Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست ؛ در حاشیه نمایشگاه تلکام گفت وگویی را با مهندس علی بیگی مدیرکل دفتر مدیریت مخابرات منطقه تهران انجام داده ایم که از نظر می گذرانید:

ضرورت استفاده از بستر فيبر نوری تا منازل در زندگي و عصر حاضر چيست؟

مهندس علی بیگی: رشد روزافزون محتوا وخدمات ديتا در جامعه ازجمله شبكه های اجتماعي ، اينترنت،انتقال تصوير،تلويزيون اينترنتي ،تلفن ip،انواع بازيهاي آنلاين، استفاده از خدمات پورتال سازمانها،تجارت الكترونيك ، دولت الكترونيك و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. نيازمند ايجاد دسترسي براي مشتريان با ظرفيت پهناي باند متناسب با اين حجم از ديتاست .شبكه هاي دسترسی مسی بدليل محدوديت‌های فني توانايي انتقال همزمان اين حجم از داده ها را ندارند لذا زمانی كه تعداد كاربراني كه همزمان از پورت دسترسی مسي استفاده می‌كنند زياد ميشود و حجم تبادل ديتا افزايش می‌يابد شاهد كاهش سرعت اينترنت و پايين آمدن كيفيت ارتباط ديتا هستيم.

برای رفع اين مشكل و حذف محدوديت پهنای باند از فيبر نوری كه امكان انتقال ديتا با پهناي باند بسيار وسيع و سرعت بالا را فراهم ميكند استفاده ميشود. واقعيت اين است كه امروزه باتوجه به حركت انفجاري جامعه به سمت استفاده از خدمات ديتا و استفاده همزمان كاربران از سرويس‌های مختلف چاره اي جز حذف سيم مسي و استفاده از بستر فيبر نوری در لايه دسترسي وجود ندارد و تنها با اتصال مشتريان به شبكه پرظرفيت فيبر نوري زمينه و امكان استفاده سريع ،گسترده و همزمان از انواع خدمات اينترنتی فراهم خواهد آمد.
زماني در منزل در يك زمان از يك برنامه يا سرويس استفاده می‌شد ولي امروزه هريك از اعضاء خانواده بسته به سلايق شخصي دوست دارند در يك زمان از سرويس‌های مورد علاقه خود استفاده كنند مثلا"زماني كه پدر خانواده مشغول ديدن تلويزيون اينترنتی است مادر خانواده ترجيح می‌دهد وبگردي كند و در همان زمان فرزند خانواده با دوستان خود سرگرم بازی آنلاين فوتبال است. استفاده همزمان از سرويس‌های مختلف نيازمند پهنای باند زياد و سرعت ديتای بالاست. و همانگونه كه قبلا" عرض كردم برای اينكه كيفيت خوبی را تجربه كنيم استفاده از بستر فيبر نوري لازم است.
از نظر اقتصادی نيز استفاده از شبكه فيبر نوری مقرون به صرفه تر از شبكه های مسی است.

چه سرويس‌هايی برروی بستر فيبر نوري شركت مخابرات (تانوما) قابل ارائه است؟

مهندس علی بیگی: تانوما زمينه ساز استفاده از طيف وسيعي از خدمات و سرويسها از جمله تلويزيون اينترنتي ،اينترنت پر سرعت، بازيهاي آنلاين ،پياده سازي خانه هوشمند ، تلفن اينترنتي ،سرويس ويدئو(VOD)و...خواهد بود كه توسط شركت مخابرات و ساير ارائه كنندگان سرويس قابل واگذاري است.


در مورد خانه هوشمند كمي توضيح دهيد؟
مهندس علی بیگی: خانه هوشمند (smart home) واژه اي است كه در مورد مكانهايي استفاده ميشود كه مجهز به وسايل داراي قابليت كنترل از طريق اينترنت (اينترنت اشياء)هستند.

با تجهيز اماكن به اينگونه تجهيزات امكان اجراي دستورات از طريق اينترنت فراهم خواهد شد. امروزه بسياري از وسايل به اين فن آوري مجهز شده اند و بسياري ديگر در حال تجهيزند. سرعت توسعه اين فن آوري در سطح جهان خيره كننده است و پيش بينی می‌شود تا چند سال آينده اغلب وسايل به اين قابليت مجهز شوند.

روشن و خاموش كردن چراغهاي منزل، باز و بسته كردن پرده ها،باز و بستن درب منزل و پاركينگ، روشن و خاموش كردن وسايل ازقبيل تلويزيون،بخاری،كولر،اجاق گاز و غيره، حركت دوربين و مشاهده تصاوير محل ،فعال سازي انواع سنسورها و نشانگرها و ... آنهم از كيلومترها دورتر و از طريق نرم افزارهای كنترلی كه روي گوشی موبالتان نصب شده و به اينترنت متصل هستيد به سادگي امكانپذير است مثلا"فرض كنيد كه شما در محل كارتان در شركت حضور داريدو اينترنت گوشيتان فعال است. آلارم زنگ منزل روي گوشيتان ظاهر می‌شود. دوربين درب ورودي منزل را فعال می‌کنید. بله سفارشي را كه صبح امروز به فروشگاه اينترنتی داده بوديد برايتان ارسال شده. آيفون درب منزل را فعال می‌كنيد و با او صحبت می‌كنيد.
فرمان باز شدن درب منزل را از طريق گوشي ميدهيد و ضمن تشكر از ايشان می‌خواهيد كه وسيله سفارش شده را به انبار منتقل كند. و پس از خروج فرد از منزل فرمان بسته شدن و قفل شدن درب را مي دهيد.اين سناريو ساده مثال كوچكي از مدل زندگی‌های نه چندان دور ماست. تانوما بستر پياده سازی خانه هوشمند را فراهم می‌كند.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۹۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ کیلومتر فیبرنوری در گناوه اجرا شد

ایسنا/بوشهر فرماندار شهرستان گناوه از اجرای ۱۶ کیلومتر فیبرنوری در گناوه خبرداد.

محمدتقی صفری فرماندار شهرستان گناوه روز دوشنبه در  بازدید از این طرح گفت: اجرای پروژه فیبر نوری دولت به منظور ایجاد ارتباط پایدار و با کیفیت اینترنت و استفاده بهینه از شبکه‌های مخابراتی، پروژه فیبرنوری به طول ۴۰ کیلومتر در مسیرهای اصلی شهر اجراء خواهد شد که تا الان ۱۶ کیلومتر آن اجرا و ۲۴ کیلومتر آن باقی مانده است.

وی افزود: فیبر نوری زیرساخت پرسرعتی است که در آینده، نیازهای ارتباطی مردم را برای استفاده از شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت می‌تواند فراهم کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان گناوه، صفری یادآورشد: فیبر نوری نیازی نامحدود به نسبت امروز است که می‌تواند پاسخگوی مردم باشد و تا ظرفیت حدود ۷۰ تا ۸۰ برابر شرایط کنونی سرویس‌دهی ارایه دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و شهرداری قائمشهر
  • امضای قرارداد توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین ایرانسل و قائمشهر
  • شورای شهر شاکی؛ «های‌وب» در کرمان چه می‌کند؟
  • دستور وزیر ارتباطات برای راه‌اندازی فیبر نوری در یک ماه
  • سال طلایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها/افزایش پوشش طرح به ۱۴ میلیون مشترک
  • امسال، سال طلایی طرح فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • ۱۴۰۳، سال طلایی پروژه فیبر نوری
  • امسال سال طلایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهاست
  • ۱۶ کیلومتر فیبرنوری در گناوه اجرا شد
  • طرح فیبر نوری در خوزستان اجرا می‌شود