Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: طرح مباحث فرهنگی با رویکرد بین المللی، حضور روحانیون و استادان برای پاسخگویی به سوالات و شبهات در زمینه مهدویت و نیز مشاوره و بخش مرکز گل نرگس از دیگر برنامه های موکب امام منصور است.

ابراهیم صدوقی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفت و گو با خبرنگار مهدویت و غدیر خبرگزاری شبستان در تشریح برنامه های فرهنگی موکب این مسجد مقدس در مسیر نجف به کربلا برای ایام راهپیمایی اربعین حسینی، اظهار کرد: موکب مسجد مقدس جمکران در مسیر پیاده روی اربعین با نام «موکب امام منصور» نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: مسجد مقدس جمکران با توجه به اینکه تنها مرکزی است که به شکل تخصصی درباره مباحث مهدوی در کشور فعالیت می کند و به عنوان میعادگاه منتظران شناخته شده و هر هفته ده ها هزار نفر از مردم به این مکان مقدس مشرف می شوند، بنابر این، باید این وظیفه را در موکب اربعینِ خود نیز دنبال کند و همسو با ضرورت حاکم بودن فضای فرهنگی در این موکب، در سال جاری رویکردی مهدوی را در میان زائران ترویج و فرهنگسازی می کنیم.

 

صدوقی تصریح کرد: با توجه به اینکه در مسیر پیاده روی نجف تا کربلا موکب هایی نیز فعال اند که موارد انحرافی درباره مهدویت و امام زمان(عج) را تبلیغ می کنند و فرقه های گمراهی که دشمن از طریق آنها از فرصت حضور مردم در اربعین سوء استفاده  می کند، نیز در این مسیر حضور دارند، مسجد مقدس جمکران مقابله با این اقدامات گمراه کننده را نیز وظیفه خود می داند.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ابراز کرد: ما امسال رویکردی ترویجی را در موکب دنبال می کنیم، طرح مباحث فرهنگی با رویکرد بین المللی، حضور روحانیون و استادان برای پاسخگویی به سوالات و شبهات در زمینه مهدویت و نیز ارائه مشاوره و بخش مرکز گل نرگس از دیگر برنامه های موکب امام منصور است.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مرکز گل نرگس این موکب ویژه گروه سنی کودک، بیان کرد: مرکز گل نرگس که به صورت ویژه برای کودکان طراحی شده است امسال نیز در موکب مسجد مقدس جمکران فعالیت می کند و با توجه به اینکه تعداد زیادی از کودکان ایرانی و عراقی در مسیر پیاده روی حضور دارند، برنامه های متنوعی در این بخش برای آنها پیش بینی شده است؛ از جمله نزدیک به یکصد هزار بادکنک با شعارهای مهدوی و نیز آماده سازی 20 هزار پرچم با شعار «یالثارات الحسین(ع)» که در میان کودکان توزیع می شود.

 

صدوقی خاطرنشان کرد: تلاش کرده ایم تا بروشورها و پیوست های فرهنگی را آماده کرده و در اختیار زائران قرار دهیم؛ همچنین، برگزاری نامزاهای جماعت، برگزاری دعای توسل در شب های چهارشنبه و برگزاری مراسم دعای کمیل در شب های جمعه از دیگر برنامه هایی است که موکب مسجد مقدس جمکران در این ایام در دست اجرا دارد.

 

برگزاری دعای ندبه در صبح های جمعه ایام پیاده روی نیز از دیگر ویژه برنامه های موکب امام منصور در مسیر نجف به کربلا است که صدوقی با اشاره به آن، گفت: مسجد مقدس جمکران رویکردی با موضوع مهدویت و استکبارستیزی دارد که در این راستا طرح «قاب عکس زائران» را اجرا می کند، در این طرح زائران با شعارهای خاصی که از قبل آماده شده و مضمون آنها استکبارستیزانه است، عکس می گیرند.

 

صدوقی با اشاره به اجرای طرح «برائت از صهیونیسم» در موکب مسجد مقدس جمکران بیان کرد: این مسجد با همکاری موسسه وارثین و با هدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین و بحرین و تمامی کسانی که در سراسر عالم با صهیونیسم مبارزه می کنند، این طرح را اجرا می کند.

