Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به تجمع و راه‌بندان اعتراضی کارگران شرکت تاریر زرند گفت: جمعی از کارگران شرکت تاریر زرند به دلیل تعلیق از کار سه‌راهی ورودی به مجتمع سنگ‌آهن جلال‌آباد را بسته‌اند.

حبیب‌الله خنجری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در زرند با اشاره به اینکه شرکت تاریر یکی از پیمانکاران مجتمع سنگ‌آهن جلال‌آباد از سال 93 شروع به کار کرده است، اظهار‌داشت: این مجتمع در سال 95 توسط میدکو اجاره شده که باعث اختلافات بین مجوعه میدکو و شرکت تاریر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اختلافات مالی بین شرکت تاریر و مجموعه میدکو وجود دارد که این اختلافات در حال بررسی است، افزود: نشست‌های متعددی تا الان برای رفع این اختلافات برگزار شده که تا الان نتیجه خوبی نداشته است.

فرماندار شهرستان زرند با اشاره به اینکه شرکت تاریر تا الان تأکید زیادی بر تعلیق نیروی کار خود داشته است، خاطر‌نشان کرد: با تعلیق نیروی کار شرکت تاریر زرند تا الان مخالفت شده است و در شورای تأمین زرند نیز مصوب شده که باید کارگرانی که در شرکت قبلی کار می‌کردند در حال حاظر هم در شرکت تاریر مشغول به کار باشند.

وی با اشاره به علت تجمع و راه‌بندان امروز، بیان کرد: در سه روز قبل شرکت تاریر اعلام کرده است که 48 نفر از کارگران این شرکت تعلیق و از کار خود کنار گذاشته می‌شوند.

خنجری تصریح کرد: نشستی با حضور شرکت تاریر و مجموعه میدکو در تهران امروز برگزار می‌شود و تکلیف این مسئله روشن می‌شود که آیا قرارداد این کارگران تمدید می‌شود و فردا روز آخر قرارداد این کارگران است.

وی با بیان اینکه این کارگران قرارداد یک ماهه داشته‌اند و دلهره آنها از این بابت است که قرار داد آنها تمدید نشود، عنوان کرد: سه ماه حقوق این کارگران پرداخت نشده و قول مساعد برای پرداخت حقوق این کارگران داده شده است.

به گزارش تسنیم، این کارگران چند روز پیش به دلیل پرداخت نشدن حقوق آنها در جلوی فرمانداری زرند تجمع کرده بودند و امروز نیز سه‌راهی ورودی به مجتمع سنگ‌آهن جلال‌آباد و کارخانه‌های آن منطقه را با وجود صحبت‌های فرماندار با این کارگران بسته و تاکنون باز نکرده‌اند و منتظر خبر نشست تهران هستند.

انتهای پیام/

R7860/P4001/S6,67/CT15

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۶۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد

به گزارش قدس از خلیل آباد، محمد رضا خوشنویس ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر در جمع کارگران نمونه بخش‌های خصوصی شهرستان که با حضور رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد برگزار شد اظهار کرد: زحمات دست‌های پر مهر کارگران قابل ستایش است و اگر تلاش و کوشش کارگران نباشد اموارات جامعه پیش نخواهد رفت.

وی با بیان اینکه کارگران سربازان جبهه اقتصادی هستند افزود: بنده به عنوان نماینده عالی دولت و فرماندار شهرستان با تمام وجود در خدمت کارگران هستم و در جهت رفع مشکلات آن‌ها از هیچ تلاشی دریغ نخواهم داشت.

خوشنویس با تاکید بر اینکه کارفرمایان بیمه کارگران را جدی بگیرند گفت: افزایش سطح آموزش کارگران در هر سطوحی مورد توجه کارفرمایان باشد و سعی کنند توانمندی و سطح آگاهی در مجموعه خود را بالا ببرند.

وی نیز در خصوص بیمه کارگران ساختمانی اظهار کرد: موضوع بیمه کارگران ساختمانی در دست شهرستان نیست اما با انجام مکاتبه با مدیران استان موضوع را پیگیری می‌کنم.

فرماندار خلیل آباد با بیان ایبنکه در حال حاضر ۲۵۰ نفر بیمه کارگران ساختمانی در شهرستان هستند افزود: برای افراد باقیمانده که ۱۵۰ نفر هستند، موضوع بیمه کارگران ساختمانی این افراد دنبال می‌شود.

وی یکی از برنامه‌های شهرستان را تشکیل هیات‌های اندیشه ورز نام برد و گفت: در هیات‌های اندیشه ورز افراد مختلف و اقشار مختلف از جمله در حوزه جوانان، بانوان و ایثارگران تشکیل خواهد شد که از عضویت یک نفر کارگر در این هیات استقبال خواهیم کرد.

وی منویات رهبری را با توجه به شعار امسال جهش تولید با مشارکت مردم را مورد توجه قرار داد و افزود: همه می‌توانیم در کنار هم بر مشکلات فایق آییم.

همچنین در ابتدای این جلسه حمید رضا صدیقی رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی خلیل آباد در گزارشی به فعالیت‌های حوزه کار و کارگری پرداخت و گفت: شهرستان خلیل آباد با داشتن ۱۴ تشکل کارگری و یک انجمن صنفی و نیز کانون بازنشستگان کشوری دارای ۲ هزار ۷۵۰ کارگاه است که در کارگاه‌ها بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر بیمه شده هستند.

در ادامه از۲۰ کارگر واحدهای این شهرستان که به عنوان کارگران نمونه معرفی شده بودند تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار: حسین نوری

دیگر خبرها

  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • شهردار و رییس شورای زرند در لباس پاکبانی (عکس)
  • حمل ریلی محصولات مجتمع فولاد مبارکه تا ۱۰ میلیون تن در سال
  • تجلیل متفاوت و بی نظیر از کارگران در شهرستان زرند
  • سبدی از اقدامات فنی، فرهنگی، زیرساختی، عمرانی و برقی در مجتمع گردشگری صفه
  • ارسال ارزان و سریع بار با شرکت پست بین‌المللی اسپیدکس
  • انفجار گاز در بستان‌آباد ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد
  • تجلیل از کارگران نمونه شهرستان خلیل آباد
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند