Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صفر فتح‌اله زاده، مدير كمیته امداد شهرستان خلخال با اشاره به اينكه يكی از مجريان طرح‌های خودكفايی اين شهرستان توانسته است از طريق كشت زعفران سالانه 25 ميليون تومان سود خالص كسب كند، گفت: درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی‌های منسجم و راهبردی، مناطقی را که ظرفیت مناسب برای کشت و تولید زعفران دارند شناسایی کرده و با برگزاری كارگاه‌های آموزشی برای مددجويان تحت حمايت اين شهرستان، کشت این محصول در خلخال را افزایش دهيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بيان اينكه در سال 88، پس از بررسيی برخی از مناطق خلخال كه برای كشت زعفران مناسب بودند كارگاه‌های آموزشی مناسبی برای مددجويان برگزار شد، افزود: با پرداخت 8 ميليون تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايی، يكی از مددجويان تحت حمايت اين شهرستان در زمينی به مساحت 7 هزار مترمربع، 5 تن پياز زعفران كاشت كه هم‌اکنون سالانه می‌تواند 2.5 كيلوگرم زعفران خالص برداشت كند.

فتح‌اله زاده با اشاره به اينكه کشت و تولید موفقیت‌آمیز زعفران علاوه بر توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان اين شهرستان، موجب رونق اقتصادی خلخال نيز خواهد شد، بيان كرد: کشت و توسعه محصولات درآمدزا از جمله زعفران يكي از مهم‌ترين برنامه‌های كميته امداد خلخال است كه تلاش داريم با شناسايی دقيق ظرفيت‌های منطقه بتوانيم گام‌های مؤثری را در اين زمينه برداريم.

مدير كمیته امداد خلخال با اعلام اينكه به يكی ديگر از مددجويان تحت حمايت اين شهرستان نيز بيش از 10 ميليون تومان وام اشتغال در سال 93 پرداخت شده است تا با كشت زعفران بتواند به خودكفايی برسد، گفت: در زمينی به مساحت 7 هزار و 500 مترمربع، 4 تن پياز زعفران توسط مددجوی تحت حمايت اين شهرستان كاشته شد كه هرسال 2 كيلوگرم زعفران خالص برداشت می‌كند.

وی با اعلام اينكه 30 نفر از مددجويان تحت حمايت اين شهرستان در سال‌جاری از كارگاه‌های آموزشی كشت زعفران بهره‌مند شده‌اند، بيان كرد: با شناسایی مستعدان اشتغال، تلاش داريم با برگزاری کارگاه‌های آموزشی و پرداخت تسهيلات اشتغال، آنها را به سمت كشت زعفران سوق دهيم تا بتوانند چرخه زندگی را با تکیه‌بر توانايي‌های خود بچرخانند.

فتح‌اله زاده با اشاره به اينكه همكاری سازمان جهاد كشاورزی، بسيج سازندگی و بانک های عامل برای اجرای طرح كشت زعفران توسط مددجويان تحت حمايت اين شهرستان، افزود: كميته امداد خلخال با برگزاری كارگاه‌های توجیهی، در تلاش است مددجويان تحت حمايت اين شهرستان را به سمت اجرای این طرح سوق داده و اشتغالی پایدار را برای آنها ایجاد کند.

مدير كمیته امداد خلخال با بيان اينكه مددجويان تحت حمايت اين شهرستان كه دارای زمين‌ زارعی هستند می ‌توانند با مراجعه به اين نهاد از تسهيلات اشتغال و خودكفايی برای كشت زعفران بهره‌مند شوند، گفت: پس از بررسی شرايط زمين زراعي و حصول نتيجه مناسب، برای مددجويان تحت حمايت اين شهرستان كارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد شد تا با دريافت وام اشتغال بتوانند با كشت زعفران به استقلال اقتصادی دست يابند.

 

انتهای پيام/ح

کشت 2.5 کیلوگرم زعفران توسط مددجوی خلخالی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۲۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد

به گزارش پارس نیوز ، قیمت هر قطعه سکه طرح جدید تا لحظه درج این خبر در معاملات امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در بازار طلای تهران نسبت به قیمت پایانی روز گذشته، با رشد ۸۰۰ هزار تومانی به ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به قیمت پایانی روز کاری گذشته، ۳۸ میلیون تومان معامله شد.

امروز نیم سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به روز کاری گذشته، ۲۴ میلیون تومان و ربع سکه با رشد ۲۰۰ هزار تومانی، ۱۵ میلیون تومان به فروش رسید.

قیمت سکه گرمی نیز بدون تغییر نسبت به روز گذشته، به نرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز در بازار طلای تهران سه میلیون و ۵۱۱ هزار تومان معامله شد.

بهای هر اونس طلا در بازارهای جهانی به ۲ هزار و ۳۱۵ دلار رسید.

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۲ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ سکه در کانال جدید قرار گرفت
  • رتبه نخست سطح زیر کشت طلای معطر به سربیشه رسید
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  • قیمت سکه طرح جدید امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه ۱۱ اردیبهشت چقدر گران شد
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • کاهشی شدن قیمت سکه و طلا
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۰ اردیبهشت؛سکه طرح قدیم هم کاهشی شد