 

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اعلام برگزاری همایش یک روزه «طریق الحسین(ع)» و آماده سازی جزوات و  بروشورهای فرهنگی با محور عهد با امام زمان(عج) به منظور توزیع در میان زائران اربعین، گفت: همچنین، ختم صلوات به نیت سلامتی امام عصر(عج) در طول مسیر، پخش کلیپ های صوتی و تصویری مهدوی و تکریم شهدای مدافع حرم از دیگر  برنامه های پیش بینی شده برای این ایام است.

 

وی با اشاره به حضور خادمان خواهر و برادر این مسجد درم وکب امام منصور، یادآور شد: 40 نفر از روحانیون در سه شیفت هشت ساعته در این موکب حاضر شده و خدمات فرهنگی همچون پاسخ به سوالات و شبهات مهدوی را به زائران ارائه می کنند.

 

 

پایان پیام/99

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۴۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان در جلسه ستاد اربعین حسینی استان که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری کربلا برگزار شد، با گرامیداشت یاد شهیدان عراق که در برابر داعش ایستادگی کردند بالأخص شهید ابومهدی المهندس، گفت: ستاد اربعین حسینی استان به صورت ماهانه با هدف ایجاد آمادگی در برگزاری شایسته اربعین حسینی برگزار می‌شود تا مقدمات این رویداد عظیم را به بهترین نحو فراهم کنیم.

 محمدرضا جان‌نثاری با اشاره به اینکه بیش از ۳۰۰ هزار نفر از مردم استان اصفهان در اربعین حسینی میهمانان برادران عراقی خود هستند، افزود: از مهمان نوازی بی‌نظیر مردم و دولت عراق در ایام اربعین حسینی قدردانی می‌کنیم.


او گفت: این مهمان نوازی الگوی شایسته‌ای برای همه دنیا است تا محبت و برادری را از مردم عراق یاد بگیرند.


معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خاطرنشان کرد: آنان هر چه دارند برای خدمت به زائران در طبق اخلاص می‌گذارند ما نیز از این بابت صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کنیم.

جان‌نثاری گفت: آمادگی داریم هر کمکی که مسؤولان عراقی تشخیص می‌دهند را برای برگزاری اربعین حسینی انجام دهیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ادامه داد: خود را ملزم می‌دانیم که همه اقداماتی که انجام می‌دهیم تحت نظر دولت عراق باشد.


او  بیان کرد: برنامه‌ریزی شود تا تمامی شهرداران استان با محوریت شهرداری اصفهان در ایام اربعین همکاری لازم را با خدمات شهری کربلا داشته باشند.

 معاون خدمات شهری کربلا نیز در این نشست  با گرامیداشت یاد شهیدان ایران اسلامی بالأخص شهید والامقام سردار سلیمانی گفت: ما و برادران ایرانی مان یک گروه مشترک با هدف خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهدا (ع) هستیم و هیچگونه جدایی بین ما نیست.
علی یحیی عبد با تأکید بر اینکه در ایام اربعین حسینی منش و رویکرد شیعه حضرت امیرالمومنین (ع) را به جهانیان نشان می‌دهیم، ادامه داد: اربعین یک رویداد جهانی و برگزاری شایسته آن موفقیتی برای جهان اسلام است.


معاون خدمات شهری کربلا اظهار کرد: برای ما باعث افتخار است که خادم امام حسین (ع) هستیم و می‌دانیم که برای شما نیز خدمت به زائران سیدالشهداء (ع) افتخار است، زیرا همه ما هر چه که داریم از لطف و مهربانی امام حسین (ع) و اهل بیت (ع) است.


او گفت: سال گذشته شاهد حضور ۲۲ میلیون زائر در عراق بودیم و طبق پیش‌بینی‌های ما در اربعین سال جاری حضور زائران ابا عبدالله الحسین (ع) در ایام اربعین به ۳۰ میلیون نفر خواهد رسید.


یحیی عبد با اشاره به اینکه سالانه ۵ میلیون نفر به زائران اربعین حسینی اضافه می‌شود، عنوان کرد: مواکب اصفهانی در کربلا به خاطر حضور پرشور و خلاقیت‌هایی که در خدمت‌رسانی به زائران دارند زبانزد هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • پیکر دو شهید گمنام در مسجد جمکران مقدس آرام می‌گیرد
  • ۲ شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران آرام می‌گیرند
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه (س) در دهه کرامت
  • بهره گیری از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مسجد جمکران میزبان زائران حضرت معصومه(س) در دهه کرامت
  • انجام امور فرهنگی باید برعهده مردم باشد