Web Analytics Made Easy - Statcounter

افشین پیرنون در گفتگو با امتداد نیوز اظهار کرد: مالکان مینی بوس ها به لحاظ اقتصادی شرایط ضعیفی دارند و بهره برداران آن از اقشار ضعیف جامعه هستند که برای کمک به نوسازی این بخش، علی رغم تسهیلات در نظر گرفته شده مورد استقبال واقع نشده است.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان قزوین با بیان اینکه میانگین سن ناوگان حمل و نقل عمومی مینی بوس در استان قزوین حدود ۲۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸ سال است اظهار داشت : پایین بودن کرایه جابجایی مسافر به ویژه مینی ‌بوس ها که معمولا مسافرین حومه ی شهرها و روستاها را جابجایی می کنند، موجب شده که صرفه اقتصادی برای سرمایه ‌گذاران به شدت کاهش یابد و به همین علت علی رغم آنکه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با معرفی شرکت های فعال و محصولات قابل واگذاری جهت نوسازی ناوگان تا ۷۰ درصد قیمت خودرو را به صورت تسهیلات با نرخ ۶ درصد در اختیار مالکان مینی بوس ها با هدف نوسازی این ناوگان قرار داده  مورد استقبال واقع نشده است.

وی تصریح کرد : متوسط عمرناوگان مینی بوس در قزوین ۲۶.۸ سال است و متوسط کشوری آن تقریبا ۲۳ سال است، بطوریکه سن ناوگان استان ۳.۸ سال از متوسط کشوری بیشتر است. همچنین فرسودگی ناوگان‌ یکی از عوامل تصادفات جاده ای به شمار می رود و تاثیر مستقیمی برمصرف سوخت و وضعیت هوا و افزایش میزان آلایندگی ها دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود : از آنجا که رانندگان وسایل نقلیه عمومی بیشتر در معرض حوادث رانندگی قرار دارند، هرگونه فعالیت رانندگان خصوصا رانندگان مینی بوس ها در بخش حمل و نقل عمومی مسافربری باید براساس قوانین و مقررات حمل و نقل عمومی جاده ای و با به همراه داشتن کارت هوشمند معتبر رانندگی و ناوگان که با استفاده از فناوریهای جدید و تکنولوژی IT توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای صادر می شود، با اخذ صورت وضعیت مسافری از طریق شرکت های حمل و نقل این بخش اقدام به جابجایی مسافر کنند.

پیرنون با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان مینی بوس در استان خاطر نشان کرد : استان قزوین در محورهای مختلف دارای اهمیت ویژه ای است بطوریکه با وجود شهرک ها و مراکز صنعتی و کارخانجات متعدد بعنوان یک قطب صنعتی در کشور محسوب می گردد، لذا توجه ویژه مدیران این مراکز را براهمیت ارتقاء ایمنی و جابجایی قانونمند در بخش حمل و نقل مسافربری و رفتار راننده را ضروری دانست و از مالکان مینی بوس های فرسوده خواست با کسب اطلاع از تسهیلات در نظر گرفته شده نسبت به نوسازی وسایل نقیله خود اقدام کنند.

true برچسب ها : افشین پیرنون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین ناوگان حمل و نقل عمومی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۳۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود

محمود شریفی شریف رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده گفت: تقریبا از سال ۸۵ اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسود آغاز شد و در سال ۹۳ به اوج خود رسید به طوری که ۳۳۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد. 

او گفت: از زمانی که واردات خودرو ممنوع شد ما شاهد افت شدید اسقاط خودرو بودیم به طوری که ما در سال ۱۳۹۸ ما شاهد اسقاط ۷ هزار دستگاه خودرو بودیم. 

او بیان کرد: همچنین در سال ۹۹ چیزی بالغ بر ۱۳ هزار دستگاه سال ۱۴۰۰ هم ۵۰۰ هزار دستگاه و سال ۱۴۰۱ حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو اسقاط شد. 

 مشهدی شریف افزود: براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو متولی اسقاط خودرو از وزارت راه به صمت سپرده شد و در سال گذشته ۷۰ هزار خودرو اسقاط شد که مجموع اسقاط خودرو در سال گذشته ۲۵ درصد نسب به سال‌های گذشته افزایش اسقاط داشته ایم، براساس قانون ساماندهی صنعت خودرو دولت موظف بود که ظرف ۳ ماه آیین نامه از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده را تصویب و ابلاغ کند. 

 او بیان کرد:امیدواریم زیر ساخت اسقاط آیین نامه خودرو‌های فرسوده انجام شود به طوری که امسال به رکورد‌های بالاتری برسیم. 

 مشهدی شریف گفت:خودروسازان عملا تمایلی به طرح‌های جایگزینی خودرو ندارند یا موعد فراخوان خودرو را یکسال دیگر برای مشتری میزنند تا این خودرو افزایش قیمت پیدا کند عملا با این کار متقاضی توان پرداخت قیمت‌های بالا را ندارد و مشتری منصرف می‌شود. 

 رئیس انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودرو‌های فرسوده اضافه کرد:تعداد اتوبوس‌های تولید شد در سال گذشته آنقدر تعداد کمی داشت که قابل مقایسه نیست همچنین تعداد تولید اتوبوس در داخل کشور در طول سال کمتر از هزار دستگاه است

مشهدی شریف گفت: برای تولید خودرو‌های داخلی ۱.۵ درصد قیمت خودرو و برای خودرو‌های وارداتی هم ۵ درصد باید به این صندوق پرداخت شود این صندوق توسعه صنعت در حال حاضر حدود ۶ همت موجودی دارد و اولویت پرداخت تسهیلات با خودرو‌های عمومی و موتور سیکلت است به طوری که دولت موظف است ظرف ۳ ماهه آینده مبالغی که در این صندوق جمع آوری شده را به نوسازی و واردات اتوبوس اختصاص دهد به طوری که امیداوریم این صندوق بخشی از مشکلات را حل کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک سنندج
  • کمبود پارکینگ و نبود ناوگان حمل ونقل عمومی از مشکلات ایجاد ترافیک در سنندج
  • نوسازی حدود ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی
  • هدف شهرداری از عقد قرارداد با چینی‌ها نوسازی ناوگان بوده است
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • خدمت‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم به ۱۰۰ هزار نفر در روز
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای