Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@17:56:30 GMT

برگزاری نشست مدیریت پسماند در گیلان

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۵۰۲۴

برگزاری نشست مدیریت پسماند در گیلان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان در جلسه مدیریت پسماند که عصر دیروز در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، گفت: شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه پسماند باید فراهم شود تا رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری در بخش پسماند را داشته باشند.

وی با بیان اینکه روزانه بین 1500 تا 2200 تن زباله در گیلان تولید می شود، افزود: در استان گیلان 7 سایت دفن زباله به کارخانه کمپوست و زباله سوز مجهز می شود که با راه اندازی آنها 90درصد زباله های تولیدی استان تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

مهرداد لاهوتی، نماینده مردم شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: مدیریت پسماند و تبدیل زباله به کود آلی برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست باید با طرح تفکیک زباله از مبدا در جامعه فرهنگ سازی شود.

وی استفاده از سرمایه گذار در زمینه راه اندازی کارخانه های کمپوست و زباله سوز با همکاری دولت را یکی از راه های جلوگیری و مهار زباله دانست و افزود: معضل زباله اگر با جدیت بیشتر ساماندهی نشود آسیب های فراوانی به استان می زند.

همچنین حجت شعبان پور، معاون عمرانی استانداری گیلان در جلسه مدیریت پسماند گفت: با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از طریق صدا و سیما و جلب مشارکت های مردمی در زمینه های مختلف طرح تفکیک زباله از مبدأ، ساماندهی مراکز بهداشتی، زباله های بیمارستانی، مطب های پزشکی مراکز دفن زباله از 50 مرکز به 15مرکز کاهش یافته است.

وی افزود: 3 شرکت کمپوست در گیلان روزانه 800 تن زباله را به کود آلی تبدیل می کند که با استفاده از تمام ظرفیت های این شرکت ها می توان گامی مهمی در زمینه استفاده از زباله های استان برداشت.

در ادامه این جلسه هر یک از فرمانداران شهرستان های گیلان و شهردار رشت راهکارهای خود در مورد مدیریت پسماند را بیان کردند.

 

انتهای پیام/ع

 

برپایی جلسه مدیریت پسماند در استانداری گیلان

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

محمد رضا علیپور آزاد در بررسی مشکلات پسماند شهری با بیان اینکه ۷۰ درصد از زباله‌های تولیدی "تر" و ۳۰ درصد آن "خشک" است گفت: با توجه به اثرات مخرب پسماند بر سلامت انسان و محیط زیست و پرهیز از اسراف ضروری است شهروندان علاوه بر کاهش استفاده از تولیدات و فراورده‌های پلاستیکی از جمله نایلون و ظروف زباله های‌تر و خشک را در مبدا جداسازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای تولید سوخت حاصل از زباله در شهر تبریز
  • از لزوم جدیت در تفکیک زباله، تا سهم فاضلاب خانگی در آلودگی رودخانه های رشت
  • به کارگیری اتباع مجاز منع قانونی ندارد
  • موضوع شیرابه در مجموعه آرادکوه واقعیت ندارد/ حقوق پاکبانان افزایش یافته است
  • برگزاری نشست مشورتی دوره‌های مختلف شهرداری بندرعباس
  • توضیح مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درباره قیمت خرید زباله در «نوماند»
  • واکنش شهرداری تهران به ارقام خرید پسماند خشک در قالب نوماند
  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • ۷۰ درصد پسماند‌ها در کشور به صورت غیر اصولی دفن می‌شود