Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای مشاهده ویدئو، لطفا جاوااسکریپت را فعال کنید و از مرورگرهای بروز استفاده نمائید.

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد از تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و سرعت غیرمجاز است

سردار مؤمنی، رئیس پلیس راهور در آغاز اجرای پویش چشم به راهیم، با بیان اینکه  برآوردها نشان می‌دهد که بیش از ٨٠ درصد تصادفات در اثر ۴ عامل اصلی سرعت غیرمجاز، سبقت، عدم توجه به جلو  و خستگی و خواب‌آلودگی است گفت: هر چند که آزادراه‌ها امن‌ترین راه‌های کشور هستند و این مسیرها در ایران هم از استاندارد ایمنی بالایی برخوردارند اما همچنان تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات در آزادراه‌های کشور زیاد است که دلیل اصلی آن سرعت، خستگی و خواب‌آلودگی  است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم در پویش چشم به راهیم این موضوع به مردم تاکید شود که برنامه فشرده نداشته باشند که منجر به خستگی و خواب‌آلودگی شود، گفت: یکی از عوامل اثرگذار در تصادفات این است که رانندگان برای جبران زمان از دست رفته با سرعت رانندگی می‌کنند و همین عامل افزایش تصادفات می‌شود و امیدواریم در این زمینه‌ها رانندگان همکاری کنند تا با اصلاح رفتارها تصادفات کاهش پیدا کند. 

رئیس پلیس راهور  با بیان اینکه متاسفانه در نوروز ١۴٠٢ میزان تصادفات افزایش یافت و  ١٢١٧ نفر در تصادفات کشته شدند و بیشترین آمار فوتی مربوط به این نوروز بود، ادامه داد: طبق آمار ١١ ماهه امسال که روز گذشته پزشکی قانونی اعلام کرد تعداد کشته‌های تصادفات بیش از ١٨ هزار و ۵٠٠ نفر بوده است. 

سردار مومنی  با بیان اینکه  تمرکز ما برای مدیریت ایمنی سفر در محدوده ٣٠ کیلومتری شهرهاست، گفت: چراکه تصادفات در این محدوده‌ها به دلیل تراکم جمعیت و افزایش خستگی رانندگان افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهور با تاکید بر برخورد جدی با رانندگان متخلف گفت: متاسفانه جرائم بازدارنده نیستند و باید با رانندگان خاطی برخورد جدی شود. 

او بیان کرد: البته بیش از ٩٠ درصد رانندگان قانونمند رانندگی می‌کنند اما همان ١٠ درصد بسیار اثرگذار هستند چراکه در رانندگی حتی یک اشتباه یک حادثه رقم می‌زند و اولین اشتباه آخرین اشتباه است. 

وی با بیان اینکه به دنبال افزایش مبلغ جرائم رانندگی هستیم، ادامه داد: رانندگان خاطی باید تاوان سنگینی بدهند چراکه راننده متخلف جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازد و باید در نظر گرفت که جریمه جزو سبد خانوار نیست که مانع از افزایش مبلغ جرائم شویم و اگر افزایش پیدا کند باعث می‌شود، تصادفات کمتری رخ دهد.

رئیس پلیس راهور تاکید کرد: سالانه ٢٠ هزار کشته تصادفات جاده‌ای شوخی نیست و موضوع مهم این که ٢٢ درصد کشته‌ها جوانمرگی و با سن بین ٢٠ تا ٣٠ سال هستند در حالی که در کشور طرح جوانی جمعیت مطرح است. 

وی ادامه داد: همچنین ۶۵ درصد کشته‌ها در سن ٢٠ تا ۶٠ سال هستند که این گروه سنی کار در کشور بوده و همچنین بخشی از تولید ناخالص ملی کشور هزینه تصادفات است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • قرچک شهر هوشمند، ترافیکی می‌شود/نصب دوربین ثبت سرعت و پلاک خوان در ۱۵ نقطه
  • لغو طرح زوج و فرد تا چهاردهم فروردین ۱۴۰۳ در اصفهان
  • ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و سرعت غیرمجاز است
  • ۸۰ درصد از تصادفات جاده‌ای ناشی از خستگی و سرعت غیرمجاز است
  • آغاز پویش «چشم به راهیم» با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای در خوزستان
  • کاهش سرعت مجاز اتوبان پاسداران به ۶٠ کیلومتر در ساعت
  • نمایش جالب ترمز اضطراری BMW M8 با سرعت ۲۲۴ کیلومتر بر ساعت (فیلم)
  • حوادث ترافیکی دومین عامل مرگ و میر و اولین عامل مصدومیت در ایران است
  • ببینید | نمایش جالب ترمز اضطراری بی‌ام‌و M8 با سرعت ۲۲۴ کیلومتر بر ساعت
  • کشف ۲ دستگاه خودروی سرقتی در ارومیه