Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-05-01@06:33:59 GMT

ایرانی ها بنزین بیشتری سوزاندند

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۵۶۸۳

ایرانی ها بنزین بیشتری سوزاندند

ایرانی ها تا 28 مهرماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5.3 درصد بنزین بیشتری را سوزاندند.

به گزارش گروه اقتصادی آنا،‌ مصرف بنزین که در هفته آخر شهریور ماه با افزایش چشمگیری داشت با رسیدن مهرماه آرام شد. با این حال در مجموع 7 ماه اول امسال مصرف بنزین بیش از 5 درصد افزایش را نشان می دهد.

بر این اساس میانگین مصرف بنزین ایران تا ۲۸مهرماه سال جاری ۷۹ میلیون لیتر بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳ درصد رشد داشته است.

بر اساس این گزارش، میانگین مصرف بنزین کشور در شش ماهه نخست سال ۸۱.۷ میلیون لیتر بوده است که نسبت به آمار شش ماهه سال گذشته ۸.۳ درصد رشد داشته است .از نظر حجمی بیش از ۱۵ میلیارد و ۱۹۶ میلیون لیتر بنزین در شش ماهه نخست سال ۱۳۹۶ مصرف شده است. میانگین مصرف بنزین در شهریورماه به علت حجم بالای مسافرت و تعطیلات عید قربان و عید غدیر ۸۸.۲ میلیون لیتر بوده که نسبت به شهریورماه سال گذشته (۸۱.۴ میلیون لیتر) ۸.۴ درصد رشد داشته است.

طبق آمارهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی، بالاترین میزان مصرف بنزین در سال جاری در ۱۶ شهریورماه با ۱۰۴.۷ میلیون لیتر و کمترین میزان مصرف در ۲۵ فروردین‌ماه با ۶۲.۷ میلیون لیتر بوده است.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب ایران کاهش میزان بارندگی کشور نسبت به شرایط نرمال را هفت درصد اعلام کرد و افزود: با وجود اینکه بارش کشور به شرایط نرمال نزدیک شده، اما آثار خشکسالی سال‌های گذشته در رواناب‌ها و جریان رودخانه‌ها محسوس است و با کاهش در آورد رودخانه‌ها روبرو هستیم.
وی با اشاره به کاهش جدی بارش در استان‌های بوشهر، فارس، خراسان رضوی، قزوین و تهران و تأثیر آن بر حجم مخازن سد‌های موجود در این استان‌ها، درصد پرشدگی سد‌های تأمین‌کننده آب شرب پایتخت را ۲۴ درصد دانست و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۰ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.
قاسم‌زاده توجه به مدیریت مصرف از سوی همه بخش‌ها را ضروری دانست و ادامه داد: هرچند که در انتظار بارش‌های خوب دیگری در هفته جاری در برخی نقاط کشور هستیم، اما با توجه به جدی بودن تبعات تغییرات اقلیم که گرم شدن هوا را شدت بخشیده و می‌تواند تهدیدی برای منابع آبی باشد، لازم است هموطنان در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند تا فصل گرم سال را با اطمینان خاطر پشت سر بگذاریم.

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۵۰ درصد متانولی‌ها به حوزه بنزین
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • ثبت سفارش ۱۳۰ هزارتن برنج در ۲ ماهه ابتدای سال
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان