Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر بروجرد گفت: ابلاغ حکم شهردار بروجرد منوط به اعلام نظر کارشناسان وزارت کشور است.

ایران آنلاین /اشرف چگنی با شرح جزئیات حواشی به وجود آمده در روزهای اخیر در رابطه با عدم ابلاغ حکم شهردار بروجرد از سوی وزارت کشور اظهار داشت: در مورد اینکه شهردار منتخب شورای پنجم دارای مدرک فوق‌دیپلم است باید گفت وی در حال تحصیل در ترم آخر و اخذ مدرک کارشناسی خود از دانشگاه است که گواهی آن از دانشگاه مربوطه اخذ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی داشتن مدرک فوق‌دیپلم برای شهردار شدن را بلامانع دانست و افزود: شهردار فعلی بروجرد تاکنون دارای 28 سال سابقه خدمت است و یک سال و نیم تا بازنشستگی فاصله دارد اما این به آن معنا نیست که وی به دلیل قرار گرفتن در آستانه بازنشستگی صلاحیت پذیرش پست‌های کلیدی را ندارد چراکه بسیاری از مسئولان همچون وزرا و استانداران کشور برای خدمت محدودیت سنی ندارند و درحالی‌که از بازنشستگی آن‌ها سال‌ها گذشته است همچنان در پست‌های کلیدی در کشور مشغول خدمت هستند.

عضو شورای شهر بروجرد این را هم بار دیگر تأکید کرد که برای تصدی کرسی شهرداری بروجرد گزینه‌ای بهتر از یاراحمدی برای اعضای شورای شهر وجود نداشته و به‌نوعی، دیگر گزینه‌ها اشکالاتی در پرونده خدمت آن‌ها درگذشته وجود داشته و بنا به تائید نهادهای مختلف شهردار فعلی صلاحیت شهرداری بروجرد ازنظر پاک دستی را دارا بوده است.

وی با تشریح دلایل انتخاب و حمایت از یاراحمدی به‌عنوان شهردار بروجرد بیان کرد: وی توانسته است در این چهار ماه تصدی بر شهرداری بروجرد هفت ماه از حقوق معوقه کارکنان این نهاد را پرداخت کند و انضباط مالی را تا حدودی در شهرداری حکم‌فرما نماید.

چگنی تصریح کرد: البته به دلیل وجود نیروهای قدیم و اینکه نمی‌توان به‌صورت یک‌باره بدنه شهرداری را از وجود برخی متخلفین خالی کرد مشکلات و بی‌انضباطی‌هایی هنوز هم وجود دارد اما اقتدار وی در این زمینه قابل‌قبول است و ازنظر پاک دستی و مبارزه با فساد بر دیگر گزینه‌ها ارجحیت داشته و در طول 30 سال گذشته از خدمتش مشکل مالی نداشته است.

وی این را هم یادآوری کرد که یاراحمدی دو دوره شهردار الیگودرز و چندین دوره هم به‌عنوان سرپرست شهرداری بروجرد بوده و به این کار مسلط است و آشنایی کامل به محیط و نیروهای شهرداری دارد و این از توصیه‌های شهردار اصفهان بوده که از نیروهای بومی در این سمت استفاده شود چراکه شهرداری بروجرد در حالت بحران به سر می‌برد و باید از نیرویی استفاده شود که با منطقه آشنایی داشته باشد.

عضو شورای شهر بروجرد با اشاره به جلسه اخیر برخی اعضای شورای شهر بروجرد در تهران با معاون وزیر کشور تأکید کرد که این جلسه از یک ماه قبل به‌منظور اعلام و انعکاس مشکلات شهرداری بروجرد هماهنگ شده بود و به‌هیچ‌عنوان راجع به انتخاب شهردار نبوده و پیش‌ازاین چندین بار از نماینده بروجرد درخواست کردیم با وزیر کشور جلسه‌ای در این رابطه گرفته شود تا مشکلات شهر را بیان کنیم چراکه به این امر توصیه‌شده که مشکلات شهرداری‌ها با مسئولان کشوری در میان گذاشته شود تا هنگام توزیع بودجه اطلاعات بیشتری راجع به مشکلات شهر داشته باشند.

وی در پایان تصریح کرد که در رابطه با اعلام حکم شهردار بروجرد تابع قانون هستیم و در حال حاضر نیز منتظر اعلام نظر کارشناس وزارت کشور در خصوص وضعیت شهردار بروجرد هستیم./تسنیم

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۳۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • جلسه نهایی تعیین تکلیف «برج‌های دوقلو» خرم‌آباد برگزار می‌شود
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار