدان برود، تغییر کرد. 

به گزارش ایسنا، باشگاه‌های صنعت نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان برای میزبانی از دیدار تیم‌های ملاثانی و سپاهان در یک هشتم نهایی جام حذفی اعلام آمادگی کرده بودند که شب گذشته با اعلام مدیر رسانه باشگاه استقلال ملاثانی، در نهایت مقرر شد این تیم در ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجدسلیمان میزبان سپاهان باشد. 

اما امروز ابراهیم هاشم‌پور، سخنگو و مدیر روابط عمومی باشگاه استقلال ملاثانی اعلام کرد که دیدار جام حذفی ملاثانی و سپاهان با دستور استاندار خوزستان روز جمعه هفته جاری در ورزشگاه شهدای فولاد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایراد تازه کنفدراسیون فوتبال آسیا از استقلال و پرسپولیس
  • ورزشگاه دیدار ملاثانی و سپاهان در جام حذفی تغییر کرد
  • کنفدراسیون فوتبال آسیا واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • زمان دو دیدار تیم ملی فوتبال مشخص شد
  • زمان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران
  • مان برگزاری دو دیدار تیم ملی فوتبال ایران مشخص شد
  • زمان دو بازی تیم ملی ایران مقابل هنگ‌کنگ و ازبکستان اعلام شد
  • بانوان ملی پوش میهمان تمرین پرسپولیس
  • پرسپولیس ۷۹ پله بالاتر از استقلال در رده بندی جهان! + عکس
  • پرسپولیس 79 پله بالاتر از استقلال در فوتبال جهان!