Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ترکیه اعلام کرد، اتحادیه اروپا باید پیش از گفت‌وگو درباره ترکیه آینده خود را مدنظر قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه حریت، بنعالی ییلدیریم، نخست وزیر ترکیه اعلام کرد: اتحادیه اروپا پیش از تصمیم درباره مذاکرات ترکیه برای پیوستن در این اتحادیه درباره آینده این بلوک تصمیم‌گیری کند.

وی گفت: رویکرد اتحادیه اروپا در طول ۴۰ سال گذشته یک گام رو به جلو و دو گام رو به عقب بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چه می‌کنید؟ در این باره باید تصمیم بگیرید. شما تلاش می‌کنید مشکلاتی را در عضویت ترکیه ایجاد کنید. نیت واقعی خود را اعلام کرده و نگذارید وقت هدر رود.

وی ادامه داد: من باید این مساله را مطرح کنم که ترکیه هیچ تغییری در تصمیم خود در راه عضویت در اتحادیه اروپا نداده است اما مسیرهای در پیش گرفته شده اتحادیه اروپا به کدام سمت است؟

وی اعلام کرد: اتحادیه اروپا، ترکیه را برای مدت طولانی دور از درهای خود نگه داشته است. حقیقت این است که ترکیه تصمیم‌های مربوط به خود را خودش می‌گیرد. حفظ توسعه در یک راه باثبات اتحادیه اروپا را ناراحت می‌کند.

نخست وزیر ترکیه در بخش دیگری از اظهاراتش با انتقاد از سخنان همتای دانمارکی‌اش علیه اردوغان مبنی بر اینکه تحت ریاست جمهوری وی باید روند عضویت ترکیه به اتحادیه اروپا باید مورد بررسی قرار گیرد،‌ خطاب به وی گفت: شما چه کسی هستید؟ آیا می‌توانید درباره ترکیه و رئیس‌جمهور این کشور سخنی بگویید؟ حکومت ترکیه براساس دموکراسی و جمهوری است.

وی ادامه داد: "ترکیه قلب اروپا و آسیا است. هیچ کس این حق را ندارد که این مساله را زیر سوال ببرد که ترکیه هم بخشی از اروپا و هم بخشی از آسیا است."

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از آنکارا، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: «تصمیم گرفته ایم به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل در دادگاه لاهه بپیوندیم.»
فیدان با اشاره به لزوم تشکیل کشور فلسطین و راه حل دو دولتی افزود: چند کشور غربی نیز به این مطلب اذعان کرده اند که چاره ای جز پذیرش راه حل دو دولتی وجود ندارد.
وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه اسرائیل به جنایتهای خود علیه مردم فلسین ادامه می دهد تآکید کرد این جنایت نه تنها علیه مردم فلسطین بلکه علیه بشریت است و مجامع جهانی باید جلوی این جنایتها را بگیرند.

دیگر خبرها

  • کمیسیون اتحادیه اروپا علیه فیس‌بوک و اینستاگرام اقدام می‌کند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تصمیم ترکیه برای پیوستن به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی
  • ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • فیدان: تصمیم ورود به پرونده بین‌المللی علیه اسرائیل گرفتیم
  • فیدان: ترکیه به پرونده نسل‌کشی اسرائیل در غزه خواهد پیوست
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط