Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-03-19@08:31:55 GMT

نگاه دقیق به تویوتا هایلوکس TRD

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۶۸۸۶۹

تویوتا یک بخش مخصوص دارد که با نام واحد توسعه‌ی خودروهای اسپرت تویوتا یا اختصارا TRD شناخته می‌شود. یکی از جدیدترین محصولاتی که توسط واحد TRD به بازار عرضه شده، تویوتا هایلوکس TRD است که به‌عنوان یک خودروی مدل ۲۰۱۷ وارد بازار شده است. در حقیقت TRD در این خودرو تلاش کرده است تا مقداری روح اسپرت در کالبد خودروی باری هایلوکس بدمد و جذابیت این خودرو را افزایش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابر گفته‌ی منابع رسمی متعلق به تویوتا، این خودرو مورد بازنگری‌هایی در جهت افزایش جذابیت قرار گرفته است که البته بیشتر این بهینه‌سازی‌ها در بخش ظاهری خودرو بوده‌اند تا هایلوکس بتواند به‌راحتی به جنگ پرچم‌داران این کلاس برود.

این مدل TRD بر اساس تویوتا هایلوکس SR5 دوکابین ساخته شده است که به پیشرانه‌ی دیزلی و سیستم چهارچرخ محرک مجهز است و یکی از پرفروش‌ترین نسخه‌های هایلوکس به شمار می‌رود. امکانات و تجهزاتی که روی این مدل قرار دارند، سبب افزایش قیمت آن شده‌اند؛ به‌طوری‌که این خودرو با مدل شش سیلندر بنزینی هایلوکس تقریبا هم‌قیمت است.

در این خودرو از جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار نیز استفاده شده است و  در صورتی که جعبه‌دنده‌ی دستی را برای این خودرو سفارش دهید قیمت ۶۰ هزار دلاری آن به میزان ۲ هزار دلار کاهش پیدا خواهد کرد. با این اوصاف باید گفت این نسخه‌ی هایلوکس خودروی ارزانی به شمار نمی‌رود و در بازه‌ی قیمتی خودروهایی چون فولکس واگن آماروک V6 و فول‌ترین نسخه‌ی فورد رنجر قرار دارد.

قطعاتی که TRD روی این خودرو نصب کرده است، شامل مواردی چون جلوپنجره‌ی مشکی، سپر بلند TRD، زه حاشیه‌ی گلگیرها برای افزایش پهنای خودرو و سینی زیر قرمزرنگ برای حفاظت از کف خودرو هستند. 

رینگ‌های این خودرو از نوع ۱۸ اینچی آلیاژی هستند که روی آن‌ها تایرهای دانلوپ با مشخصاتی مشابه تایرهای استاندارد SR5 سوار شده‌اند. گل پخش‌کن آفرود، لوله‌های حفاظتی قسمت بار و کاور محافظ چراغ‌های عقب از دیگر تجهیزات جانبی تویوتا هایلوکس TRD هستند. تویوتا ضمنا هایلوکس SR5 TRD را به رکاب‌های جانبی مشکی، چراغ‌های اصلی LED و سیستم ورود و استارت بدون کلید مجهز کرده است.

گرچه امنیت در این خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است؛ اما باید اعتراف کرد که هایلوکس از نظر ایمنی به پای مدل‌های فول فورد رنجر نمی‌رسد و دلیل آن فقدان تجهیزات ایمنی فعال همانند سیستم هشدار تصادف از جلو، رادار بین خطوط و سیستم هشدار نقطه کور در این خودرو است. اما تویوتا زیاد هایلوکس را سطح پایین در نظر نگرفته است و همچنان امکاناتی مانند دوربین دید عقب، هفت عدد کیسه‌ی هوا شامل کیسه‌های جانبی در این خودرو موجود هستند تا هایلوکس بتواند در جایگاهی بالاتر از فولکس واگن قرار بگیرد.

در داخل کابین تنها تغییری که مشاهده می‌شود مربوط به استفاده از کف‌پوش‌ TRD است. اما این خودرو پیش از آنکه یک وانت TRD باشد یک تویوتا هایلوکس SR5 است و بنابراین در داخل کابین آن مواردی چون سیستم رهیاب ماهواره‌ای، بلوتوث، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، رادیوی دیجیتال و غربیلک فرمان چندمنظوره موجود هستند.

