Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: به مناسبت هفته تربیت‌بدنی، همایش پیاده روی خانواده در ساحل زیبای محله سورو در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، در این همایش که به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری برگزار شد، شرکت کنندگان مسیر بوستان «کپشکن» واقع در ابتدای محله سور در نوار ساحلی تا «پلاژ بانوان» را راهپیمایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استقبال اقشار مختلف مردم و رده های سنی متفاوت از کودکان، نونهالان، نوجوانان و جوانان تا بزرگسالان و حتی سالخوردگان از نکات برجسته این همایش بود.

 

از دیگر شاخصه های بارز، حضور امینی زاده، شهردار بندرعباس و مرادی زاده شهردار منطقه سه در بین شهروندان محله سورو بود.

 

 

در پایان مسیر پیاده‌روی با حضور شهروندان ورزش‌های همگانی برگزار شد و به شرکت‌کنندگان در این همایش به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

 

بندر سورو که امروزه محله ای در غرب شهر بندرعباس در بخش مرکزی از توابع شهرستان بندرعباس در استان هرمزگان و یکی از نقاط دیدینی جنوب ایران محسوب می شود، از دوره هخامنشی مسکونی بوده است.

 


از این محله سکه‌های متعددی مربوط به دوران مختلف به ویژه دوران ساسانی، صفویه و قاجاریه به دست آمده‌است که اکنون در موزه بندرعباس نگهداری می‌شود.

 

 

از سکه‌های مشکوفه چنین بر می‌آید که ملوک هرمز صاحب ضرابخانه بوده‌اند و به غیر از مسکوکات مس و نقره، مسکوکات طلا هم ضرب می‌کرده‌اند . درسال ۱۹۲۵، تعداد ۶۴ سکه طلا ضرب ملوک هرمز و جرون در قریه گودو کشف شده‌است.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۱۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس

ایسنا/ایلام هم‌زمان با سال‌روز شهادت امام جعفرصادق(ع) استاندار ایلام با حضور در منزل شهید تازه‌تفحص شده دوران دفاع مقدس«محمدشفیع فیضی‌زاده» ضمن قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

استاندار ایلام در این دیدار گفت: هر چه داریم از برکت وجود شهداست و ادامه راه، آرمان، اهداف آنان و خدمت‌گذاری به مردم از انتظارات شهدا از ما است که در این مسیر باید ثابت‌قدم باشیم.
بهرام‌نیا افزود: شهدا رستگار شدند و نزد پروردگار متعال روزی دارند این شهید والامقام، برای کشور، استان ایلام و خانواده فیضی‌زاده افتخاری بزرگ است.
استاندار ایلام یادآور شد: امروز که مصادف با سال‌روز شهادت امام جعفرصادق(ع) است بعد از ۴۱ سال، شاهد شناسایی و تفحص پیکر این شهید والامقام هستیم. ما از خانواده شهدا تشکر و قدردانی داریم چرا که خانواده شهدا صاحب اصلی این نظام هستند.
وی با بیان این‌که شهید فیضی‌زاده مظهر ایثار و فداکاری است، گفت: این شهید بزرگوار در آن مقطع، از دنیا و مادیات دنیا گذشت و برای دفاع از خاک این کشور در میدان حق علیه باطل به لقاءالله پیوست. 
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشتارهای جدید اشغالگران در غزه با هدف قرار دادن ۱۱ خانه در رفح و یک مدرسه آنروا
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • (ویدئو) رکوردشکنی مدونا، یک و نیم میلیون نفر در کنسرت برزیل شرکت کردند
  • مدرسه پسرانه سما شعبه یک بندرعباس، روز معلم را جشن گرفت
  • همایش پیاده روی خانوادگی در شهر رزن
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • حضور استاندار ایلام در منزل شهید تازه‌تفحص‌شده دوران دفاع مقدس
  • همایش کاروان‌های حج تمتع در قم برگزار شد
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • دیدار با خانواده ۳ شهید به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در بندرانزلی