Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-19@19:37:02 GMT

فرانسه به بازار گوشت ایران هم وارد شد

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۶۹۲۳۶

 در حالی که فرانسه سابقه سیاهی در صادرات برخی محصولات خاص به ایران دارد، یک شرکت ایرانی قرار است ظرف ۳ سال آینده ۱۳ هزار رأس گوسفند مولد برای پرواربندی و تامین گوشت از فرانسه وارد کند.
به گزارش فارس، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه سازمان اقتصادی کوثر طی قراردادی با طرف فرانسوی قرار است تا ظرف ۳ سال آینده ۱۳ هزار رأس گوسفند مولد برای پرواربندی و تامین گوشت کشور وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدیاسر ترابی در گفت‌وگو با این خبرگزاری گفته است: طبق تجربه و آزمون و خطایی که در سه سال گذشته با طرف فرانسوی داشته‌ایم، به این نتیجه رسیدیم که برای دستیابی تولید گوشت گوسفندی با قیمت تمام‌شده پایین تا افق 1404 چاره‌ای نداریم جز اینکه نژادی از گوسفند را پرورش دهیم که زایش بالا و ضریب تبدیل بالایی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت سپیدان در پاسخ به این پرسش که چرا فرانسه را برای واردات دام انتخاب کردید، چراکه این کشور بدقولی‌های زیادی در تفاهم‌نامه با طرف ایرانی دارد و چرا کشورهای صاحب‌نامی مانند استرالیا و نیوزیلند را برای این کار انتخاب نکردید، اظهار داشت: «از سه سال گذشته یک هزار رأس گوسفند مولد به صورت آزمایشی از فرانسه وارد کردیم؛ چراکه با دام نمی‌توان شوخی کرد و سرمایه را هدر داد. پس از آزمایشاتی که از نمونه‌های مختلف انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که این نژاد فرانسوی برای پرواربندی و تولید گوشت قرمز مناسب‌ترین گزینه است.»
بر اساس این گزارش، واردات از فرانسه در حالی انجام می شود که کشورهایی همچون استرالیا،‌ برزیل و نیوزیلند در تولید گوشت قرمز و نژادهای برتر سرآمد هستند.
ماجرای حضور سوالبرانگیز فرانسوی ها در صنایع مختلف ایران و سابقه تیره‌ای که در این رابطه دارند، نگرانیها را افزایش داده است. یکی از برنامه‌های جدی دولت فرانسه، حضور در بازار محصولات دانش‌بنیان کشاورزی و غذایی کشورمان است. سال گذشته بود خبر واردات بذرهای هیبریدی از فرانسه خبرساز شد و منتقدان آن را مخالف با سیاستهای اقتصاد مقاومتی عنوان کردند.
در حوزه بهداشت و درمان هم خاطرات سیاهی از فرانسه در ذهن ایرانیها حک شده است. ماجرای صادرات خونهای آلوده به کشورمان لکه سیاهی است که همیشه بر دامن فرانسویها نشسته و نباید از یاد ما برود. این رسوایی به انتقال خون‌های آلوده فرانسه به شماری از کشورها از جمله ایران باز میگردد که طی سال‌‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ به مرگ عده زیادی از بیماران هموفیلی دریافت‌کننده این فرآورده‌های خونی منجر شد.علاوه بر اینها، در ماههای اخیر فرانسه که در ماجرای مذاکرات هستهای نقش پلیس بد را بازی میکرد، پس از برجام نیز امتیازات ویژهای دریافت کرده و قراردادهایی در حوزه خودرو و نفت با دولت منعقد کرده است. هر چند متن این قراردادها محرمانه است اما به اعتقاد کارشناسان، شواهد نشان میدهد این قراردادها - اگر اجرایی شود- می‌تواند باعث عقب افتادن صنعت ملی نفت و خودروسازی و وابستگی بیشتر آنها شود.
همه این موارد نشان می‌دهد که مسئولان و فعالان اقتصادی کشور باید حواس خود را نسبت به همکاری با فرانسه جمع کنند. فرصت همکاری با بسیاری دیگر از کشورها وجود دارد و ضرورتی ندارد حتی با نیت خیر رفع مشکلات کشور، خود را در تله فرانسویها بیاندازیم. سابقه این کشور نشان میدهد در برخورد با فرانسویها باید قبل از هر چیز به تأمین امنیت ملی، امنیت اقتصادی و امنیت غذایی توجه نمود.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول

به گزارش خبرنگار مهر، پروتئین یکی از نیازهای بدن انسان بوده که بخشی از آن به وسیله انواع گوشت سفید و قرمز تأمین می‌شود. در چند سال اخیر به ویژه از اردیبهشت سال گذشته نابه‌سامانی بازار گوشت قرمز نمود پیدا کرد. اردیبهشت سال ۱۴۰۱ بود که در جراحی اقتصادی دولت سیزدهم تخصیص ارز ترجیحی برای تأمین نهاده‌های دامی حذف شد. البته کارشناسان این بازار تاکید دارند سیاست‌های غلط دولت دوازدهم در سال ۱۳۹۸ زمینه وضعیت بازار امروز را به وجود آورد.

سال گذشته قرار بود برای تأمین نیاز بازار کشور دام پایه پروار وارد کشور شود که بنا بر سیاست‌های تعریف شده در نهادهای متولی این امر عملیاتی نشد و در عوض دام آماده ذبح و گوشت قرمز وارد کشور شد. در ادامه گزارشی آماری از وضعیت تولید دام سنگین می‌آید.

تولید دام پایه پروار در زمستان ۱۴۰۲ تعداد ۴۱۴ هزار رأس گاو و گوساله در دامداری‌های کشور بود؛ ضمن اینکه تعداد ۳۸۸ هزار رأس گوساله در بهره‌برداری‌های پرورش‌دهنده دام متولد شد.

جزئیات بیشتر درباره وضعیت دام سنگین کشور را در اینجا بخوانید.

کد خبر 6082310 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • جزییات تولید دام سنگین در کشور+جدول
  • لیل (3) 3-3 (4) استون ویلا؛ امی مارتینز، نامی که فرانسه فراموش نمی‌کند!
  • بورکینافاسو ۳ دیپلمات فرانسوی را اخراج کرد
  • دیدنی های امروز؛ از سال نو ایزدی ها تا خرید جو بایدن
  • ۱۲۰۰ تن شکر در سکوهای تنظیم بازار یزد توزیع می‌شود
  • واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • کاهش قیمت مرغ در بازار
  • قیمت مرغ و گوشت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳+ جدول
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر