Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توسعه خدمات جراحی‌های مغز و اعصاب در بیمارستان‌ها توانسته نامی ماندگار در ایران و به ویژه جنوب کشور به یادگار نهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با توسعه خدمات جراحی‌های مغز و اعصاب در بیمارستان‌ها و به همت استادان و متخصصانی که دشوارترین جراحی‌ها را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند، توانسته نامی ماندگار در ایران و به ویژه جنوب کشور به یادگار نهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالکریم رحمانیان، مدیر گروه جراحی‌های مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌وگو با تسنیم با معرفی بیشتر این گروه پزشکی بالینی دانشگاه، نخست به تقسیم کارها و حیطه‌های فعالیت پزشکان گروه و بیمارستان‌های ارائه‌دهنده خدمات اشاره می‌کند که سبب شده به شیوه‌ای تخصصی‌تر به موضوعات مورد نیاز این گروه بپردازند.

وی از جراحی‌های ضایعات عروقی مغز و نخاع، درمان انواع تومورها، جراحی‌های ستون فقرات، جراحی‌های مغز و اعصاب اطفال، جراحی‌های مربوط به ضربه‌های مغزی، جراحی‌های فانکشنال مربوط به اختلالات حرکتی، تشنج و مسائل مربوط به درد به عنوان عمده‌ترین شاخه‌های فعالیت در گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز یاد می‌کند که در قالب آنها انواع جراحیهای این حیطه پوشش داده می‌شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه با بیان اینکه گستردگی و کیفیت این خدمات، شیراز را به مرکز ارجاع بیماران نیازمند به جراحی‌های مغز و اعصاب به ویژه در جنوب کشور تبدیل کرده است، می‌افزاید: در کنار جراحی‌های رایج در این زمینه، پیشینه خدمات سبب شده تا بیمارانی با شرایط خاص و نیازمند به جراحی‌های ویژه هم شیراز را برای بازیابی سلامت خود برگزینند.

رحمانیان با معرفی سه بیمارستان نمازی، شهید دکتر چمران و شهید رجایی(حاج محمد اسماعیل امتیاز) به عنوان سه مرکز اصلی خدمات‌رسانی پزشکان گروه جراحی مغز و اعصاب می‌گوید: در این مرکز با حضور پزشکان مجرب در کنار تامین امکانات خوب، توسعه بخش و تخت‌های ویژه، انواع میکروسکوپ‌های تخصصی و وسایل جراحی تمام تلاش‌ها به کار بسته شده تا ارمغان‌آور سلامت برای بیماران و آوردن لبخند بر لب همراهانشان باشیم.

وی ادامه می‌دهد: مرکز جراحی عروق مغز مستقر در بیمارستان نمازی، به عنوان بهترین مرکز درمان ضایعات عروق مغزی در کشور و مرکز ارجاع بیماران جنوب کشور است که جراحی‌های بسیار پیچیده ضایعات عروقی مغز، شامل بای پس‌های عروقی، درمان ضایعات بادکنکی عروق مغز، درمان ضایعات کلافه‌ای عروق مغز و انجام درمان‌های اندوسکولار را انجام می‌دهد.

این متخصص جراحی‌های مغز و اعصاب با معرفی بیمارستان شهید دکتر چمران به عنوان مرکز جراحی‌های ضایعات بسیار مشکل ستون فقرات (اسپاین) می‌افزاید: در این حیطه گاهی مشکلاتی برای بیماران ایجاد می‌شود که نیازمند ساعت‌ها جراحی است که به دلیل آسیب‌های احتمالی، برخی حاضر به جراحی نیستند اما با ایجاد همکاری‌های تیمی و حضور پزشکانی از دیگر گروه‌های بالینی در شیراز جراحی‌های موفقیت‌آمیزی در این زمینه انجام شده و همین دستاورد سبب شده تا بیماران از نقاط مختلف کشور به این بیمارستان ارجاع داده شوند.

مدیرگروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه به جراحی‌های فانکشنال به عنوان دیگر خدمت این گروه اشاره می‌کند که شیراز پس از تهران، دومین مرکز ارائه خدمات آن است و می‌گوید: این جراحی‌ها برای بیماران مبتلا به اختلالات عملکردی مغز، پارکنسیون، لرزش یا تشنج کاربرد دارد که در مواردی بسیار خاص و نیازمند کاشت الکترودهای خاص در مغز هستند و در شیراز، با همکاری مرکز تحقیقات علوم اعصاب، با موفقیت به انجام می‌رسد.

رحمانیان، ضربه‌های مغزی را که اغلب ناشی از سوانح و حوادث هستند، مشکلی رایج در جراحی‌های مغز و اعصاب برشمرد که با اندوخته تجربه و دانش پزشکان این گروه، جراحی‌های موفقی در این زمینه در شیراز صورت گرفته است. به گفته وی در زمینه امکان جراحی و درمان تومورهای مغزی و انجام جراحی‌های اندوسکوپی برای تومورهای قاعده جمجمه، پیشرفت‌های چشمگیری به دست آمده است.

وی از جراحی‌های مغز و اعصاب در گروه سنی کودکان، به عنوان خدمتی دیگر یاد کرد که به کمک درمان‌های اندوسکوپیک و میکروسکوپیک جدید روز به روز در حال گسترش است.

مدیرگروه جراحی‌های مغز و اعصاب دانشگاه همچنین از برنامه‌های آینده برای توسعه خدمات و فعالیت‌های این گروه می‌گوید که پرورش استادان جوان با علوم روز دنیا از مهم‌ترین تصمیمات در این راستا است تا زمینه‌ساز توسعه تعامل‌های کنونی با مراکز بزرگ جراحی مغز و اعصاب در دنیا نیز بیش از پیش فراهم شود و بستر تبادل دانش فراهم آید.

وی گفت: آنچه امروز در شیراز در زمینه جراحی‌های مغز و اعصاب انجام می‌شود، همگام با آخرین یافته‌های روز دنیا است که امیدواریم با توسعه تجهیزات و امکانات، بیش از این در ارائه خدمات سلامت موثر باشیم.

به گزارش تسنیم گروه جراحی مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور بیش از 24 دستیار تخصصی و دو فلوشیب ستون فقرات، به عنوان مرجعی برای معالجه بیماران در کشور شناخته شده است.

هم اینک بیمارستان شهید رجایی شیراز با 200 تخت شناور در بخش و 54 تخت شناور در ICU، بیمارستان نمازی با 20 تخت ICUبازسازی شده، 6 تخت فوق تخصص کودکان و 20 تخت بزرگسال و بیمارستان شهید دکتر چمران نیز با 22 تخت در بخش و هشت تخت ICU، ارائه‌دهنده مجموعه خدمات جراحی‌های مغز و اعصاب به بیماران هستند.

انتهای پیام/

R41382/P1361/S6,61/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۱۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهرداد شریفی با بیان اینکه مبلغ ریالی تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش یافته، افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری به میزان ۱۵ درصد نسبت به سال گذشته، با افزایش همراه بوده است.

وی در ادامه از تلاش برای اصلاح فرمول محاسبه اضافه کاری پرستاران خبر داد و گفت: نشست‌های متعددی در این راستا با مسؤولان ارشد دانشگاه، رؤسا و مدیران بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و نمایندگان گروه‌های مختلف پرستاری برگزار شده و در تلاش هستیم تا در روزهای آینده شیوه‌نامه اصلاح فرمول اضافه کاری پرستاران را به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی ابلاغ کنیم.

این مقام مسؤول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با نگاهی به مسیر توسعه خدمات حوزه درمان فارس از ابتدای سال جاری تاکنون، مجموعه درمان فارس را شبکه ای گسترده شامل ۷۱ بیمارستان با هشت هزار و ۱۹۰ تخت فعال، هزار و سیصد درمانگاه و مؤسسه درمانی، هزار و ۶۰۹ مطب متخصص، یک هزار و ۳۰ مطب عمومی و ۵۱۳ دفتر کار عنوان کرد.

سال گذشته بیمارستان‌های دولتی فارس پذیرای بیش از سه میلیون بیمار بودند

شریفی با قدردانی از کادر درمان و بخش‌های پشتیبانی واحدهای زیر مجموعه دانشگاه افزود: در سال گذشته، بیمارستان‌های دولتی فارس پذیرای بیش از سه میلیون بیمار بوده و تلاش شده تمامی خدمات موردنیاز این بیماران در سطوح اولیه تا فوق تخصصی به طور کامل به آنان ارائه شود.

وی با اشاره به اعزام ۵۱۳ پزشک فوق تخصص، متخصص و پزشک عمومی در سال گذشته به مناطق مختلف فارس، این اقدام را تلاشی برای شتاب بخشیدن به فرآیندهای ارائه خدمات درمانی و توزیع عادلانه خدمات درمانی در سطح استان دانست و ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۱۴۰ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شده است.

انجام ۷۳۹ پیوند عضو، ۱۳۰ جراحی کاشت حلزون شنوایی ،۳۸۰ پیوند قرنیه ،۱۸۰ پیوند مغز استخوان، انجام بیش از ۳۰ میلیون خدمت آزمایشگاهی و بیش از ۱۴۰ هزار مورد ام. آر. ای و ۵۰۰ هزار مورد سی تی اسکن در بیمارستان‌های دولتی زیر مجموعه دانشگاه، از دیگر اقدامات ارائه شده مجموعه‌های درمانی در سال ۱۴۰۲ بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به آن اشاره کرد.

بیش از ۱۵۰ مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در فارس سال گذشته تعطیل شدند

شریفی با اعلام اینکه طرح‌های توسعه‌ای مهمی در سال گذشته به بهره برداری رسید، گفت: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از ۵۵۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های درمانی استان فارس اضافه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه در سال گذشته، بیش از ۱۰ هزار بازدید نظارتی در حوزه‌های مختلف معاونت درمان انجام شده از تعطیلی بیش از ۱۵۰ مرکز ارائه دهنده خدمات غیرمجاز سلامت در شیراز و شهرستان‌های استان از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد.

وی گفت: سال گذشته پروانه بهره برداری ۴۱۷ مؤسسه درمانی در بخش خصوصی از سوی اداره ارزیابی و صدور پروانه‌های این معاونت صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیرمجموعه دانشگاه تحویل داده شده است.

کد خبر 6084651

دیگر خبرها

  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • لبخند سه بیمار نیازمند به پیوند در شیراز
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان یزد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو در استان
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری
  • اعضای بدن بانوی ایثارگر اردبیلی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۵۰ درصد افزایش می‌یابد
  • تکمیل بیمارستان بهلول گناباد نیازمند هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند آغاز به کار کردند
  • آغاز فعالیت پزشکان موسسه محکم از امروز در بیرجند