Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-24@06:35:28 GMT

سبک سازی ساختمان آری یا نه؟

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۵۷۵۱۰

سبک سازی ساختمان آری یا نه؟

ایران اکونومیست - به گزارش خبرنگار ایران اکونومیست؛ از مهم ترین دلایلی که می توان سبک سازی را به عنوان یک ویژگی نو ظهور در صنعت ساخت و ساز مورد بررسی قرار داد می توان به  صرفه جویی در زمان، هزینه و انرژی، کاهش وزن ساختمان، کاهش صدمات ناشی از وزن زیاد ساختمان ها و پایین آمدن زیان های ناشی از حوادث طبیعی نظیر سیل، طوفان و زلزله  اشاره کرد که در طي سال‌های متمادي خسارت‌های جاني و مالي بسياري را براي مردم به بار آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران که به سبب بافت جغرافیایی مناطق زلزله خیز بسیار وجود دارد، ساختن ساختمان‌های سبك و بادوام در برابر زلزله اهميت بسياري دارد. از این رو گفت و گویی با یکی از مدیران تولید کننده مصالح ساختمانی در خصوص مقاوم سازی بنا صورت گرفته است. 
داریوش حافظی مدیر بازاریابی کناف ایران در خصوص مقاوم‌سازی بنا در برابر زلزله اظهار داشت: وزن زیاد مصالح یکی از عوامل اصلی تخریب ساختمان و مسبب خسارت های جانی و مالی در بروز این حادثه ها می باشد.
وی گفت: از دیگر مزایای این سیستم، افزایش عمر مفید بنا است، به طوری که استفاده از این تکنولوژی جدید به دلیل سهولت تعمیرات و تغییرکاربری ساختمان، عمر مفید بنا را از ۲۰ تا ۳۰ سال به ۱۰۰ سال رسانده است. 
ایشان در ادامه اشاره کردند: استفاده از تکنولوژی سبک سازی سبب انعطاف پذیری در اتصالات سازه ی بنا  نیز می گردد. خوشبختانه در ایران با وجود استقبال گسترده ای که از این تکنولوژی صورت گرفته است رشد و تولید این پانل های کاربردی توسط کناف ایران با رشد چشم گیری مواجه شده است. این ساختارها در برابر  زلزله های با شدت بالا از اسکلت بنا محافظت کرده و به فرض تخریب به علت سبکی هیچگونه خطری را متوجه ساکنان نمی کند.
وی افزود: با توجه به وزن بسیار کم سازه و انعطاف پذیر بودن اتصالات، انرژی و هزینه های کمتری در مرحله ی گود برداری صرف خواهد شد و همچنین در صورت پیش‌بینی هنگام طراحی سازه می‌توان تا ۲۴درصد در مصرف هزینه‌های مربوط به بتن و آهن صرفه‌جویی کرد.وی گفت: همچنین به واسطه دسترسی آسان به کلیه تاسیسات ساختمان، می‌توان در صورت بروز مشکل در قسمتی از تاسیسات از جمله ترکیدن لوله، آن قسمت مشکل دار را سریعا شناسایی و تعمیر کرد. این خاصیت به ویژه در بیمارستان‌ها بسیار مهم و حیاتی است، در صورتی که چنین قابلیت هایی در مصالح سنتی دیده نمی‌شود. 
حافظی در پایان خاطر نشان کرد: سیستم ساخت‌ و ساز خشک، مقاومت ساختمان‌ها را در مقابل دو سانحه حریق و زلزله افزایش می‌دهند. برخی از انواع پانل‌های گچی تا 2 ساعت در مقابل حریق مقاومت می‌کنند. حتی با استفاده از این پانل‌ها می‌توان سازه‌های فلزی و فولادی را از نرم شدن هنگام وقوع حریق محفوظ نگهداشت و از تخریب ساختمان جلوگیری کرد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: هیچکس، چه در سطح کارگزاران نظام و چه در سطح عموم مردم، تردید ندارد که ما هنوز نتوانسته‌ایم عدالت را در جامعه برقرار کنیم.

قضاوتی است که از کارگزاران ارشد نظام هم بار‌ها شنیده شده و نمود‌های عینی آن نیز در جامعه کاملاً قابل لمس است.

ثروت کشور به صورت عادلانه میان مردم تقسیم نمی‌شود، در ادارات با ارباب رجوع برخورد یکسان صورت نمی‌گیرد، پارتی‌بازی در اکثر دستگاه‌ها بشدت رواج دارد، حقوق‌ها، مزایا و امکانات رفاهی به تناسب شایستگی‌ها و نیاز‌های واقعی پرداخت نمی‌شوند. بر بخش‌های بکارگیری افراد در پست‌ها و تفویض جایگاه‌ها شایسته‌سالاری رعایت نمی‌شود، به افراد بله‌قربان‌گو امتیاز داده می‌شود و افراد منتقد منصف و دلسوز طرد می‌شوند و...

اینها و بسیاری موارد دیگر نشانه‌های بارز تبعیض هستند، چیزی که با روح اسلام و نظامی که قرار است با «جمهوریت» و «اسلامیت» اداره شود در تضاد کامل هستند.

در جامعه‌ای که حتی با مفسدان اقتصادی برخورد یکسان نمی‌شود بطوری که یکی را به دلایل خاص از زیر سنگ هم که شده پیدا می‌کنند و به صُلابه می‌کشند ولی دیگری را که فساد بزرگ‌تری مرتکب شده تکریم می‌کنند و در بهترین جایگاه قرارش می‌دهند، چگونه می‌توان باور کرد که عدالت حاکم است؟

این روزنامه در بخش دیگری از سرمقاله خود که به نظر می‌رسد به رئیسی و پرونده چای دبش کنایه می‌زند نوشته است:در جامعه‌ای که پرونده بزرگ‌ترین فساد اقتصادی را به جای آنکه با اولویت بررسی کنند به محاق می‌برند و آن را فسادنمائی جلوه می‌دهند، چگونه می‌توان پذیرفت عدالت در حال اجرا شدن است؟

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با طعنه به شیخ علیرضا پناهیان ادامه می‌دهد:

در جامعه‌ای که اهانت‌کننده به پیشوایان دین را به جای محاکمه بر صدر می‌نشانند، چگونه می‌توان به مردم گفت در حال ساختن بنای رفیع حکومت عدل علی هستیم؟

مردم با مشاهده این بی‌عدالتی‌ها اگر به این نتیجه برسند که ما کاری غیر از تغییر اسم انجام نداده‌ایم و هدفمان این بود که محمدرضا پهلوی را کنار بزنیم و خودمان جای او را بگیریم، نمی‌توان قضاوتشان را رد کرد. قرار نبود آنهمه شهید بدهیم و آنهمه فداکاری صورت بگیرد و بعد از ۴۵ سال هنوز در پیچ و خم‌های تبعیض و بی‌عدالتی سرگردان باشیم و در عین حال به عده‌ای اجازه بدهیم چنین وضعیتی را متن عدالت جلوه دهند!

tags # سید ابراهیم رئیسی ، علیرضا پناهیان سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ چرا نئاندرتال‌ها محتویات معده حیوانات را می‌خوردند؟ (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • علامه جعفری از شایستگی تفکر به صورت بالفعل برخوردار بود
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • طعنه روزنامه جمهوری اسلامی به پرونده چای دبش: در کشوری که یک فساد بزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • مأموریت باغ موزه دفاع مقدس فرهنگی است
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی
  • طعنه سنگین روزنامه جمهوری اسلامی به رئیسی و پرونده چای دبش: در کشوری که یک فسادبزرگ را «فسادنمایی» می‌نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • روزنامه جمهوری اسلامی : در کشوری که یک فساد بزرگ را "فساد نمایی" می نامید، می‌شود دم از عدالت زد؟
  • قیمت روز رابیتس و هر آنچه باید درباره آن بدانیم
  • جان تماشاخانه سنگلج را به خطر نیاندازید