Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرپروژه مرکزهمایش های بین المللی امام خامنه ای گفت: برای عملیات اجرایی مرکز همایش های بین المللی به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تحقق بودجه این پروژه تا پایان سالجاری تکمیل می شود.

به گزارش ایمنا، مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای (مدظله العالی) یکی از ماندگارترین پروژه هایی است که با تکنولوژی خاص خود ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این پروژه در شرقی ترین نقطه اصفهان و در انتهای خیابان شهید روح الامین و مجاور بزرگراه کمربندی شرق اصفهان قرار گرفته و کلنگ آن در سال ۱۳۹۰ به زمین زده شده است.

ساختمان این مرکز به گونه ای طراحی شده که گویای عبارت معروف " اصفهان، نصف جهان" است، چرا که شکل نیم کره بودن آن نماد "نصف جهان" است و در ساختمان آن نیز همانند سقف داخلی آن که نقش سقف مسجد شیخ لطف‌الله است، معماری خاص اصفهان لحاظ شده است.

این مرکز نیز به عنوان میدان چهارم این شهر در نظرگرفته می شود و نگینی پرافتخار برای شهر و کشور است چرا که تمام امکانات این پروژه مطابق با استانداردهای روز دنیا احداث می شود.

اما این پروژه ملی که قرار بود با کمک ۱۰۰ میلیارد تومانی دولت احداث شود اما از این مبلغ تنها ۲۰ میلیارد تومان از سوی دولت اختصاص یافت، در این راستا کمبود منابع مالی، باعث کندی اجرای پروژه شد.

 مهدی احمدی مهر مدیرپروژه مرکز همایش های بین المللی خامنه ای در این باره اظهارکرد: مرکز همایش های بین المللی خامنه ای (مدظله العالی) با مساحت ۷۰ کیلومتر در خیابان شهید روح الامین و مجاورکمربندی شرق اصفهان در دست اجراست.

وی افزود: عملیات اجرایی مرکز همایش های بین المللی اصفهان از سال ۹۰ آغاز شد و شهرداری اصفهان در سال گذشته حدود ۱۰ درصد از بودجه خود را برای تسریع این ابر پروژه اختصاص داد.

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی خامنه ای با اشاره به اینکه این پروژه تاکنون بیش از ۶۶ درصد پیشرفت داشته است، گفت: برای اجرای این پروژه ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در صورت تامین بودجه این طرح تا پایان سالجاری تکمیل می شود.

احمدی مهر عنوان کرد: همچنین اگر دولت کمک های لازم را برای اجرای این پروژه ارائه دهد به طورحتم  روند اجرای این پروژه به سرعت طی می شود.

وی در ادامه با اشاره به مشخصات فنی این پروژه اضافه کرد:  مرکز همایش بین المللی با در نظرگرفتن ویژگی های این مراکز در دنیا به همراه تمام فضاهای تکمیلی مانند سالن های پشتیبانی، دفاتر اداری، کارگاه های آموزشی، نمایشگاه، هتل، مجتمع تجاری در دستور کار شهرداری اصفهان قرارگرفت.

مدیرپروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای عنوان کرد: ۱۶ پروژه در زیرمجموعه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای در حال اجراست.

احمدی مهربا بیان اینکه احداث سالن اصلی این پروژه با مساحت ۳۱۰۰ مترمربع در دست اجراست، تاکید کرد: سالن اصلی مرکز همایش ها که فضای اصلی این مرکز است در مرکز نیم کره قرار دارد.

وی با بیان اینکه سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای در طبقه همکف به صورت پارلمانی و  ۲ طبقه برای جایگاه تماشاگران و خبرنگاران با ظرفیت  ۱۲۰۰ نفر پیش بینی شده است، ادامه داد: هزار و ۱۵۴ عدد صندلی برای تماشاگران دراین مجموعه پیش بینی شده که  ۶۱۶ صندلی در طبقه اول و ۶۱۶ صندلی در طبقه دوم قرار دارد.

