Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ظهر امروز (شنبه) پس از درگيري‌هاي شديد چند ساعته، بخش‌هاي شمالي، جنوبي و مرکزي شهر از اشغال تروريست‌هاي داعش خارج و القريتين به طور کامل آزاد شد.
به گزارش مشرق، نهم مهرماه سال جاري، هسته هاي مخفي داعش عملياتي غافلگيرانه اي را عليه نيروهاي سوري در شهرک القريتين در جنوب غرب استان حمص انجام دادند و موفق شدند اين شهرک راهبردي را به اشغال خود درآورند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


يک روز پس از اشغال شهر القريتين، نيروهاي کمکي تيپ 3 و 11 ارتش سوريه به همراه نيروهاي دفاع ملي سپر قلمون براي بازپس گيري شهر وارد عمل شدند و در گام نخست، پاکسازي ارتفاعات حومه را در دستور کار قرار دادند.
خرابي‌هاي القريتين در سال 1395
نيروهاي سوري و رزمندگان جبهه مقاومت 7 روز پس از درگيري هاي سنگين و نفس گير موفق شدند در حومه غربي شهر القريتين پيشروي کنند و چند ايستگاه دفاعي را به کنترل خود درآورند اما وجود تک تيراندازها باعث شد نبردها در محورهاي مختلف ادامه يابد.
تصوير مربوط به شهر القريتين (مربوط به سال 1395)
در نهايت پس از درگيري هاي سنگين 20 روزه، نيروهاي ارتش سوريه و رزمندگان جبهه مقاومت موفق شدند پس از عقب راندن عناصر تروريستي داعش، ارتفاع « دکر» را به کنترل خود درآورند؛ اين ارتفاع از محور شمالي به طور کامل بر شهر القريتين اشراف دارد.
نيروهاي سوري و مقاومت پس از تثبيت مواضع در ارتفاع « دکر»، صبح امروز با پشتيباني جنگنده هاي روسي از محور شمالي وارد شهر القريتين شدند و مزارع حومه و مجتمع هاي مسکوني را در اين منطقه از لوث وجود تروريست هاي داعش پاکسازي کردند.
نمايي از شهر راهبردي القريتين - 1395
ظهر امروز پس از درگيري هاي شديد چند ساعته، بخش هاي شمالي و مرکزي شهر هم از اشغال تروريست هاي داعش خارج شد و نيروهاي متحد به سوي محور جنوبي شهر حرکت کردند و موفق شدند بخش هاي آلوده را هم در اين محور پاکسازي کنند و شهر القريتين را به طور کامل آزاد کنند.
**براي مشاهده اندازه اصلي و جزييات بيشتر، روي نقشه کليک کنيد**
تازه ترين نقشه ميداني جنوب سوريه در حال حاضر، وجود تله هاي انفجاري و مين هاي کار گذاشته شده باعث شده نيروهاي ارتش سوريه اجازه ورود شهروندان را به شهر صادر نکنند؛ عمليات براي پاکسازي شهر از تله هاي انفجاري ادامه دارد؛ از سويي ديگر عمليات جست و جوي خانه به خانه براي دستگيري تروريست هاي مخفي شده ادامه دارد.
به گزارش مشرق، چگونگي سقوط شهر القريتين آن هم توسط هسته هاي خاموش گروه تروريستي داعش همچنان در حال بررسي است و برخلاف گمانه زني هاي مطرح شده، نيروهاي مقاومت در حال کامل کردن تحقيقات هستند.
تصويري از ويراني شهر القريتين پس از آزادسازي در سال 1395
در جريان عمليات سه هفته گذشته، نيروهاي دفاع ملي سپر قلمون نقش ويژه اي را براي پاکسازي شهر القريتين ايفا کردند؛ با شروع جنگ جهاني عليه ملت و دولت سوريه، يگان هاي نيروهاي مردمي دفاع ملي سوريه توسط فرمانده هان با سابقه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تشکيل شدند و در جلوگيري از سقوط شهرهاي مهم عملکرد خيره کننده اي برجاي گذاشتند.
نيروهاي سپر قلمون هم گروهي از نيروهاي مردمي دفاع ملي سوريه به شمار مي آيند که توسط شهيد سردار حسين همداني آموزش ديدند و با درايت سپاه پاسدران به يکي از نيروهاي زبده تبديل شدند؛ اين نيروها پيشتر در پاکسازي شرق استان حماه هم حضور داشتند و کمر تروريست هاي داعش را در اين محور قطع کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۵۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، معاون سیاسی اجتماعی فرماندار قصرشیرین در حاشیه این مراسم با گرامیداشت روز هوای پاک گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حراست و حفاظت از منابع طبیعی این سرمایه خدادادی تلاش کرد.
مراد باباخانی افزود: اهمیت و توجه به طبیعت و منابع خدادادی محیط زیست یک وظیفه است و باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود.
وی افزود: اگرچه اقلیم قصرشیرین گرم و خشک است، اما دارای خاک مرغوب و حاصلخیز و و منابع آبی خوبی است که می‌توان از آن برای کاشت هرچه بیشتر درختان بهره گرفت.

دیگر خبرها

  • هر میدانی که سپاه با پشتیبانی مردم به آن وارد شد منجر به پیروزی شد
  • پاسداران بیانات رهبری را برای خود حجت شرعی می‌دانند
  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • عملیات «وعده صادق» نتیجه تعامل سپاه و دانشگاه بود
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • تأثیرات راهبردی عملیات وعده صادق در سطح منطقه و جهان
  • پاکسازی محور هراز پس از ریزش سنگ
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد