Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران تأکید کرد که هیئت واگذاری و مجمع نفت مالک این باشگاه تهرانی است.

طرفداری- رضا گل‌محمدی، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران درباره جلسه صبح امروز (شنبه) که برای تصمیم‌گیری در خصوص مالکیت باشگاه نفت تهران تشکیل شد، گفت:

امروز جلسه‌ای با حضور بنده و آقایان تاج، داورزنی و بهاروند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به گزارش‌های نهادهای نظارتی، فدراسیون فوتبال، اداره کل ورزش و جوانان استان و هیئت واگذاری نفت مقرر شد مسئول پاسخگویی به مالکیت و ادامه وضعیت نفت بر عهده هیئت واگذاری و مجمع نفت باشد. به دلیل اینکه هنوز‌ واگذاری به شخص یا گروهی انجام نشده است و همه اختیارات برای مدتی خاص و معین بوده و فقط تفاهم‌نامه امضا شده است، ما هنوز مجمع نفت را مالک می‌دانیم و مسئولیت با این مجمع است. اگر قرار است دوستان مجمع کسی را به‌عنوان مالک معرفی کنند در یک نامه باید این کار را انجام دهند و ما براساس آن نامه، بعد از بررسی در کمسیون ماده پنج جواز مالکیت را صادر می‌کنیم. مجمع نفت باید تکلیف مالکیت این باشگاه را مشخص کند تا براساس روال قانونی مجوز صادر شود. تأکید می‌شود هرکسی که مالکیت این باشگاه را بر عهده بگیرد، باید برای پرداخت بدهی‌های آن اقدام کند.

به نقل از تسنیم، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران یادآور شد:

وقتی که جواز فعالیت باشگاه نفت را تمدید کردیم سه شرط داشتیم، اول پرداخت بدهی به سازمان مالیاتی بود، دوم پرداخت بدهی بازیکنان، مربیان و دستگاه‌های مرتبط مانند هتل‌ها و هواپیمایی‌ها و سوم پرداخت بدهی باشگاه به ورزشگاه تختی که براساس گزارش و مدارکی که به ما ارائه شده است مالکان نفت تنها موفق شدند مجوز دارایی را کسب کنند. از سوی دارایی نامه‌ای به دست ما رسیده است که تمدید مجوز این باشگاه از لحاظ آنها بلامانع است، ولی در دو بند دیگر که شرط‌های ما بوده است، جوابی داده نشده. ظاهراً اقدامی برای دو شرط دیگر صورت نگرفته و یا گزارشی مستند در این خصوص به ما داده نشده است. روزانه تعداد زیادی از طلبکاران نفت با من تماس می‌گیرند.

گل‌محمدی همچنین تأکید کرد:

هرگونه تغییر مالکیت در باشگاه نفت برعهده مجمع مؤسسه فرهنگی ورزشی نفت خواهد بود و در این خصوص هیچ مسئولیتی بر عهده اداره‌کل ورزش استان نیست. ما منتظر بودیم که در این یکی دو روزه به ما تعیین تکلیف کنند. وزارت ورزش هم روی این مطلب تأکید داشته است که در مصاحبه‌های مطبوعاتی هم به آن اشاره شود که ادامه این مسئولیت برعهده مجمع است و آنها باید کار را پیش ببرند. با این شرایط نکته مهم مسئله حضور باشگاه نفت در آسیاست که علی‌رغم اینکه فرصت ارسال مدارک به کنفدراسیون فوتبال آسیا روبه اتمام است و فقط تا هشتم آبان فرصت داریم تا این لحظه طبق گزارش سازمان لیگ برای ارسال مدارک این باشگاه به آسیا چیزی دریافت نشده است و ما فرصت زیادی در این خصوص نداریم. باشگاه نفت یک باشگاه قدیمی و بااهمیت است و ما از مسئولان وزارت نفت خواهش می‌کنیم با نگاه حمایتی که به سایر باشگاه‌های زیرمجموعه دارند به باشگاه نفت تهران هم نگاه کنند، مثل صنعت نفت، پارس جنوبی، نفت‌وگاز گچساران، پتروشیمی ماهشهر و نفت مسجدسلیمان. وجود این تیم‌ها و باشگاه‌ها نشان می‌دهد که وزارت نفت به مسئولیت اجتماعی خود در خصوص ورزش وفادار است، اما ورزش تهران از لحاظ حمایت وزارت نفت جزو مناطق محروم است و نیازمند حمایت هستیم. بعضی از استان‌های کشور از دو درصد از بودجه وزارت نفت برخوردار هستند و این کمک شایانی به ورزش آنها می‌کند، اما این در حالی است که ما در تهران از لحاظ ورزشی نیازمند هستیم  و از این نعمت محروم. از وزارت نفت و مجمع نفت تقاضا دارم نگاه حمایتی به این مسئله داشته باشند تا مردم تهران از وجود این باشگاه محروم نشوند.