مدیر پروژه مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای تاکید کرد: در کنار سالن اصلی و فرعی یک مرکز تجاری با وسعت ۲۷۰ هزار مترمربع و هتل ۵ ستاره با ۱۲ طبقه با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی احداث می شود.

احمدی مهر با اشاره به دیگر سالن های این پروژه اضافه کرد: یک سالن چند منظوره نیز با ظرفیت ۱۶۰۰ نفر ویژه نشست های استانی و همچنین برای پذیرایی در حال ساخت است همچنین سالن سینما و تئاتر با ظرفیت ۵۵۰ نفر در حال احداث است که برای برگزاری نشست های استانی، کنفرانس های مطبوعاتی و کلاس های دانشجویی در حد ۶۰۰ نفر مناسب است.

مدیرپروژه مرکز همایش های بین المللی اضافه کرد: در مجاورت آن نیز یک سالن دیگر به صورت مسطح با ظرفیت ۶۰۰ نفر پیش بینی شده که برای برگزاری نمایشگاه های خط یا گالری استفاده می شود.

احمدی مهر با تاکید براینکه ۲۴ باب دفتر اداری و ۸ دستگاه خانه ایرانی در این مجموعه دردست احداث است، عنوان کرد: سالن ها و دفاتر اداری این پروژه نیز تاکنون ۶۱ درصد پیشرفت داشته است.

وی با اشاره به اینکه احداث پارکینگ این ابر پروژه در دست انجام است، تصریح کرد: پارکینگ مرکز همایش های بین المللی به مساحت ۳۱هزار مترمربع گنجایش ۸۰۰ دستگاه خودرو را دارد. 

احمدی مهر در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه موتورخانه مرکز همایش های بین المللی مجهز به سیستم کنترل هوشمند برای مدیریت ساختمان است، گفت: احداث موتورخانه این مرکز نیز تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرپروژه مرکز همایش های بین المللی با بیان اینکه سیستم سرمایشی دارای تجهیزات تراکمی و جذبی برای استفاده بهینه در کلیه شرایط مصرفی و سیستم گرمایش دارای تجهیزات گرمایشی هوشمند به منظور استفاده بهینه از انرژی است، خاطرنشان کرد: این موتورخانه با استفاده از تجهیزات و ابزار دقیق و هوشمند، راندمان و مصرف بهینه کل مجموعه را مدیریت می کند.

وی با اشاره به اینکه هزینه احداث موتورخانه شامل سفت کاری و نازک کاری، خرید تجهیزات، تامین منابع سرمایشی وBMS برابر با ۲۴ میلیارد تومان است، ادامه داد: به منظور سازگاری موتور خانه با نوع و میزان مصرف انرژی در شرایط خاص مصرفی، اقلیمی و اضطرار، سیستم سرمایش آن به صورت ترکیبی از چیلرهای تراکمی و جذبی، انرژی مورد نیاز ساختمان را به صورت اتوماتیک تأمین می کند.

احمدی مهر در ادامه با اشاره به نمای ساختمانی این مکان، به صورت مدور در ۶ طبقه و نمای سالن اصلی این مجموعه از پانل هایGFRC و برای اولین بار در کشور اجرا شده است، عنوان کرد: ‌این نما از مصالح کامپوزیت با مقاومت بالا و همچنین شکل پذیری مناسب تشکیل شده و ترکیبی از سیمان، ماسه، الیاف مقاوم قلیایی(AR)، میکروسیلیس و روان کننده بوده و در برابر آتش سوزی مقاوم است.

مدیرپروژه مرکز همایش های بین المللی تاکید کرد: در طراحی های امروزه سعی می شود بهترین متریال ها و مصالح روز استفاده شود، از این رو برای ساخت این مجموعه از اسکلت فلزی با سیستم پیچ و مهره استفاده شده است از همین رو  ساخت این مجموعه اسکلت فلزی در سال ۹۲ به عنوان سازه برتر کشور از طرف انجمن فولاد کشور لوح تقدیر گرفت.

