Web Analytics Made Easy - Statcounter

پانزدهمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران، امروز یکشنبه(30مهرماه) به صورت فوق العاده دقایقی پیش آغاز شد.

حجت نظری عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اعتراض به ساخت و ساز در منظر حریم میدان مشق تهران اظهار کرد: این ساخت و ساز با عنوان پردیس و از سوی سازمان شهرداری در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ساخت و ساز فوق از دو جنبه ایراد دارد؛ نخست اینکه شهرداری پاسخی برای چرایی این ساخت و ساز ندارد و سندی برای اینکه بگوید با کدام مجوز در حال انجام است، ارائه نمی دهد.

عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران افزود: دومین ایرادی که به این ساخت و ساز وارد می شود، این است کهشهرداری سابق منطقه نیز از چرایی این ساخت و ساز اظهار بی اطلاعی کرد و پاسخی نداد.

نظری تصریح کرد: میدان مشق از جهت بافت تاریخی اهمیت دارد و ساخت و ساز فعلی، در کنار حریم بلافصل دفتر روزنامه اطلاعات و در حریم منظر سر در باغ ملی صورت می گیرد.

وی با اشاره به معاونت فنی و عمران خطاب به حناچی خاطر نشان کرد: بهتر است که هر چه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف ساخت و ساز در حریم میدان مشق، اقدام شود و گزارش مربوط به آن به شورا ارائه شود.

 

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۴۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • تمایل عجیب و تمام نشدنی زمین خواران به محدوده جنوبی تهران | مبارزه با ساخت و ساز غیرمجاز ادامه دارد
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • باز شدن گره‌های چند دهه شهر یزد در شورای ششم
  •  ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»
  • امکان ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی منطقه ۱۷ تهران
  • نوسازی و رفع ایراد دستگاه‌های کارتخوان اتوبوس‌ها در پایتخت
  • ساخت مسکن برای بیش از ۱۴ هزار خانواده دارای ۲ معلول به بالا در کشور