Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-20@03:09:16 GMT

کند شدن نبض صنعت مازندران

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۱۹۴۱

کند شدن نبض صنعت مازندران

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، اشتغال غیرمولد در واحدهای صنعتی مازندران و مشکلات ساختاری این بخش موجب کاهش بهره‌‏وری نیروی کار و فقدان تاسیسات زیربنایی مناسب در شهرک‌‏ها و نواحی صنعتی موجب افزایش هزینه سرمایه‌‏گذاری و در نتیجه کاهش بهره‌‏وری سرمایه در بخش صنعت استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بین شهرک صنعتی آمل تنها یکی از 38 قلب تپنده صنعتی مازندران است که به دلیل مشکلات نقدینگی گاهی کند می زند و گاهی از تپش می ایستد.

کارگر یکی از واحدهای صنعتی که با تعطیل شدن واحد مربوطه مدتی است از کار بی کار شده، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: الان مدتی است که این شرکت تعطیل شده و تعداد این قبیل شرکت ها در شهرک صنعتی زیاد است.

کمبود نقدینگی و کاهش توان تولیدات صنعتی

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، کمبود نقدینگی دردی است که توان تولید را از صنعتگران مازندران گرفت.

زرین نژاد مدیرعامل کارخانه زرین سوله آمل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: کمبود نقدینگی موجب شد که با ظرفیت تولید 30 درصد مشغول به کار باشد.

آذری سیم مدیرعامل کارخانه کابل آمل نیز در این باره گفت: حتی یک محموله هم از آغاز امسال تا کنون نتوانست به خارج از کشور صادر کند.

رضوی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: صاحبان صنایع وقتی دچار کمبود نقدینگی می شوند عملا حتی امکان حل و فصل کردن مسائل روزمره شان را هم ندارند.

نسخه دولت برای درمان صنایع

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، برای درمان این درد دولت نسخه ای را برای واحد های صنعتی پیچید.

محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در این باره گفت: 770 میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی استان از طریق بسته رونق تولید اعلامی از سوی ستاد اقتصاد مقاومتی کشور با همکاری بانک مرکزی تخصیص پیدا کرد.

نسخه ای که برای دادن جان دوباره به واحدهای صنعتی کوچک و متوسط تجویز شده اتفاقات خوبی را به همراه داشت به طوری که امینی مدیرعامل کارخانه آب معدنی گفت: ارائه تسهیلات از طریق بسته رونق تولید جان تازه ای را برای صنعت مازندران ایجاد کرده است.

 ایجاد انحراف در بسته های رونق تولید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، در میان واحدهای صنعتی که تسهیلات بسته رونق تولید دریافت کردند، واحدهایی هم بودند که این تسهیلات را در مسیر تولید و اشتغال صرف نکردند.

ولایی صاحب کارخانه لوازم خانگی و بخاری گازی در این باره گفت: برخی صاحبان صنایع پس از دریافت تسهیلات بسته رونق تولید متوجه می شوند که هزینه کردن این سرمایه در تولید صرفه اقتصادی ندارد و تصمیم می گیرند این تسهیلات را در جای دیگر سرمایه گذاری کنند و اصل و فرع وامش را هم به بانک پرداخت می کنند.

محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه قبول دارد در ارائه تسهیلات بسته های رونق تولید قطعا در برخی موارد انحرافاتی وجود دارد، گفت: کارگروهی برای نظارت مداوم و جلوگیری از انحرافات احتمالی، تمامی مرحل قبل و بعد پرداخت تسهیلات را پایش و نظارت می کند.

اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران نیز در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، با تاکید بر اینکه تسهیلات بسته رونق تولید کاملا هدفمند به سرمایه گذاران پرداخت می شود، گفت: در این بین مهم این است که آیا این تسهیلات بر اساس هدفی که هدف گذاری شده است، در جایگاه خود صرف می شود یا خیر.

در راستای حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط تاکنون بیش از 196 واحد تولیدی و صنعتی تسهیلات دریافت کردند.

نسخه درمانی دولت با تزریق نقدینگی به بدنه کم جان صنعت استان اتفاق خوبی است اما برای بهبود کامل این بیماری نیاز به نظارت و مراقبت جدی هم هست.

گزارش از مرضیه عابد

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۱۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری

روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد: در راستای اجرای حکم قضایی   اراضی ملی به مساحت تقریبی ۳ هکتار، واقع در پارسل ۴۳ سری ۶ هفت خال روستای چورت شهرستان ساری رفع تصرف شد.

این عملیات با حضور سرجنگلبان و نیرو‌های حفاظتی منابع طبیعی شهرستان حوزه استحفاظی شویلاشت، مامورین پاسگاه گرماب، نیرو‌های شرکت مجری طرح انجام و اعاده به وضع سابق شد.

هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده وقوع هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی (چلم، خزه، سرخس و...) تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • پایش ظرفیت تولید ۲ هزار واحد تولیدی در شهرکهای صنعتی تهران
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • افتتاح دو واحد تولیدی در گرمسار
  • افتتاح دو واحدتولیدی در گرمسار
  • افزایش تولید واحدهای صنعتی سمنان با ارائه بسته‌های حمایتی در دستور کار است
  • تولید در واحدهای صنعتی استان سمنان کمتر از توان واقعی است
  • اعطای تسهیلات به صنعت داروسازی و اظهار امیدواری معاون وزیر صمت
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری