Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-19@04:40:22 GMT

با ضعیفان هر که نرمی کرد عالم گیر شد+ فیلم و عکس

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۶۲۶۷۷

‍‍‍‍‍‍

دکتر سید ابراهیم کتابچی برای ما مازندرانی ها بیشتر از همه ی ایران چهره ی شناخته شده ای است. جراحی زبردست با دغدغه هایی نوعدوستانه

دکتر سید ابراهیم کتابچی برای ما مازندرانی ها بیشتر از همه ی ایران چهره ی شناخته شده ای است. چهره ی ماندگار دنیای علم و آموزش که گذران دوره ای از فعالیت علمی اش ، زیر نظر معروف ترین جراح مغز و اعصاب جهان یعنی پروفسور مجید سمیعی بر معروفیتش افزود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مردی که فقط معروف نیست و محبوبیت در کلام و عمل هم هست.وقتی یکبار دیگر بسیاری از مراجعانی که از حضور دوباره اش در بیمارستان امام خمینی ساری مطلع شدند بر این گفته تاکید داشتند که مایه ی افتخار است و مباهات برای ما ، هم در عمل و هم در اخلاق ....
صبح یک روز پاییزی ، پروفسور کتابچی جراح چیره دست مغز و اعصاب کشور به مازندران سرزمین مادری اش می اید این بار هم به مانند تعداد دفعاتی از این دست که کم هم نیست، نه فقط برای دید و بازدید با قوم و خویشان سرزمین مادر اش در مازندران ....پروفسور باز هم برای معاینه بیماران آمد باز هم بی هیچ چشمداشت مالی . . .
برای ما مازندارنی ها که هم استانی اش هستیم این اتفاق عجیب نیست شاید غریب به 25 سال است که آقای دکتر مراجعان مازندرانی اش را در مازندران و تهران بدون هیچ  دریافتی معاینه می کند . در تهران و دیگر شهر ها هم چنین....
حین معاینه ی مراجعه کنندگانش در بیمارستان امام خمینی ساری سر صحبت را با او باز می کنم و از معروفیت و مهارتش می پرسم و این که چرا رایگان؟!
به مانند همیشه لبخندی از سر رضایت می زند و با یک جمله متقاعد می کند به این که عجیب نیست و درست همین است :
با ضعیفان هر که نرمی کرد عالم گیر شد
دکتر 66 ساله بابلی خود را مدیون مردمی می داند که برای رشد و تعالی او و امثال او تلاش کردند آنها که بودنشان امید و انگیزه می آفرید برای پیشرفت او و همسالانش تا آنجا که حالا به جایی رسیدند و اسم و رسمی برای خود دست و پا کردند.
وقتی از تعداد مراجعه کنندگانی که تا کنون بدون پرداخت وجه زیر نظر او معاینه شده اند سوال می کنم می خندد و می گوید آماری به خاطر ندارم ...
اما پاسخ دیگر سوالم را تقریبا کمی دقیق می دهد اینکه قریب به 150 جراح مغز و اعصاب زیر دست او پرورش یافتند. زیر دست مردی که بنیانگذار بخش آموزش جراحی مغز و اعصاب در بیمارستان امام خمینی ساری است و سال آینده نیزنخستین گروه از دستیاران تخصصی این رشته از همین دانشگاه و مرکز فارغ التحصیل می شوند.
دل مشغولی های پروفسور کتابچی حالا دیگر فقط معالجه حضوری و بی چشم داشت مراجعه کنندگانش نیست او برای سلامت و مهم تر از آن این که هم استانی هایش بیش از این به لحاظ اقتصادی برای درمان تحت فشار نباشند برنامه هایی بزرگ در سر دارد و برای به واقعیت رساندنشان تلاش می کند.