وی با تأکید دوباره به این موضوع که مجمع نفت باید مالکیت این باشگاه را تعیین تکلیف کند، گفت:

مجمع نفت باید براساس روال قانونی به ما نامه بزند و مالکیت را مشخص کند و تأکید می‌کنم هر کسی که به‌عنوان مالک این باشگاه معرفی می‌شود وظیفه جدی آن پرداخت بدهی باشگاه نفت است. 

گل‌محمدی در خصوص مبلغ بدهی باشگاه نفت نیز اذعان داشت:

مبلغ بدهی نفت در امور مالیاتی به دو میلیارد و 800 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. این باشگاه همچنین حدود 13 میلیارد تومان به بازیکنان، مربیان و اشخاص دیگر بدهکار است و حدود 300 میلیون هم به ورزشگاه تختی بدهی دارد. با این حساب جمع مبلغ بدهی باشگاه نفت تهران به حدود 16 میلیارد تومان می‌رسد. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص اینکه جهانیان در روزهای اخیر بازداشت شده بود، توضیح داد:

جهانیان در حال حاضر آزاد است و با من تماس گرفت. ما الان منتظر مجمع مؤسسه نفت هستیم تا براساس روال قانونی مالک این باشگاه مشخص شود. تعدادی داوطلب برای برعهده گرفتن مالکیت این باشگاه وجود دارند که البته این موضوع به ما ارتباط ندارد و مالک را همان مجمع باید مشخص کند. 

وی در خصوص ارسال مدارک تیم‌های آسیایی به AFC و همچنین حساسیت کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به تکمیل مدارک تیم‌ها اذعان داشت:

امسال هم کارشناسان AFC برای تأیید شرایط تیم‌های ایرانی به تهران خواهند آمد و قرار است اسناد را بررسی کنند. آنها مشخص می‌کنند که چه تیمی در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند. این نگرانی وجود دارد که مبادا تیمی مدارکش کامل نباشد و مسئله بدهی‌هایش را مرتفع نکرده باشد. صراحتاً AFC تاکید کرده است که در صورتی که تیم‌های آسیایی تأیید نشوند تیم‌های تا رده هشتم لیگ را بررسی می‌کند و اگر تا رده هشتم نیز شرایط تیم‌ها برای شرکت در مسابقات وجود نداشته باشد، از سهمیه ایران کم می‌کند. 

گل‌محمدی در پاسخ به این پرسش که مجوز فعالیت‌ باشگاه نفت همین اواخر تمدید شده بود و حالا چگونه این تغییر و تحولات رخ داده است، گفت:

ما مجوز را مشروط به ارسال نامه از سوی مجمع نفت تمدید کرده بودیم و این نامه هنوز ارسال نشده است. تا زمانی که نامه به دست ما نرسد، مسئول این باشگاه مجمع نفت خواهد بود و آنها باید پاسخگوی مطالبات و هرگونه فعالیت باشگاه باشند. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در خصوص مالکیت جهانیان در این باشگاه نیز اضافه کرد:

مالکیت جهانیان بستگی به نامه‌ای دارد که مجمع به ما ارسال می‌کند. جهانیان در خصوص مشکلی که این اواخر برای او به وجود آمده بود به من گفت که این مشکل یک مورد شخصی و مالی بود که ظاهراً برطرف شده است. 

وی در پایان تصریح کرد:

باز هم اشاره می‌کنم که تأکید آقایان تاج و داورزنی بر همین تصمیم بود، حتی نامه‌ای هم در این خصوص از سوی سازمان لیگ به مؤسسه نفت زده شده است و آنها باید موضوع را پیگیری کنند. 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۳۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین واگذاری مالکیت پرسپولیس و استقلال

مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3074399 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • آیین واگذاری مالکیت استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
  • آیین واگذاری مالکیت پرسپولیس و استقلال
  • حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم
  • زمان مذاکره پرسپولیس با سرمربی فصل بعد مشخص شد
  • درویش: واگذاری سرخابی‌ها یکی از کار‌های بزرگ بعد از انقلاب است
  • بازیان: امروز روز پیشرفت فوتبال ایران خواهد بود
  • آغاز آیین واگذاری مالکیت سرخابی‌ها به بخش خصوصی
  • انتخاب رئیس جدید هیئت کارگری استان اصفهان
  • پایان انتخابات چالش برانگیز؛ تیغ تیغ‌ساز بُرنده ماند
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است