Web Analytics Made Easy - Statcounter

عربستان از نهادهای سازمان ملل خواست، پیش از هرگونه اظهارنظر و صدور بیانیه‌ای، اطلاعات خود را به دقت بررسی و از "صحت" آن مطمئن شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که طرف‌های ذی‌ربط به ویژه اداره رسانه‌ها در قبال رسانه‌هایی که به انزجار، افراطی‌گری، خشونت و تخریب میان ملت‌ها تحریک می‌کنند و به دنبال برهم زدن امنیت، ثبات و انتشار گزارش‌های نادرست هستند، به مسئولیت‌های خود عمل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان ابتدای ماه میلادی جاری ضمن اعلام مخالفت با اطلاعات و آمار وارد شده در گزارش سازمان ملل مبنی بر اینکه ائتلاف نظامی عربی به رهبری عربستان مسئول کشته و زخمی شدن ۶۸۳ کودک در یمن است، این اطلاعات را "غیر دقیق و گمراه کننده" خواند!

همچنین، یاسر ضبعان، از مسئولان ارشد وزارت خارجه عربستان گفت: عربستان از اقدامات کمیسیون حقوق بین الملل در خصوص موضوع آثار درگیری‌های مسلحانه بر معاهدات، استقبال و از تلاش‌های این کمیسیون در شرح بسیاری از موضوعات حقوقی که بین حقوق معاهدات وقوانین انسانی بین‌المللی قرار دارد، قدردانی می‌کند.

ضبعان تصریح کرد، عربستان تاکید دارد که کنوانسیون وین ۱۹۶۹ درخصوص معاهدات منبع اصلی در تفسیر همه توافق‌نامه‌های بین‌المللی است و موضوع آثار درگیری‌های مسلحانه بر روی قراردادها نباید از قواعد و اصول ثابت قوانین بین‌المللی خارج شود.

موضوع "آثار درگیری های مسلحانه بر معاهدات" در سال ۲۰۰۰ در اجلاس پنجاه و دوم کمیسیون حقوق بین الملل در برنامه دراز مدت این کمیسیون گنجانده شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۷۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، همکاری بین المللی، رشد و توسعه و انرژی سه محوری است که در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در داووس که امروز در ریاض، پایتخت عربستان سعودی و برای اولین بار در خارج از شهر داووس سوئیس افتتاح شد، مورد توجه قرار خواهد گرفت.

این مجمع با شعار «همکاری بین المللی، رشد و انرژی برای توسعه» و با حضور بیش از هزار نفر از جمله سران کشورها، مقامات ارشد و کارشناسان بین المللی از بخش‌های دولتی و خصوصی به مدت دو روز ادامه دارد. برای بحث در مورد مسائل و تحولات مختلف اقتصادی جهانی.

این نشست فرصتی برای تصمیم گیرندگان از سراسر جهان است تا زمینه‌های مشترکی برای ایجاد تأثیرات مثبت جهانی پیدا کنند.

گفتنی است، با وجود اینکه داووس سالی یک بار برگزار می‌شود اما تأثیر آن بر اقتصاد جهانی قابل توجه است، زیرا مهم‌ترین مسائل جهان را برجسته می‌کند، هدف آن یافتن راه حل برای مسائل مطرح شده و دستیابی به ثبات سیاسی و اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه
  • پژمان‌فر: بانک مرکزی صدور چک را منوط به ثبت اطلاعات در سامانه املاک کند
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • عربستان به جای «داووس» میزبان مجمع جهانی اقتصاد شد
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت در دادگاه بین المللی کیفری
  • ترس نتانیاهو از صدور قرار بازداشت دادگاه بین المللی کیفری
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان | گفت و گوی مهم برای آتش بس در غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • تذکر کمیسیون اصل نود به ۴ دستگاه برای پیوستن به سامانه اعتبارسنجی