فضای سرنشینان عقب در تویوتا هایلوکس دوکابین چندان جالب نیست و سرنشینان عقب از کمبود فضای سقف شکایت خواهند داشت. ایراد دیگری که به این خودرو وارد است مربوط به دستگیره‌های روی سقف می‌شود که از پلاستیک کاملا خشک ساخته شده‌اند. اهمیت این مسئله آنجایی روشن می شود که در هنگام عبور از مسیرهای پردست‌انداز کوهستانی مجبور باشید از دسته‌های روی سقف استفاده کنید. البته مشکلی از نظر فضای پا وجود ندارد؛ اما در کل باید گفت ردیف عقب این خودرو بیشتر برای کودکان مناسب است تا افراد بزرگ‌سال و به‌خصوص درشت‌جثه.

در کل باید گفت تغییرات داخلی مدل TRD به اندازه‌ی تغییرات بیرونی آن نیستند و در داخل کابین فرق چندانی بین نسخه‌ی استاندارد SR5 و نسخه‌ی اسپرت TRD وجود ندارد. عملکرد سیستم بلوتوث نیز از نکات جالب این خودرو است. اتصال به این بلوتوث بسیار ساده است؛ اما سیستم آن طوری طراحی شده که در هنگام رانندگی تقریبا هیچ کاربردی ندارد و نه می‌توان با آن شماره گرفت و نه می‌توان تماس‌های تلفنی را با آن انجام داد. تویوتا دلیل این موضوع را جلوگیری از حواس‌پرتی راننده در هنگام رانندگی عنوان کرده است؛ با این وجود یک راه برای برقراری تماس در حین حرکت خودرو وجود دارد و آن این است که با استفاده از فرمان‌های صوتی اقدام به تماس‌گیری کنید. این مورد با سایر خودروهای تویوتا و محصولات لکسوس مشابه است.

کیفیت مواد به‌کاررفته در کابین نیز خوب است. در زیر کاپوت این خودرو یک پیشرانه‌ی ۲.۸ لیتری از نوع توربو دیزل قرار گفته که هیچ نوع سوپرشارژری توسط TRD روی آن نصب نشده است.دیزلی بودن پیشرانه‌ی این خودرو نشان می‌دهد که هزینه‌ی سوخت آن چندان بالا نخواهد بود و مصرف سوخت کمی دارد.

قدرت تولیدی پیشران ۱۷۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن، معادل ۴۵۰ نیوتن متر است. هایلوکس TRD به‌صورت استاندارد به جعبه‌دنده‌ی خودکار ۶ سرعته مجهز است که در صورت نیاز می‌توان آن را با جعبه‌دنده‌ی دستی جایگزین کرد. در مورد جعبه‌دنده نیز هیچ تغییری در مقایسه با مدل استاندارد اتفاق نیفتاده و تنها سردنده‌ی استاندارد هایلوکس با سردنده‌ی TRD جایگزین شده است.

در هنگام رانندگی نکته‌ی خاصر در مورد عملکرد پیشرانه وجود ندارد به‌جز این‌که تأخیر توربوشارژرها کمی زیاد است و دیر وارد عمل می شوند؛ اما نهایتا قدرت و گشتاور تولیدی پیشرانه بالا است و به‌خوبی از پس کارهای هایلوکس بر‌می‌آید.

عملکرد جعبه‌دنده نیز رضایت‌بخش است و حتی یک کلید پاور برای آن وجود دارد که با فعال کردن آن، دنده‌ها در دور موتور بالاتری تعویض می‌شوند. جعبه‌دنده کاملا هوشمند است و در هنگام ترمزگیری، یک یا دو دنده‌ی معکوس برایتان می‌کشد تا از عملکرد ترمز موتوری نیز استفاده کنید که البته در این حالت صدای تولیدی توسط جعبه‌دنده کمی زیاد است و جلب توجه می‌کند. 

بزرگ‌ترین نکته‌ی منفی هایلوکس را باید سیستم تعلیق و فرمان آن دانست. عملکرد فرمان خیلی سنگین و در هنگام پارک دوبل کمی سفت است که این مورد در کنار نبود سنسورهای پارک جلو و عقب می‌تواند پارک کردن هایلوکس را تبدیل به امری دشوار کند. البته وجود دوربین دید عقب کمک زیادی در پارک کردن خودرو می‌کند. عملکرد هایلوکس در پیچ‌ها خیلی خوب نیست و گویا این خودرو را بیشتر برای مسیرهای مستقیم ساخته‌اند.

