Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی فاطمی در گفت و گو با امتداد نیوز اظهار داشت: در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۹ هزار و ۴۴۷ واقعه ولادت در خراسان جنوبی به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱.۵ درصد کاهش را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه اینکه از این تعداد چهار هزار و ۹۶۷ نوزاد پسر و چهار هزار و ۴۸۰ نوزاد نیز دختر بوده اند، بیان کرد: نسبت جنسی ولادت در استان ۱۱۱ بوده و این بدان معنا است که به ازای هر ۱۰۰ تولد دختر، ۱۱۱ نوزاد پسر متولد شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثبت ۱۷۹۸ واقعه فوت

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اضافه کرد: همچنین از مجموع ولادت های ثبت شده در این مدت شش هزار و ۶۱۳ واقعه در مناطق شهری و دو هزار و ۸۳۴ مورد نیز در مناطق روستایی به ثبت رسیده اند.

فاطمی همچنین از ثبت یک هزار ۷۹۸ واقعه فوت در استان طی این مدت خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۴۶ مورد مرد و ۸۵۲ مورد نیز زن بوده اند.

وی همچنین تعداد فوت های ثبت شده در مناطق شهری را یک هزار و دو مورد عنوان کرد و گفت: تعداد فوت های ثبت شده در مناطق روستایی نیز ۷۹۶ واقعه بوده اند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با بیان اینکه طی این مدت به ازای هر ۱۰۰ واقعه فوت ثبت شده زنان، ۱۱۱ مورد واقعه فوت مردان ثبت شده است، بیان داشت: بیشترین تعداد افراد وفت شده اعم از مرد و زن در گروه سنی ۷۵ سال و بیشتر بوده اند.

صدور  ۲۲۵ هزار شناسنامه مکانیزه

وی، امیر علی، ابوالفضل، محمد، علی و امیرحسین را به ترتیب بیشترین نام های انتخابی برای پسران اعلام کرد و گفت: همچنین نام های فاطمه، فاطمه زهرا، زینب، زهرا و نازنین زهرا بیشترین نام های انتخابی برای دختران را به خود اختصاص داده اند.

وی همچنین به اجرای طرح صدور شناسنامه مکانیزه برای افراد بالای ۱۵ سال اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع این طرح تاکنون  ۲۲۵ هزار و ۳۶۴ شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین تعداد شناسنامه های مکانیزه بالای ۱۵ سال صادر شده در شش ماهه نخست امسال بالغ بر ۲۶ هزار و ۸۳۳ فقره بوده است.

true برچسب ها : اداره کل ثبت احوال خراسان جنوبی بیرجند ثبت ولادت و وفات true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۴۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس

مراسم گرامیداشت سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ چهل‌وچهارمین سالگرد شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، امروز چهارشنبه پنجم اردیبهشت، با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین، معاون سیاسی استاندار خراسان‌جنوبی، معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس، امام جمعه طبس، جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی، مسئولان استانی و قشرهای مختلف مردم در محل وقوع این واقعه (مسجد شکر طبس) برگزار شد.

افتتاح سایت اینترنت همراه در محوطه مسجد شکر، اجرای سرود، خاطره گویی و روایتگری شاهدان عینی واقعه صحرای طبس، سخنرانی همسر شهید محمد منتظر قائم و رونمایی از ۵۰ پوستر طراحی شده در رویداد ملی «افول ابرهه» از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این مراسم است.

به گزارش ایمنا، چند فروند هواپیما و بالگرد نظامی آمریکا که به جهت انجام عملیات خرابکارانه و آزادی گروگان‌های آمریکایی وارد ایران شده بودند، پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ بر اثر طوفان شن در صحرای طبس از بین رفتند و عملیات آمریکایی‌ها با عنوان «پنجه عقاب» با شکست مواجه شد.

صحرای طبس در فاصله ۱۳۰ کیلومتری محور طبس - یزد قرار دارد و پنجم اردیبهشت هر سال به همین مناسبت مراسمی با حضور مردم و مسئولان در محل مسجد شکر طبس (محل وقوع واقعه) برگزار می‌شود.

کد خبر 747500

دیگر خبرها

  • برگزاری مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج
  • «کاهش نرخ تولد» در کره جنوبی رکورد زد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • توقف شیب نزولی فرزندآوری در زنجان
  • کاهش محسوس علاقه پسران به دانشگاه ها؟!
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال
  • جدال ۸ کشور در رقابت‌های تنیس کمتر از ۱۲سال غرب آسیا
  • ۱۸ هزار و ۳۹۸ واقعه ولادت در قم به ثبت رسید