Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-23@13:40:41 GMT

نامه‌های سیلویا پلات منتشر شد

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۵۳۰۸

نامه‌های سیلویا پلات منتشر شد

به گزارش امتداد نیوز به نقل از نیویورک تایمز، سال ۱۹۵۱سیلویا پلات نامه‌ای برای مادرش نوشت که در آن نوشته بود: «تنها زن آرام، زنی است که مرده باشد».

۱۲ سال بعد او به زندگی خودش در آپارتمانش در لندن خاتمه داد در حالی که دو فرزند خردسالش در اتاق بغلی خواب بودند و همسرش با زنی دیگر بیرون بود.  اما این شاعر هنوز صحبت کردن با ما را متوقف نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از مرگش شعرهای زیادی از وی منتشرشد و یادداشت‌ها و آثار دوران جوانی‌اش به بازار آمد. او هنوز برای بیوگرافی‌نویسان شخصیت محبوبی است و تحقیقات منتقدانه، یک فیلم و یک اپرا از زندگی‌اش ساخته شده است. او در عین حال نمونه‌ای برای ارایه کردن وضعیت پیچیده یک زن آشفته، یک بیمار ذهنی، و یک زن خاموش است.

اکنون مجموعه نامه‌های پلات برای نخستین بار به ویراست پیتر کی.استاینبرگ متخصص آثار پلات و کارن کوکیل ویراستار یادداشت‌های پلات منتشر شده‌است. جلد نخست این کتاب بسیار جذاب، اکنون به بازار آمده است.

امروز دورانی که تد هیوز همسر پلات برای خودکشی این شاعر مقصر شناخته می‌شد و نامش از روی سنگ مزار سیلویا پلات حذف می‌شد، گذشته است.

فریدا هیوز دختر این زوج و تنها فرزند بازمانده از آنها (پسرشان نیکلاس خودش را سال ۲۰۰۹ کشت) این کتاب نامه‌ها را با یک مقدمه دفاعی چشمگیر آغاز کرده است و به پدرش هیوز بیشتر از مادرش پلات ادای احترام کرده است.

او می‌نویسد: دلیلی که مادرم بیشتر مورد علاقه است، همه به خاطر پدرم است. زیرا صرف نظر از این که ازدواجشان به پایان رسیده بود، او به کارهای مادرم و خاطرات او احترام می‌گذاشت و این کار را با انتشار کتاب «آریل» انجام داد. برای من که به احترام عمیق آنها به توانایی‌های ادبی یکدیگر باور دارم، آنها در مرگ هم همان قدر همسر هم هستند که زمانی که زندگی می‌کردند بودند.

بخشی از این نامه‌ها برای نخستین بار توسط مادر سیلویا در سال ۱۹۷۵ با عنوان «نامه‌های خانه» منتشر شد و قصد او این بود که نشان دهد پلات دختر آمریکایی سالم و سرزنده ‌ای بود. پلات روزی دو بار برای مادرش نامه می‌نوشت؛ نامه‌هایی آنقدر طولانی که هر نقطه روی کاغد را با نوشته‌هایش پر می‌کرد و بعد کاغذ را در پاکت می گذاشت.

این نامه‌ها بی‌شک برای مادرش بسیار دوست داشتنی بودند(والبته برای بیوگرافی‌نویسانش) تا بتوانند اطلاعات کافی حتی از دوره کوتاهی که در یک اردوگاه تابستانی صرف شد، به دست آورند.

هر چه او بزرگتر شد نامه‌ها هم ادامه یافت اما اکنون شامل فهرست کاملی از تحسین کنندگان او و جوایز، دعوت‌نامه‌ها و تعریف‌ها و تعارف‌هایی از استادانش می‌شد.

بعد به شخصیت تد هیوز می‌رسیم؛ مردی که برای پلات یک مرد برجسته و راهنما بود که در رویاهایش به دنبالش می‌گشت. پلات با او در انگلستان آشنا شد و این زمانی بود که برای یک بورس تحصیلی راهی این سرزمین شده بود. آنها چهار ماه بعد با هم ازدواج کردند.

نامه‌هایی که این دو در آغاز به هم می‌نوشتند، و نیز نامه‌هایی که پلات برای مادر و برادرش در این دوره می‌نویسد و به همسرش وجهی پیامبرگونه می‌دهد به سرعت به نامه‌هایی دلسرد کننده بدل می‌شود.

جلد نخست این مجموعه نامه‌ها در ۱۳۰۰ صفحه برای هر کسی که علاقه‌مند به شناخت کاملی از سیلویا پلات است، می‌تواند جالب باشد.

«نامه‌های سیلویا پلات» جلد ۱ : ۱۹۵۶-۱۹۴۰ به ویراست پیتر کی.استاینبرگ و کارن کوکیل در ۱۳۸۸ صفحه از سوی انتشارات هارپر کالینز به قیمت ۴۵ دلار به بازار آمده است.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد / جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب

 به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همزمان با ادامه اکران‌های فیلم سینمایی «آپاراتچی»، به کارگردانی قربانعلی طاهرفر و سجاد نصراللهی نسب، پوستر جدید این فیلم با طرحی از محمد تقی‌پور منتشر شد.

این فیلم متفاوت که اکران هایش در سینما‌ها و شهر‌های بدون سینما با استقبال مخاطبان همراه است، تاکنون توانسته بیش از ۸۰ هزار مخاطب به خود اختصاص دهد.

آپاراتچی؛ قصه‌ای متفاوت و شیرین از دلبستگی‌هایِ عجیبِ یک نقاشِ ساختمانِ عاشقِ سینما در بحبوحه دهه ۶۰ است.

تورج الوند، فاطمه مسعودی‌فر، رضا ناجی، حسین عابدینی، وحید مبصری، ولی فروتن، امین گلستانه، پوریا میاندهی، شهرام خزرایی و با حضور بهنام تشکر، امید روحانی، علیرضا استادی و هومن برق نورد بازیگران الین فیلم سینمایی هستند.

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ◄ نرخ جدید عوارض آزادراه ها در سال 1403 منتشر شد + جدول
  • مستند «ابوجهاد، پدر جهاد» منتشر شد+فیلم
  • اثر جدید حسن روح‌الامین برای سروده رهبر انقلاب منتشر شد
  • صد و پنجاه و پنجمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • جزییات تفاهمنامه ۴ جانبه بغداد منتشر شد
  • فیلم| تصاویر VAR گل سالم بارسلونا مقابل رئال منتشر شد
  • کتاب شعر «من خیالم تخت است» برای بچه‌ها منتشر شد
  • عکس متفاوتی که نوبخت به مناسبت روز سپاه منتشر کرد
  • صد و پنجاه و چهارمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • پوستر جدید «آپاراتچی» منتشر شد / جذب بیش از ۸۰ هزار مخاطب