عملکرد سیستم تعلیق زمانی که خودرو خالی است و باری ندارد، بسیار خشک است و ضربات را به داخل کابین منتقل می‌کند. البته در هنگام حرکت در سرعت‌های بالا عملکرد سیستم تعلیق بهتر است؛ اما همچنان نباید آن را جزو بهترین‌های این کلاس دانست.

در طی تست خودرو خود یک بار ۱۰۰ کیلوگرمی در این خودرو قرار گرفت و عملکرد تعلیق آن بهبود قابل توجهی پیدا کرد. در جای بار این خودرو چهار قلاب برای استفاده از تسمه جهت مهار کردن بار وجود دارند که بسیار کاربردی هستند. فضای بار ابعاد مناسبی دارد و ۱.۶ متر طول و ۱.۵ متر عرض دارد و عمق آن ۴۸ سانتیمتر است. هایلوکس در این فضا توانایی حمل ۹۲۵ کیلوگرم بار دارد.

اما در خصوص آفرود باید گفت هایلوکس یک محصول کاملا توانا است و برای اثبات توانایی‌های خود به قفل دیفرانسیل عقب، دنده کمکی الکترونیکی و سیستم کمکی فرود از سراشیبی مجهز شده است.

زوایای این خودرو در هنگام آفرود و تپه‌نوردی کاملا مناسب هستند و تنها نکته‌ی منفی که در این خودرو به چشم می‌خورد، فاصله‌ی کف آن از زمین است که در مدل TRD کمی کاهش پیدا کرده و دلیل آن، نصب سینی زیر محافظ TRD است. عملکرد فرمان در مسیرهای خارج جاده‌ای خوب است ولی سیستم تعلیق هایلوکس تکان‌های زیادی دارد و بسیار ناراحت است.

با وجود اینکه محصولات تویوتا به دوام بالا شهرت دارند؛ اما تویوتا هایلوکس را با یک گارانتی ۳ ساله و ۱۰۰ هزار کیلومتری به فروش می‌رساند که البته در مقایسه با گارانتی رقبای این خودرو کمتر است. همچنین فواصل سرویس این خودرو هر ۱۰ هزار کیلومتر یا ۶ ماه در نظر گرفته شده‌ و هزینه‌ی هر بار سرویس ۲۴۰ دلار است.

در انتها باید گفت هایلوکس سربلند از آزمایش بیرون آمده است و می‌توان از آن به‌عنوان یکی از بهترین خودروهای این کلاس یاد کرد. اگر به دنبال یک وانت‌بار با دوام و جان‌سخت با قابلیت آفرود بالا هستید، تویوتا هایلوکس TRD یک گزینه‌ی قوی و مناسب است.

true برچسب ها : Toyota offroad Pickup Trucks true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت روز خودرو صفر داخلی(۲۸ اسفند ۱۴۰۲)+ جدول

با وجود اینکه در دو هفته گذشته ما شاهد نا به سامانی قیمت خودرو صفر داخلی در بازارهای ازاد کشور بودیم اما از روز شنبه ۲۶ اسفندماه تا به امروز ۲۸ اسفندماه قیمت خودرو با وجود افزایش در حالت تعادل قرار داشته و شاهد ثبات نسبی در قیمت خودرو در بازارهای آزاد در پایان سال بودیم ، قیمت خودرو صفر داخلی را در کارخانه و بازار آزاد در جدول زیر مشاهده کنید. 

خودرو

قیمت کارخانه(تومان)

قیمت بازار آزاد(تومان)

آریسان ۲

۳۸۳.۰۳۰.۰۰۰

۴۷۰.۰۰۰.۰۰۰

پراید  SE۱۵۱

۲۳۶.۰۳۴.۰۰۰

۳۱۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ MC اتوماتیک

۴۱۸.۸۷۷.۰۰۰

۸۹۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ دنده‌ای

۳۳۴.۶۴۴.۰۰۰

۷۵۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ پانوراما دنده‌ای )ارتقا یافته)

