Web Analytics Made Easy - Statcounter

صنایع «خودرو و ساخت قطعات» با ۲۹ درصد، «فلزات اساسی» با ۲۸.۲ درصد و «محصولات شیمیایی» با ۷.۷ درصد بیشترین حجم معاملات را در هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

خبرگزاری تسنیم: نگاهی به معاملات بورس اوراق بهادار در هفته پایانی مهرماه نشان می‌دهد در این مدت حجم معاملات ۳۱۰۳ میلیون سهم و ارزش آن ۶۸۸۸ میلیارد ریال بوده است که ۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارزش بورس اوراق بهادار تهران هم در هفته گذشته به عدد ۳۴۲۳۴۲۶ میلیارد ریال رسید که در مقایسه با هفته قبل‌تر ۱.۲ درصد افزایش داشته است. شاخص کل بورس نیز در این مدت به عدد ۸۵۷۶۸ واحد رسید که ۱۰۲۴ واحد افزایش را نشان می‌دهد.

این گزارش می‌افزاید: سه صنعت «خودرو و ساخت قطعات» با ۲۹ درصد، «فلزات اساسی» با ۲۸.۲ درصد و «محصولات شیمیایی» با ۷.۷ درصد بیشترین حجم معاملات هفتگی و صنایع «فلزات اساسی» با ۲۷ درصد، «خودرو و ساخت قطعات» با ۱۶ درصد و «محصولات شیمیایی» با ۷.۴ درصد بیشترین ارزش معاملات را در هفته گذشته به خود اختصاص دادند.

همچنین در ۳۰ روز گذشته صنعت «اطلاعات و ارتباطات» با بازدهی ۴۲.۲ درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت و صنعت «محصولات چوبی» با افت با ۱۲ درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت‌ها نیز «دوده صنعتی پارس» با ۴۰.۲ درصد بیشترین افزایش و «کشت و صنعت پیاذر» با ۲۸.۷ درصد بیشترین کاهش را داشتند.

همچنین در محاسبه شاخص کل بورس تهران با برخی از شاخص بورس‌های بین المللی نسبت به پایان هفته گذشته، شاخص بورس استانبول (BIST ۲۲۵) با رشد ۲.۱ درصدی بیشترین بازدهی و شاخص بورس کوالامپور (KLCI) با افت ۰.۸ درصدی کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۴۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در شروع معاملات امروز سه‌شنبه (۴ اردیبهشت) با افت ۳۳۹۰ واحدی به ۲,۳۱۳,۴۱۳.۰۳ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۱۸۴.۱۹ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین طی ۵۷,۹۱۰ معامله دادوستد شده و ارزش کل این معاملات نیز به ۷,۶۹۵.۵۳ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۹۱۳,۰۳۲.۷۹۶ میلیارد ریال شد.

کد خبر 6086078 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • محرک جدید بورس
  • شاخص بورس امروز ۴ اردیبهشت/ رشد ۱۳۴۲۱ واحدی
  • کاهش بیش از ۱۳ هزار واحدی شاخص کل بورس/ فاز اصلاحی شاخص شروع شد؟
  • ریزش بیش‌از سه هزار واحدی شاخص در شروع معاملات صبحگاهی بورس
  • شاخص بورس امروز ۳ اردیبهشت/رشد 3 هزار واحدی
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • عوامل رشد شاخص بورس روزهای اخیر چه بود؟