Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا -«محمد سعیدی» رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت: به سرعت و طی دو سال آینده ناوگان ملی را توسعه می دهیم.

به گزارش روابط عمومی کشتیرانی، مجمع عمومی سالانه سال مالی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران صبح شنبه با مشارکت بیش از 92 درصد از سهامداران از جمله نمایندگان وزارت صنعت، معدن و تجارت و سهام عدالت، صندوق بازنشستگی کشوری و شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی(شستا) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این مجمع محمد سعیدی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی گفت: پیش بینی می شد سال 95 نسبت به سال 94 دوران بسیار سخت تری را پیش رو داشته باشیم و با توجه به زیان ها و کاهش سودی که مالکان کشتی ها در کل صنعت کشتیرانی پیش بینی کرده بودند، تصور ما این بود که اثر این زیان ها در شرکت هایی مانند کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز مشاهده شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت کشتیرانی تابع متغییرهای جهانی و رشد اقتصادی کشور در سطح بین المللی است بنابراین وضعیت بسیار وخیم تری را برای سال 95 پیش بینی می کردیم.
وی با اشاره به زیان شرکت های معتبر کشتیرانی دنیا اظهار کرد: زیان شرکت مرسک، CMA CGM ، کاسکو و ادغام های پی در پی در این شرکت ها نشان از این داشت که شرایط صنعت حمل و نقل دریایی در سال 95 چندان مناسب نبوده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران افزود: سیاست کاهش هزینه، استفاده سریع از برجام جهت افزایش ارتباطات و گسترش خطوط و سرویس ها از جمله اقدامات کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بود تا کاهش سود و زیان احتمالی را جبران کنیم.
وی با بیان اینکه برجام برای کشتیرانی ایران یک فرصت بود، تاکید کرد: کشتیرانی بسیار خوب از فرصت برجام استفاده کرد و توانست در سطح بین المللی دو سرویس خود را به 9 سرویس ارتقا دهد.
سعیدی خاطرنشان کرد: همچنین سرویس های جدید هند به «ام القصر» در جنوب عراق و همکاری با شرکت های معتبر بین المللی طی ماه های گذشته ایجاد شده است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی با بیان این که خوشبختانه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این دوران نیز توانست سهم قابل قبولی را از صادرکنندگان و وارد کنندگان کالا به خود اختصاص دهد. تاکید کرد: به واسطه عملکرد کشتیرانی در سال 95 و 96 توانستیم سود قابل قبولی را ارائه دهیم.
وی با اشاره به وضعیت وخیم رکود در اقتصاد جهانی در سال های گذشته، گفت: خوشبختانه در حال حاضر شاخص های حمل و نقل دریایی در سطح بین المللی و رشد اقتصادی کشور مثبت است و امیدواریم همانطور که در شش ماه اول سال جاری آمار بسیار مثبتی در رشد نرخ کرایه ها و حمل بار شاهد بودیم، در شش ماهه دوم نیز این وضعیت ادامه پیدا کند.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به استفاده از ظرفیت های داخلی برای توسعه فعالیت ناوگان کشتیرانی اشاره کرد و افزود: به این منظور به ابتکار کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، شرکت مشترکی با پنج شرکت معدنی اصلی کشور مانند گل گهر، گوهر زمین، سرمایه گذاری امید و ... ایجاد شده است.
وی در این باره اظهار کرد: هدف از ایجاد این شرکت این است که بارهای صادراتی معدنی کشور از طریق حمل و نقل ترکیبی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و حمل و نقل دریایی به سراسر دنیا صادر شود.
سعیدی همچنین به مذاکره جهت ایجاد شرکت مشترک پتروشیمی با کشتیرانی اشاره کرد و گفت: در صورت به نتیجه رسیدن مذاکرات، کشتیرانی در آینده در دو محور صادرات محصولات پتروشیمی و معدنی نقشی جدی را ایفا خواهد کرد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی با اشاره به تولید حدود 60 میلیون تن محصولات پتروشیمی در کشور در حال حاضر تصریح کرد: این رقم طی پنج سال آینده به حدود یکصد و 5 میلیون تن خواهد رسید که ظرفیت بسیار خوبی را برای حمل و نقل دریایی ایجاد می کند.
وی ادامه داد: به همین منظور کشتیرانی در برنامه های آتی توسعه ای خود به دنبال توسعه تانکرها و «کیمیکال کریرها» است تا بتواند این نوع محصولات را حمل کند.
سعیدی توسعه ناوگان را یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دانست و تاکید کرد: در حال حاضر میانگین سن ناوگان کشتیرانی ایران بالای 16 سال است بنابراین باید از فرصت استثنایی کاهش قیمت ساخت شناور در دنیا و شرایط بسیار خوب فاینانس موجود استفاده کنیم و ناوگان خود را در بخش کانتینر و تانکر توسعه دهیم.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی با اشاره به این که با خریدهای تازه، ظرفیت ناوگان ایران 50 درصد افزایش یافته است، یادآورشد: با ورود چهار فروند شناور کانتینربر جدید به ناوگان کشتیرانی، ظرفیت 100هزار TEU فعلی به 150 هزار TEU افزایش پیدا می کند.
وی با بیان اینکه 35 تا 40 درصد هزینه ناوگان را سوخت تشکیل می دهد، افزود: شناورهای جدید ورودی به بخش کانتینری همان سوخت شناورهای 6 هزار و 500 TEU موجود را مصرف می کنند که در حقیقت در هزینه سوخت نیز صرفه جویی خواهیم داشت.
سعیدی اظهار امیدواری کرد با حسن نیت سهامداران عمده، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به سرعت و طی دو سال آینده ناوگان را توسعه دهد.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی با بیان اینکه کشتیرانی نباید تنها به ساخت 10 فروند کشتی اکتفا کند، گفت: خوشبختانه قرارداد 10 فروند کشتی و رقم 158 میلیون دلاری را که 10 سال پیش به هیوندای پرداخت شده بود در دو سال پیش احیا شد و امروز قراردادی بسته شده است که 22 درصد را کشتیرانی و 78 درصد آن فاینانس خارجی است. این اولین قرارداد فاینانسی بود که پس از برجام در کشور اتفاق افتاد.
وی در پایان به ورود اولین فروند از 10 فروند کشتی خریداری شده در فروردین ماه سال آینده اشاره کرد و افزود: طی ده ماه پس از آن، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سایر کشتی ها را تحویل می گیرد و به این ترتیب میانگین سن ناوگان از 16 سال به کمتر از 12 سال کاهش پیدا می کند.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در پایان، با تصویب مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام ، بیش از 163 میلیارد تومان سود تقسیم کرد.
شبس*9363*1488*خبرنگار: محمد تدو*انتشاردهنده: بهمن بامداد**

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۰۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟

‌سفیر ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، فریدالدین نصریوف ظهر امروز در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به توسعه ارتباط ازبکستان با جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف اظهار داشت: ارتباط تجاری، اقتصادی، سیاسی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان توسعه یافته است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به دیدار رئیس جمهوری ایران و ازبکستان گفت: رئیس جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی اکو در دیدار با رئیس جمهور ازبکستان بر گسترش همکاری‌ها، مشارکت فعالان بخش خصوصی و افزایش تعاملات اقتصادی دو کشور تأکید کردند.

وی از افزایش حجم مبادلات تجاری ایران ازبکستان خبر داد و بیان کرد: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان سال گذشته به 500 میلیون دلار رسید و امسال به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد.

نصریوف نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو را فرصت مهمی در توسعه مبادلات تجاری نام برد و گفت: هدف سفر به استان بوشهر توسعه روابط اقتصادی و تجاری، ازبکستان با این استان است.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با استان بوشهر در دستور کار قرار دارد گفت: اکنون میزان مبادلات تجاری ازبکستان با کشورهای افغانستان یک میلیارد، روسیه 10 و چین 10 میلیارد دلار است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم ازبکستان در عرصه اقتصادی اضافه کرد: یک منطقه ویژه اقتصادی در ازبکستان با 200 هکتار مساحت ظرفیت مهمی برای سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است.

نصریوف  ظرفیت استان بوشهر در بخش‌های مختلف اقتصادی، سرمایه‌گذاری و تجاری را قابل توجه دانست و تأکید کرد: با توجه به ارتقا سطح روابط جمهوری اسلامی و ازبکستان توسعه همکاری با استان‌های مختلف ایران از جمله بوشهر در دستور کار قرار دارد.

آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان

استاندار بوشهر هم با تشریح ظرفیت‌های مختلف اقتصادی و تجاری استان گفت: این استان ضمن اینکه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی از ظرفیت‌های مهمی برخوردار است در بخش تولید محصولات صنعتی و کشاورزی دارای ظرفیت بالایی است.

احمد محمدی‌زاده تولید 40 نوع محصول خرما در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: استان بوشهر 50 درصد میگو پرورشی کشور را تولید می‌کند که این دو محصول بازار خوبی در ازبکستان دارد.

وی از آمادگی توسعه روابط اقتصادی و تجاری استان بوشهر با ازبکستان خبر داد و بیان کرد: اعزام هیئت‌های تجاری ایران و ازبکستان به دو کشور و ایجاد نمایشگاه ارائه محصولات در بوشهر و تاشکند می‌توان در توسعه ارتباط و معادلات تجاری اثربخش باشد.

انتهای پیام/190/.

دیگر خبرها

  • همراهی بانک ها در تامین مالی پروژه‌ها و طرح‌های توسعه شرکت مس
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • استمرار و تداوم راهپیمایی جمعه‌های خشم
  • پس از نماز جمعه؛ راهپیمایی حمایت از وعده صادق برگزار می‌شود
  • ابراز رضایت رئیس هیئت مدیره استقلال از واگذاری به هلدینگ خلیج فارس
  • مديرعامل جدید خبرگزاری دانشجو معرفی شد
  • اتفاق جالب در رفسنجان: واریز مستقیم پول از کارخانه مس به حساب بازیکنان!
  • قول مساعد هادی ساعی برای تجهیز خانه تکواندو استان یزد
  • قول مساعد هادی ساعی برای تجهیز خانه تکواندو استان یزد 
  • شرکت واسپاری توسعه تعاون از فرد محوری به رویکرد مشارکتی تغییر رویه داده است