ساخت مرکز علوم اعصاب دغدغه این سال های دکتر است. مرکزی که با ساختش در مازندران مردم این استان و استان های همجوار تحت پوشش قرار می گیرند و به مانند چتری از نوع پزشکی اقتصاد استان را نیز به شکل مثبتی تحت الشعاع قرار می دهد. مرکزی که قول تامین نیروی انسانی اش را از استاد خود ،پروفسور مجید سمیعی گرفته است امری که او قدم هایش را برای تحقق آن به سخت و محکم برداشته است و حالا می ماند مردم، خیران، مدیران و مسئولان استانی و کشوری .... اتفاقی که اگر بیفتد شاید ما هم نسبت به او بی حساب شویم برای آقای دکتر سرزمینمان به پاس تمام معاینه های بی چشمداشتش.

جمعیت زیادی پشت در اتاق ایستاده اند از کودک و جوان و میانسال و کهنسال ....
درد دارند و دغدغه؛ صلاح نمی بینم بیش از این معطل نگه شان دارم.
خداحافظی می کنم در حالی که مدام در ذهنم این جمله را تکرار می کنم با ضعیفان هرکه نرمی کرد عالم گیر شد .....بیشتر از گذشته ملکه ی ذهنم شده است بیشتر تامل می کنم.

دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۲۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می‌خواهید دعاهایتان اجابت شود این دو شرط را رعایت کنید

در آیه ۱۸۶ سوره بقره آمده است «وَ إِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنیّ‌ِ فَإِنیّ‌ِ قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ» هنگامی که بندگانم از تو سراغ مرا می‌گیرند، همانا من نزدیکم؛ دعای دعاکننده‌ای که مرا بخواند اجابت می‌کنم.

 در این آیه، خداوند متعال با مقید کردن وعده‌ی اجابت به «إِذا دَعانِ» اشاره دارد.

این دعا دو شرط مهم را به ما گوشزد می‌کند:

یکی اینکه دعا باید حقیقتاً دعا باشد. «أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ» مانند آن است که بگوییم: عالم را احترام کن در صورتی که عالم باشد. این جمله یعنی آن عالمی را احترام کن که حقیقتاً عالم باشد و به علم خود عمل کند. جمله‌ی «إِذا دَعانِ» نیز می‌فهماند که وعده‌ی اجابت در مورد دعایی است که حقیقتاً دعا باشد یعنی قلب دعاکننده‌ی آن با زبانش موافق باشد؛ چون دعای حقیقی آن دعایی است که قبل از زبان سر، زبان قلب و فطرت که دروغ در کارش نیست آن را بخواهد.

دوم اینکه فرمود «دَعَانِ؛ مرا بخواند». دعایی وعده‌ی اجابت دارد که دعاکننده واقعاً آن را از خدا بخواهد؛ پس اگر کسی به زبان، خدا را خواند و در دل، امیدش به اسباب عادی و امور وهمی بود چنین کسی خدا را به دل نخوانده و شرط اجابت دعا را رعایت نکرده است.

منبع: برگرفته از تفسیر المیزان.

tags # دعا سایر اخبار توصیه عجیب دانشمندان؛ به این دلیل مهم گوشت مار پیتون بخورید! از حمام در خون دختران باکره تا خوردن خون کودک؛ آیا انسان راه غلبه بر مرگ را پیدا می‌کند؟ (عکس) جانور عجیبی که آنقدر رابطه جنسی برقرار می‌کند تا بمیرد! تجربه نزدیک به مرگ چیست و چه حسی دارد؟

دیگر خبرها

  • این حکم قرآن است که درباره هیچکس گمان بد نبرید
  • قرآن، روح عالم بشریت است
  • اگر می‌خواهید دعاهایتان اجابت شود این دو شرط را رعایت کنید
  • کسی که می‌تواند برخلاف تمامی قوانین عادی عالم به تو روزی دهد
  • دو شرط مهم در اجابت دعا
  • بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به مراکز بهزیستی منتقل می‌شوند
  • اجرای فاز دوم تحویل بیماران مزمن بیمارستان سلامت اهواز به بهزیستی
  • انتقال بیماران مزمن بیمارستان سلامت به مراکز بهزیستی خوزستان
  • برگزاری سمپوزیوم دوروزه مدرسه بین‌المللی مطالعات مغز با محور فناوری‌های شناختی
  • برگزاری سمپوزیوم دو روزه مدرسه بین‌المللی مطالعات مغز با محوریت فناوری‌های شناختی