Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان مرکزی از اختصاص ۲۵۵ هزار هکتاراز اراضی این استان به کشت پاییزه خبر داد. به گزارش خبرگزاری صداو سیما مرکز اراک؛ مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی گفت:  255هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی امسال زیر کشت محصولات پاییزه قرار می‌گیرد. خدرایی افزود: از این میزان ۵۰ هزار هکتار به کشت گندم آبی، ۱۴۵ هزار هکتار به گندم دیم، ۴۵ هزار هکتار به جو آبی، ۱۰ هزار هکتار به جو دیم و بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار به کشت کلزار اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه کشت محصولات پاییزه از اواسط شهریور شروع شده و در مناطق گرمسیر تا اواخر آبان ادامه دارد اضافه کرد: پیش بینی می‌شود از مجموع سطح زیر کشت ۶۰۰ هزار تن محصول برداشت شود که در مقایسه با سال گذشته بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش تولید خواهیم داشت. مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی کاهش سطح زیر کشت، افزایش عملکرد در واحد سطح و کاهش مصرف آب را از جمله برنامه‌های زراعت استان مرکزی عنوان کرد. وی کشت به موقع، استفاده از کود فسفات و کود ازته، آبیاری و مبارزه به موقع  با علف‌های هرز را به کشاورزان توصیه کرد و گفت: رعایت این موارد موجب افزایش عملکرد در واحد سطح خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت

محمدهادی رستمیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر شامگاه دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۳ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر اظهار داشت: در یک رویکرد ارزشمند با نگاه بلند استاندار و همراهی وزارت راه و شهرسازی، ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر در مسیر محله‌های تنگک - عالیشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت.

وی افزود: در این محدوده در کنار ساخت واحد‌های مسکونی، سرانه‌های مختلف فضا‌های آموزشی، بهداشتی، سبز و ورزشی طراحی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه برای ساخت واحد‌های مسکونی این منطقه نقشه‌های معماری متفاوتی تدوین و طراحی شده گفت: با ظرفیت موجود برای ساخت حدود ۱۳ هزار واحد مسکونی جمعیت ۵۰ هزار نفر در این محدوده اسکان پیدا می‌کنند.

رضا بنازاده رئیس بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر نیز با اشاره به اینکه نیروگاه اتمی بوشهر تاکنون بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرده است گفت: این میزان تولید برق در مناطق مختلف کشور استفاده شده است.

رئیس بهره‌برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به ساخت ۲ واحد نیروگاه اتمی نیز در کنار واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد: با تکمیل آنها ظرفیت تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر سه برابر می‌شود.

وی ساخت سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر را اقدامی ارزشمند و راهبردی دانست و بیان کرد: با توجه به اهمیتی که دارد ارمغان‌آور عمرانی و آبادانی در محدوده این شهر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • اختصاص عمده کشت نهال در کشور به خوزستان
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع نیشکر خرمشهر
  • ۵۰۰ هکتار از اراضی پلدختر به کشت باقلا اختصاص پیدا کرد
  • استاندار: عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • اجرای طرح کشت چوب در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان
  • عمده کشت نهال در کشور به خوزستان اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت