Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش بولتن نیوز، حسین ترک‌جوش کارگردان «پنجره در پنجره» درباره این اثر نمایشی که در خانه موزه انتظامی روی صحنه است و استقبال از آن گفت: به دلیل دور بودن این تماشاخانه از مرکز شهر مردم خیلی به اینجا نمی آیند ولی خوشبختانه تا امروز شاهد استقبال از این نمایش بودیم و بازخورد مخاطبان نیز خوب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره داستان نمایش توضیح داد: «پنجره در پنجره» قصه چند همسایه در دهه ۶۰ و دوران جنگ تحمیلی را روایت می کند. این همسایه ها به دلیل جهلشان با رزمنده ای که در همسایگی آنها زندگی می کند برخورد نامناسبی دارند چون تصورشان بر این است که او برای گرفتن سهمیه و یا پول حاضر به شرکت در جنگ شده است. آزار و اذیت همسایه ها تا جایی ادامه می یابد که این رزمنده که فردی نقال و هنرمند نیز است از محله رفته و به شهر مشهد نقل مکان می کند. موازی این داستان روایت یکی دیگر از اهالی این محله نیز بازگو می شود که به شهادت می رسد و به اشتباه او را در مشهد به خاک می سپارند. داستان این شهید براساس یک قصه واقعی که در سال ۶۶ رخ داده، نوشته شده است.

ترک جوش درباره استفاده از جلوه های ویژه در این نمایش بیان کرد: از لحاظ بصری جلوه های ویژه نقش پررنگی در نمایش دارد و سینما نیز وارد کار شده است به شکلی که نمایش تیتراژ دارد و فضاسازی نیز به گونه ای است که از غلو پرهیز شده و بیشتر سبک و سیاق سینمایی در کار جریان دارد.

وی در پایان متذکر شد: بازی ها در این نمایش به سمت متداکتینگ گرایش دارد، اما در عین رئالیستی بودن به سوررئال نیز پهلو می زند. می توان گفت این نمایش یک آش شله قلم کار خوشمزه است.

نمایش «پنجره در پنجره» به نویسندگی حمید شریف زاده و کارگردانی حسین ترک جوش از ۱۰ مهرماه لغایت ۵ آبان ماه ساعت ۱۹:۳۰ در خانه موزه انتظامی روی صحنه می رود.

سعید نقی لو، مجتبی رنجبر، محمد کنگرانی، علی شهشائی، مرجان بهرامی و بهرام نارویی در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۴۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لعاب دار کردن قورمه سبزی / ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی

برای داشتن یک قورمه سبزی خوشمزه یکی از نکات بسیار مهم سبزی می باشد. ترکیب سبزی و مقدار دقیق آن که باعث می شود رنگ و لعاب سبزی قورمه بیشتر شود.

به گزارش گفتنی، سبزی قورمه از تره که باعث می شود طعم تند و تیزی داشته باشید و جعفری و گشنیز و شنبلیله که باعث خوش عطر شدن آن می شود که مقدار دقیق آن را می توانید در جدول زیر مشاهده کنید. سبزی را پاک کنید و زمانی که آب آن رفت باید خیلی ریز خرد کنید.

برای سرخ کردن سبزی قورمه باید آن را با روغن جامد سرخ کنید و از ابتدا که سبزی را داخل تابه می ریزید حتما روغن را اضافه کنید و روی حرارت متوسط خوب سرخ کنید تا رنگ سبزی تیره شود، این کار ممکن ۱ ساعت زمان ببرد.

اندازه دقیق سبزی قورمه برای ۱ کیلوگرم

تره: 300 گرم
اسفناج: 300 گرم
گشنیز: 150 گرم
جعفری: 150 گرم
شنبلیله: 100 گرم

گوشت مناسب برای قورمه سبزی و لعاب دار کردن قورمه سبزی

برای داشتن یک قورمه سبزی خوشمزه انتخاب گوشت بسیار مهم است. گوشت سر دست یا دنده و قلم بهترین انتخاب برای داشتن یک خورش خوشمزه و لذیذ است. اگر گوشت شما فریزز شما بود نیم ساعت قبل از فریزر خارج کنید تا یخ آن باز شود.

گوشت را با پیاز با شعله ملایم حداقل برای ۱۰ تقت تا گوشت خوب تغییر رنگ دهد و سرخ شود و یه آن فلفل سیاه و زردچوبه بزنید و حتما روی گوشت آب جوش بریزید تا بهتر پخته شود.

لوبیا برای قورمه سبزی و لعاب دار کردن قورمه سبزی

انتخاب لوبیا نیز برای قورمه سبزی یکی دیگر از نکات مهم می باشد. شما می توانید از لوبیا قرمز، چیتی یا چشم بلبلی استفاده کنید که این کاملا سلیقه ی می باشد ولی استفاده از لوبیا چیتی باعث لعاب بیشتر در خورش می شود.

لیمو عمانی برای قورمه سبزی و لعاب دار کردن قورمه سبزی

لیموعمانی یکی از چاشنی بسیار مهم برای تهیه قورمه سبزی می باشد که شما می توانید در سه نوع به خورش اضافه کنید. از خود لیموعمانی استفاده کنید آن را از وسط به دو نیم کنید و هسته لیمو را خارج کنید و داخل آب ولرم قرار دهید تا تلخی آن از بین برود. یا می توانید از پرک لیموعمانی یا رب لیمو عمانی استفاده کنید تا اصلا خورشت تلخ نشود.

نکته: دقت کنید حتما لیموعمانی را پوست بگیرید و فقط پرک را اضافه کنید زیرا تمام روغن قورمه سبزی داخل لیموعمانی جمع می شود و بهتر است از پرک یا اسلایس لیمو یا رب لیمو عمانی استفاده کنید.

ادویه مخصوص قورمه سبزی برای لعاب دار کردن قورمه سبزی

قورمه سبزی همانند دیگر غذاها نیاز به ادویه دارد و شما می توانید فقط از فلفل سیاه و زردچوبه استفاده کنید و یا برای داشتن عطر و مزه بهتر است از ادویه های مخصوص قورمه سبزی در عطاری که به صورت پودر شده و آماده است استفاده کنید.

راز سیاه شدن و جا افتادن قورمه سبزی

لعاب دار کردن قورمه سبزی، اما چند نکته مهم وجود دارد تا قورمه سبزی جا افتاده و رستورانی شود که در این بخش شما می توانید با رعایت کردن آن ها یک قورمه سبزی درجه یک رستورانی داشته باشید و برای مهمانی استفاده کنید.

از روغن نسبتا زیادی برای سرخ کردن سبزی استفاده کنید.
می توانید به دلخواه ۱ حبه سیر موقع تفت دادن پیاز استفاده کنید طعم فوق العاده ی در خورش ایجاد می کند.
قورمه سبزی خوب باید حدود ۸ ساعت پخته شود تا جا بیفتد.
بهتر است حرارت کم باشد و از ابتدا آب مناسب اضافه کنید و در حین پخت مجدد آب نریزید.
می توانید از آبغوره یا آبلیموترش تازه نیز استفاده کنید.
در بعضی از رسپی برای عطر و رنگ بهتر از ۱ ق غذا خوری رب انار نیز استفاده می کنند.
بعد از اضافه کردن چاشنی باید نیم ساعت فل بخورد تا طعم ها به خورد خورشت برود.
نکته: در اواسط پخت سبزی خشک شنبلیله را اضافه کنید تا عطر و رنگ خورشت را بی نظیر کند.

ترفندهای رستورانی برای داشتن قورمه سبزی

در قورمه سبزی های رستورانی مشاهده می کنید که سبزی قورمه بشدت سیاه شده است و بسیار جا افتاده می شود. برای داشتن یک خورش قورمه سبزی رستورانی باید نکات ذیل را رعایت کنید:

یک ترفند بسیار قدیمی در تهیه خورشت قورمه سبزی این می باشد که در ۵ دقیقه انتهای دو تکه یخ داخل خورش بی اندازید این کار باعث شوک دادن به خورشت می شود.
استفاده از عصاره قلم یا آب گوشت می توانید لعاب قورمه سبزی را بیشتر کند. قلم را در آب بجوشانید و آن را صاف کنید و برای تهیه غذا های سنتی استفاده کنید.
لوبیا از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن از بین برود و اگر از لوبیا قرمز استفاده می کنید بهتر است لوبیا را یک بار بجوشانید و آب قرمز را دور بریزید.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آموزش و طرز تهیه مرغ سوخاری ترد و خوشمزه (فیلم)
  • 4 خوراکی خوشمزه و خنک برای فصل گرم
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • ماجرای استقلال و کاپیتان، داستان تهدید و فرصت/ خالدآبادی کمتر از رفیعی نیست
  • طرز تهیه یک غذای خوشمزه با ۸ خروس توسط آشپز چینی (فیلم)
  • کشته شدن یک رزمنده دیگر حزب‌الله
  • شهادت یک رزمنده دیگر حزب‌الله در راه قدس
  • طرز تهیه سوفله شکلاتی خوشمزه و آسان در خانه
  • محمد میرکیانی با دوکتاب جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی / ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی