Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اصلاحيه رشته‌ها و ظرفيت آزمون استخدامي قوه قضائيه 96 از سوي معاونت منابع انساني دستگاه قضا منتشر شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقي و قضايي خبرگزاري ميزان، معاونت منابع انساني قوه قضائيه طي اطلاعيه‌اي اعلام کرد: با توجه به تغييرات در ظرفيت، رشته و شهرها، به متقاضيان آزمون استخدامي قوه قضائيه اکيدا توصيه مي‌شود که فايل ضميمه را مجددا مطالعه نمايند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اصلاحيه جدول رشته‌ها را اينجا بخوانيد.
اصلاحيه ظرفيت رشته‌ها را اينجا بخوانيد.
جزئيات آزمون استخدامي قوه قضائيه 96
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۸۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد از ظرفیت علوم پایه باید صرف بررسی چالش‌های آینده شود

فرهاد دانشجو، رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره آسیب شناسی تعداد کم متقاضیان رشته‌های علوم پایه اظهار کرد: دانش آموختگان برتر دانشگاه‌ها به صورت مسابقه‌ای و رقابتی علاقه‌مند به قبولی در دانشگاه تربیت مدرس هستند. 

وی افزود: گاهی اوقات پذیرش در مقطع دکتری تنها برای ۴ تا ۵ دانشجو امکانپذیر است، اما با حدود ۱۰۰ داوطلب مصاحبه می‌شود تا از بین آنها برترین را برگزینیم. 

علوم پایه را باید پایه سایر رشته‌ها بدانیم

دانشجو تصریح کرد: دانشگاه تربیت مدرس مشکلی در زمینه کمبود رشته‌های علوم پایه ندارد، اما مجموع رشته‌های علوم پایه را باید پایه مابقی رشته‌ها بدانیم. مثلا تعریف مهندس در فنی و مهندسی یعنی فردی که از ریاضیات برای حل مسائل و مشکلات استفاده می‌کند که پایه این علم ریاضی به شمار می‌آید. 

رئیس دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه پایه خیلی از رشته‌ها علوم پایه است؛ تاکید کرد: علوم پایه مانند رشته‌های ورزشی که دو میدانی و اساسی را پایه بقیه رشته‌ها حساب می‌کند، عنوان می‌شود؛ بنابراین اهمیت بسیار زیادی دارد و اگر ۳۰ تا ۵۰ درصد به مسائل روز می‌پردازد و باید ۵۰ درصد مابقی را به چالش‌های آینده کشور که انسان با آنها رو به رو خواهد شد، اختصاص می‌دهد. 

دانشجو گفت: علوم پایه به حل و بررسی مسائل و مطالبی می‌پردازد که بعد‌ها مشکل کشور خواهد بود و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. شاید بازار کار مسئله اصلی عدم رقبت داوطلبان به سمت رشته‌های علوم پایه باشد که کنکوری‌ها در زمان انتخاب رشته مقطع کارشناسی از آن صرف نظر می‌کنند، مثلا برخی از داوطلبان اینگونه فکر می‌کنند که حقوق، برق و ... دارای بازار کار بیشتری است. 

با اشتغال زایی می‌توان داوطلب را به سمت رشته‌های علوم پایه کشاند

وی ادامه داد: شاید فردی که رشته ریاضی را انتخاب می‌کند اینگونه فکر کند که اگر زمانی قصد ادامه تحصیل نداشته باشد، دیگر بازار کار مناسب نخواهد داشت، اگر برای بازار کار فکر اساسی شود، متقاضیان افزایش می‌یابد. 

دانشجو تاکید کرد: افراد با مدرک دیپلم اگر قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را داشته باشند، حتما به غیر از علاقه و استعداد به تخصص در آن رشته به اشتغال هم فکر می‌کنند، اما بازار کار رشته‌های علوم پایه به نسبت فارغ التحصیلان نیست و برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی بهتر از کارشناسی است. 

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • پایش وضعیت منابع و کیفیت آب شرب شهرستان اشنویه
  • لایحه جامع منابع انسانی تهیه و مشخص شود
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • زمان انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۳ + منابع sanjesh.org
  • ۳ انتصاب جدید در سازمان امور دانشجویان
  • اینفوگرافیک و موشن گرافیک ثبت نام نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • مدارک مورد نیاز برای ثبت نام کنکور + خرید سریال ثبت نام کنکور سایت sanjesh.org
  • اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی مرداد ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • ۵۰ درصد از ظرفیت علوم پایه باید صرف بررسی چالش‌های آینده شود