وی با بیان اینکه از طرح های اسلیمی نیز در ساخت این پروژه استفاده شده است، تصریح کرد: دیواره شیشه ای فضای اصلی ارتباطی ورودی و تقسیم پروژه، موسوم به کنکورس به مساحت حدود ۴ هزار متر مربع و بدنه شیشه ای ۲۵۰۰ مترمربع برای اولین بار در کشور در این مساحت، توسط متخصصان و مهندسان پروژه بر گرفته از نقوش اسلیمی طراحی و نصب شده است.

احمدی مهر ادامه داد: با ترکیب و نمایش نمادهای فرهنگی، اسلامی، بومی و سنتی ایران و اصفهان ضمن استفاده از مصالح مدرن با همکاری هنرمندان و مهندسان در کنار یکدیگر امکان ایجاد اثری بی بدیل و فاخر که تجلی گر هنر، تمدن و فرهنگ بومی ایران اسلامی به جهانیان خواهد بود، فراهم شد.

مدیرپروژه مرکز همایش های بین المللی پیشرفت این پروژه را ۹۰ درصد دانست و گفت: فضای کنکورس به تمامی دفاتر و سالن ها دسترسی دارد و در طراحی شیشه ها سعی شده بهترین متریال و مصالح روز با برش هایی از طرح های اسلیمی از جنس مس استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: معماری سقف داخلی ساختمان همانند نقش سقف مسجد شیخ لطف‌الله است.

احمدی مهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم در این پروژه فعال هستند، گفت: به گفته کارشناسان، احداث مرکز همایش های بین المللی امام خامنه ای  می توانند نگینی برای شهر و جمهوری اسلامی ایران باشد.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۷۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر علمی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس، ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این همایش به دلیل اهمیت بعد تجاری خلیج فارس، بازرگانی دریایی و حمل و نقل را محور اصلی خود قرار داده است.

حمید اسدپور عنوان داشت: ۱۵۰ خلاصه مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده که یک سوم این مقالات برای ارائه در همایش پذیرفته شده است.

وی تصریح کرد: موضوع عمده مقالات دریافت شده متمرکز بر بنادر ایران و روابط تجاری ایران با دیگر کشور هاست.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس با بیان اینکه همایش بین المللی خلیج فارس در دو روز برگزار می‌شود گفت: روز اول، روز علمی همایش است و روز دوم به عنوان روز فرهنگی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در روز علمی همایش پژوهشگران داخلی و خارجی به ارائه مقالات می‌پردازند و در روز فرهنگی بازدید از آثار تاریخی استان در برنامه ریزی شده است.

کیانی اعلام کرد: برای حضور ۱۰ مهمان خارجی که مقالات ارسالی آنان پذیرفته شده برنامه ریزی شده و قرار است از پژوهشگران کشورهای عراق، هند، چین، روسیه و بنگلادش میزبانی کنیم.

دبیر اجرایی همایش بین‌المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس بیان داشت: برگزاری مسابقه دو و میدانی، نمایشگاه اسناد تاریخی خلیج فارس و غرفه‌های سنتی از جمله برنامه‌های جانبی این همایش در روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه است.

کد خبر 6087648

دیگر خبرها

  • اعتبار هشت هزار میلیاردی برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • همایش بین المللی تاریخ، فرهنگ و تمدن خلیج فارس برگزار می‌شود
  • افتتاح مرکز تداوم عقیدتی امام خامنه قرارگاه منطقه‌ای کربلا نیروی زمینی سپاه
  • پروژه های درمانی و بهداشتی فیروزکوه افتتاح شد
  • ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای نوسازی سینما آزادی
  • همایش بین المللی « غزه زنده است»
  • اعتبار تکمیل مخزن ۲۰۰۰ متر مکعبی بندر امام حسن تخصیص یافت
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل - میانه
  • تخصیص ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار به راه‌آهن اردبیل -میانه
  • همایش سلامتی را قدم بزن در زارچ