Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست ؛ سید ابوالفضل رضوی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در مصاحبه با رادیو پیرامون موضوع ضمانت های در نظر گرفته شده برای اشتغال روستاییان اظهار داشت: مهمترین کاری که در این خصوص انجام دادیم آسیب شناسی این مسئله بود که چرا وام های اشتغال (که از سال ۱۳۷۰ آغاز شد) کمترین نتیجه را داده است؟  و طیّ بررسی های انجام گرفته مشخص شد که در واقع سیستم اجرایی و آئین نامه ای این کار نقص داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه در نحوه پرداخت وام‌ها نیز نقصی وجود داشته خاطر نشان کرد: در این خصوص مشاغل تعریف نشده بودند و موضوع ضمانت نیز مورد غفلت واقع شده بود. رضوی تصریح کرد: ای کاش برگشتی برای وام ها وجود نداشت اما مشاغل تعریف شده بود لذا هدف ما این است که پروژه‌ها بگونه‌ای تعریف شوند که از محل سود این پروژه‌ها اقساط بانکی پرداخت شده و ایجاد شغلی پایدار حاصل پرداخت این تسهیلات باشد.

معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری تصریح کرد: به منظور اجرای عدالت، برای اعطای وام به روستاییان و عشایر عزیز اخذ وثیقه های آسان در نظر گرفته شده است بدین ترتیب که اگر زمین محل اجرای پروژه ای سند نداشته باشد (حتی اگر داشته باشد) دهیار یا بخشدار آن روستا میتواند با ارسال نامه ای به بانک اطلاع دهد که فلان زمین از آن فردی می باشد که در حال اجرای پروژه است بنابراین آن زمین و ماشین آلاتی که در آن نصب می شود به عنوان وثیقه محسوب خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: اگر شغل مورد نظر شغلی خدماتی باشد که نیازی به ماشین آلات  نداشته باشد، آن شخص می تواند کارت یارانه یا سهام عدالت خود را بعنوان وثیقه ارائه دهد. رضوی در پاسخ به این سوال که کف تسهیلات به روستاییان عزیز چقدر است؟ اذعان کرد: کف تسهیلات، ۳۰۰ میلیون تومان، سرانه ی شغل هایی که تا بحال ایجاد کرده ایم ۴۰ میلیون تومان و سقف تسهیلات در این باره ۲ میلیارد تومان خواهد بود.

معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در پایان بیان داشت: مسئول اصلی بررسی پروژه ها مبنی بر اینکه توجیه مالی دارد؟ یا خیر؟ بانک است که اگر پروژه ای توجیه مالی داشته باشد دیگر موضوع پرداخت اقساط با مشکلی روبرو نخواهد شد و محلی از اعراب ندارد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۶۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن غربا بعد از ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی اداره بهزیستی شاهرود ضمن بیان اینکه این سازمان تمام ظرفیت‌های خود را برای توانمند سازی و رونق اقتصادی خانوارهای تحت پوشش به کار بسته است، ابراز داشت: یکی از مهمترین اقدامات برای خودکفایی مددجویان توجه به مشاغل خانگی با ایجاد درآمد پایدار برای افراد تحت پوشش است.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته ۱۱۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال تسهیلات اشتغال زایی به مددجویان بهزیستی شهرستان پرداخت شد، افزود: مددجویان بین ۱۸ تا ۶۰ سال فاقد شغل دولتی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان بهزیستی شاهرود ضمن بیان اینکه تسهیلات اشتغال چهار درصدی این مددجویان دریافت کردند، ابراز داشت: دریافت این تسهیلات مانع برای پرداخت مستمری مددجویان نیست.

غربا ضمن بیان اینکه ۸۱ مددجو از این تسهیلات بهره بردند، تصریح کرد: محل پرداخت این تسهیلات از منابع سه و چهار تبصره ۱۸ بوده است.

وی بابیان اینکه سال گذشته صد درصد اعتبارات اشتغال بهزیستی شاهرود جذب شده است، افزود: این تسهیلات در حوزه‌های مختلف دامداری، کشاورزی و مشاغل خانگی به کار گرفته شدند.

کد خبر 6085462

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان شاهرودی پرداخت شد
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • پرداخت ۵۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • اشتغال مددجویان کمیته امداد میامی با ۳۳۰ میلیارد ریال محقق شد
  • پرداخت 55 هزار میلیارد ریال تسهیلات غیرحضوری ازطریق سامانه «آسان» بانک کشاورزی
  • از تعطیلی پلی‌اکریل تا خیاطی در منزل؛ داده‌های اشتغال‌زایی گمرا‌ه‌کننده‌اند