Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فرهنگی امتداد نیوز، نشست خبری مرمت و بازنگری اثر «ماده و فکر» (حوض روغن) با حضور صاحب این اثر، هنرمند ژاپنی نورویوکی هاراگوچی در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد. 

در این نشست علی‌محمد زارع رئیس موزه هنرهای معاصر تهران گفت: زمانی که آقای هاراگوچی پس از چهل سال اثرش را مشاهده کرد بسیار خوشحال بود و شور و شوق در وجودش موج می‌زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایشان اثر حوض روغن را در کشورهای دیگری نیز خلق کرده‌اند اما در حال حاضر تنها اثر باقیمانده ایشان در موزه هنرهای معاصر موجود است. ایشان در ابتدا این اثر را در آلمان خلق کرده و سپس به ایران منتقل کرده است که البته کارمندان موزه هنرهای معاصر نیز در خلق این اثر هنری بی‌تاثیر نبوده‌اند.

وی ادامه داد: این اثر مورد استقبال جهانیان قرار گرفته است و هنوز مردم این اثر را می‌بینند. بازدیدکنندگان موزه هنرهای معاصر در طول این چهل سال خاطرات زیادی را از حوض روغن در ذهن خود دارند.

در ادامه این نشست نورویوکی هاراگوچی خالق اثر «ماده و فکر» (حوض روغن) گفت: مدت یک هفته است که در ایران حضور دارم و از این بابت بسیار خوشحال هستم. دیدن این اثر بعد از ۴۰ سال برای من بسیار جالب بود و  این که این اثر پس از گذشت ۴۰ سال هنوز در محل خود پابرجاست و سالم مانده است و حتی تراز آن نیز به هم نخورده است برای من مایه تعجب بود.

وی افزود: خلق این اثر برای من تجربه‌ای جدید بود که باعث ایجاد ارتباطی مفید بین ما و ایران شد. بین ایران و ژاپن فاصله بسیار زیادی وجود دارد اما از طریق این اثر بین ما ارتباط فرهنگی و معنوی ایجاد شد و من حتماً در آینده نیز این تجربه را ادامه می‌دهم.

هاراگوچی تصریح کرد: طی هفته گذشته دیداری با سفیر ژاپن در ایران داشتم که در این دیدار ایشان به من گفت: «دو سال دیگر یعنی در سال ۲۰۱۹ سالگرد ۹۰ سالگی ایجاد روابط سیاسی میان ایران و ژاپن است.» من فکر می‌کنم که این سالگرد، آغازی دوباره برای روابط ایران و ژاپن باشد. 

وی بیان کرد: من همواره تلاش می‌کنم که احساسات خودم را وارد اثر نکنم به همین خاطر نظرات مخاطبان درباره اثر من با نظر خودم متفاوت است و این طبیعی است؛ البته نظرات دیگران برای من خیلی مهم نیست. 

این هنرمند اذعان کرد: من در ساخت این اثر از ماده روغن استفاده کردم؛ معمولاً در ساخت چیدمان‌ها از موادی نظیر سنگ، چوب و فلز استفاده می‌شود و قبل از من هیچ‌کس در ساخت چیدمان از روغن استفاده نکرده بود و من برای اولین بار این کار را کردم و این روغن در آینده هم برای تماشاگران به همین شکل باقی می‌ماند و اینگونه هنر برای آینده جاودانه می‌شود. حوض روغن شکل بسیار ساده‌ای دارد و اثری انتزاعی است. من با توجه به فضای موزه هنرهای معاصر تهران ابعاد این حوض را در نظر گرفتم. ابعاد این حوض ۴/۲۰*۶/۴۰ متر است و ۱۸ سانتی‌متر ارتفاع دارد و حدود ۵ هزار لیتر روغن در آن موجود است.

وی تاکید کرد: مشخص نیست که در آینده نیز اثری برای ایران خلق کنم یا نه اما به هر صورت مرمت حوض روغن پایان کار من نیست. هنر باید آزاد باشد؛ از طریق هنر می‌توان در میان مردم ارتباط ایجاد کرد. من همواره در حوزه‌های مختلف هنری فعالیت کرده‌ام و دوست ندارم تنها یک سبک خاص را ادامه دهم.

وی با بیان این که تا کنون تعداد ۲۰ حوض روغن در کشورهای مختلف جهان ساخته است گفت: نمونه‌ای که در ایران ساختم از سایر آنها بزرگتر است و تنها همین یک حوض روغن در جهان باقیمانده است. در حال حاضر حدود ۵ حوض روغن در ژاپن و سایر کشورها در انبار نگه‌داری می‌شود. به غیر از ایران در هیچ کجای جهان از حوض روغن به طور دائمی بازدید نمی‌شود.

در پایان از اثر «ماده و فکر» (حوض روغن) رونمایی مجدد به عمل آمد.

انتهای پیام/

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۵۹۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده

به گزارش همشهری آنلاین، خدیجه مهدی‌پور، مدیر فرهنگی هنری منطقه۱۰ و رییس فرهنگسرای عطار نیشابوری، در باره این خبر گفت: «نشست هم اندیشی فعالان حوزه خانواده منطقه ١٠در رویدادی با عنوان «جامعه پرداز خانواده» و با هدف شناسایی و معارفه و هم افزایی فعالان مسئله محور حوزه خانواده سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۴:۳۰ در فرهنگسرای عطار نیشابوری برگزار می شود. در این رابطه تیمی ۱۵ نفره، متشکل از کارشناسان فرهنگی هنری ماه هاست در حال شناسایی، ارزیابی و ارتباط گیری با کنشگران فعال حوزه خانواده در منطقه ۱۰ هستند تا بتوانند در رویدادی مساله محور بر اساس بوم منطقه این فعالان و نوع فعالیتشان را با هم به اشتراک بگذارند. »

وی ادامه داد : «موضوع خانواده از جمله موضوعاتی است که در همه سازمانها و نهادها به عنوان یک رویکرد و جزو دغدغه های اصلی دلسوزان و صاحب نظران فرهنگی و اجتماعی است و این مدیریت هم از این قاعده مستثنی نیست. در این رویداد کنشگران و فعالین حوزه خانواده در پنج محور : ازدواج، هویت زن، جمعیت، فرزند پروری و طلاق شناسایی و جهت هم افزایی و حتی حیات مجموعه های خود به هم معرفی خواهند شد تا بتوانند عملیات های مشترک تعریف و به حل مسایل خانواده های در محورهای یاد شده کمک کنند. همچنین این مدیریت از مراکز فعال در حوزه ی سبک زندگی، مبلغان و گروه های تبلیغی، مجموعه های علمی و پژوهش محور، موسسات، مراکز مشاوره، مساجد و هیات مذهبی فعال در حوزه های اجتماعی، خیریه ها، گروه های جهادی، گروه ها و کانال های مجازی، کنشگران و اساتید برجسته و بنام حوزه خانواده دعوت می کند تا در این رویداد شرکت کنند و با هم افزایی بتوانیم اقدامات مؤثری در مقابله با آسیب های اجتماعی حوزه خانواده در منطقه ۱۰ و شهر تهران انجام دهیم. »

علاقه‌مندان به این رویداد کشوری می توانند به فرهنگسرای عطار نیشابوری واقع در میدان بریانک، خیابان شهید دعوتی، انتهای خیابان شهید امیر قلی مراجعه یا با برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن:۵۵۱۳۵۵۵۳ تماس بگیرند.

کد خبر 848327 برچسب‌ها همشهری محله فرهنگسرا

دیگر خبرها

  • مستند «کابوس ژنرال» به آنتن شبکه سه رسید/ قدرت نظامی ایران معاصر
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • رویداد جامعه‌پرداز برای شناسایی و ارتباط گیری با کنشگران حوزه خانواده
  • معرفی زنجیره ارزش نساجی زنجان به صادرکنندگان در اکسپو + فیلم
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • پارسانیا: باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • ارتباط ویتامین B12 با جوش و آکنه صورت