Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@06:27:17 GMT

ورودی مسجد بیرون ابرکوه مرمت و بازسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۶۹۲۳۲

ورودی مسجد بیرون ابرکوه مرمت و بازسازی شد

یزد ـ سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ابرکوه از پایان مرمت و بازسازی ورودی مسجد بیرون ابرکوه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، مجاهد کرباسی اظهار داشت: مسجد بیرون از جمله آثار تاریخی و شاخص شهرستان ابرکوه است که در حاشیه این شهر واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مسجد بیرون از نوع مساجد دو ایوانی است و ایوان غربی به گنبدخانه‌ای راه دارد که از داخل آن مربع و از خارج نیم دایره است و ضخامت دیوارهای این قسمت در برخی نقاط بیش از ۱۷۰ سانتی متر است.

کرباسی از جمله موارد مرمتی انجام شده در ورودی این مسجد تاریخی را کف‌سازی، جداره سازی، اجرای ازاره و شرفی برشمرد که با اعتبار ۱۰۰ میلیون ریال به اتمام رسید.

به گزارش مهر، مسجد بیرون شهرستان ابرکوه متعلق به اوایل دوره اسلامی بوده و در سال ۱۳۷۷ به شماره ۲۱۷۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۹۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام مرمت ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل درجنوب سیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، مدیر آب و خاک سازمان جهادکشاورزی استان گفت: پس از فروکش کردن سیلاب در منطقه جنوب استان، کار مرمت و بازسازی بند سار‌ها در شهرستان‌های کنارک، دشتیاری و چابهار، نیکشهر و قصرقند آغاز وتاکنون مرمت ۱۴۵ بند سار به اتمام رسیده است.
رمرودی افزود: عملیات اجرایی مرمت و بازسازی مابقی بندسار‌های خسارت دیده همچنان با قوت در حال اجراست.
وی تصریح کرد در جریان بارندگی‌های سیل آسای اسفند ماه سال گذشته و بدنبال آن جاری شدن سیل در جنوب استان تعداد هزار و ۵۸۴ بندسار و سازه آبخیزداری بشدت تخریب شد.
رمرودی با تاکید براینکه همچنان نیازمند اعتبارات بیشتر برای ترمیم همه بندسار‌ها هستیم، ادامه داد: ۱۸ دستگاه بولدوزر، شش دستگاه لودر، دو دستگاه بیل مکانیکی وچهار دستگاه کمپرسی در جنوب سیستان وبلوچستان برای مرمت و بازسازی بندسار‌ها و کمک به کشاورزان مشغول کار است.

دیگر خبرها

  • مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود
  • آب گذاری ۵۹ سر دهنه خاکی در گیلان
  • اتمام مرمت ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل درجنوب سیستان وبلوچستان
  • آب گذاری ۱۶ درصد سردهنه‌های خاکی در گیلان
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • مرمت و بازسازی ۱۳۰ رشته قنات در چهارمحال و بختیاری
  • آبگذاری ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان
  • مرمت وبازسازی ۱۴۵ بندسارخسارت دیده از سیل به اتمام رسید
  • مسجد میرزا آقاجانی اسدآباد بنایی به قدمت تاریخ
  • ۵۹ سردهنه خاکی در گیلان آب گذاری شده است