۴۹۸.۵۸۴.۰۰۰

۸۰۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU۵P

۴۲۶.۸۵۳.۰۰۰

۹۹۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ TU۳

۳۲۳.۸۰۳.۰۰۰

۶۵۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو ۲۰۷ تیپ۵

۳۴۸.۸۶۲.۰۰۰

۶۹۰.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس LX

۲۷۵.۲۰۱.۰۰۰

۸۰۵.۰۰۰.۰۰۰

پژو پارس ELX-XUYP

۳۳۳.۸۹۷.۰۰۰

۷۱۰.۰۰۰.۰۰۰

پژوپارس XUVP

۲۹۴.۱۳۳.۰۰۰

۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰

تارا دنده‌ای

۳۹۴.۴۹۴.۰۰۰

۷۷۵.۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک ۷۲

۴۹۰.۵۸۵.۰۰۰

۹۳۰.۰۰۰۰.۰۰۰

تارا اتوماتیک LXv۴

۶۸۱.۴۳۴.۰۰۰

۱.۱۶۵.۰۰۰.۰۰۰

تارا دنده‌ای پلاس ۶ سرعته

۵۸۰.۱۲۰.۰۰۰

۸۴۵.۰۰۰.۰۰۰

دنا پلاس دنده‌ای ساده

۳۴۹.۸۰۰.۰۰۰

۷۵۵.۰۰۰.۰۰۰

دناپلاس اتوماتیک توربو ساده

۵۴۵.۱۰۰.۰۰۰

۹۶۵.۰۰۰.۰۰۰

رانا پلاس  (ارتقا یافته)

۳۲۲.۲۳۵.۰۰۰

۶۰۰.۰۰۰.۰۰۰

رانا پلاس پانوراما (ارتقا یافته)

۳۴۳.۵۵۵.۰۰۰

۶۷۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد پادراپلاس بنزینی

۶۱۶.۸۹۰.۰۰۰

۶۳۵.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد پادراپلاس دوگانه سوز

۶۶۲.۸۹۰.۰۰۰

۷۰۵.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد کارون

۷۱۰.۱۹۰.۰۰۰

۸۴۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد وانت نیسان دوگانه سوز

۵۵۳.۶۲۰.۰۰۰

۶۱۰.۰۰۰.۰۰۰

زامیاد وانت نیسان بنزینی

۵۳۴.۰۹۰.۰۰۰

۵۷۵.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S دنده‌ای بنزینی

۳۳۵.۴۶۴.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S دنده‌ای دوگانه سوز

۲۸۳.۱۶۲.۰۰۰

۴۳۵.۰۰۰.۰۰۰

ساینا S اتوماتیک

۳۳۰.۹۶۶.۰۰۰

۴۸۵.۰۰۰.۰۰۰

سمند سورن پلاس XUYP  بنزینی

۴۵۹.۱۸۸.۰۰۰

۶۳۰.۰۰۰.۰۰۰

سمند سورن پلاس EFY  دوگانه سوز

۳۳۶.۱۵۲.۰۰۰

۷۲۵.۰۰۰.۰۰۰

شاهین G اتوماتیک CVT

۶۴۱.۷۱۸.۰۰۰

۸۳۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهین G دنده‌ای

۴۴۳۵.۱۹۹.۰۰۰

۷۲۰.۰۰۰.۰۰۰

شاهین GL دنده‌ای

۴۱۸.۲۹۹.۰۰۰

۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰۰

کارا تک کابین ۲ لیتر

۴۸۱.۸۲۹.۰۰۰

۶۱۵.۰۰۰.۰۰۰

کارا دو کابین ۲ لیتر

۵۱۶.۷۷۲.۰۰۰

۷۱۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک LGX  دنده‌ای

۳۵۹.۹۷۴.۰۰۰

۴۲۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک R  پلاس اتوماتیک

۳۳۸.۴۸۴.۰۰۰

۵۱۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک SR  دنده‌ای

۲۹۲.۶۲۸.۰۰۰

۴۱۰.۰۰۰.۰۰۰

کوییک اتوماتیک پلاس

۳۳۶.۸۱۷.۰۰۰

۵۱۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک R دنده‌ای

۲۵۵۵.۹۹۹.۰۰۰

۳۹۵.۰۰۰.۰۰۰

کوییک S دنده‌ای

۲۶۸.۸۴۰.۰۰۰

۴۱۵.۰۰۰.۰۰۰

دیگر خبرها

  • قیمت جدید ام وی ام؛ X ۳۳ کراس چند؟
  • قیمت انواع خودرو در بازار + جدول
  • قیمت انواع خودرو در بازار +جدول
  • کشف یک دستگاه تویوتا قاچاق در کرمانشاه
  • کشف یک دستگاه خودروی تویوتا قاچاق در شهرستان کرمانشاه
  • قیمت روز خودرو صفر داخلی(۲۸ اسفند ۱۴۰۲)+ جدول
  • هیبریدی‌ها؛ برگ برنده تویوتا
  • قیمت بازاری تولیدات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • پنتاگون نمی‌تواند رصد دقیق کمک‌های اوکراین را تضمین کند