Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@12:16:07 GMT

زندگینامه «رضا اردکانیان»، وزیر پیشنهادی نیرو

تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۱۷۶۲۳۹

زندگینامه «رضا اردکانیان»، وزیر پیشنهادی نیرو

تهران-ایرنا- حسن روحانی رییس جمهوری، دیروز در نامه ای به مجلس شورای اسلامی، رضا اردکانیان را به عنوان وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم برای تصدی وزارت نیرو معرفی کرد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا،رئیس مجلس نامه رئیس جمهوری برای معرفی ورزای پیشنهادی نیرو و علوم ، تحقیقات و فناوری را اعلام وصول کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از آنکه مجلس در جلسه بیست و نهم مردادماه به «حبیب الله بیطرف» رای اعتماد نداد، رییس جمهوری «رضا اردکانیان» مدیر انستیتو مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل را به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو به مجلس معرفی کرد.
اردکانیان وزیر پیشنهادی نیرو در سال 1337 در شهر یزد به دنیا آمد؛ وی دانش آموخته رشته مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف (1362) است؛ مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی منابع آب (1372) و دکتری خود را در زمینه مدیریت منابع آب (1376) از دانشگاه مک مستر کانادا (Mac Master)اخذ کرده است‎.‎‏
اردکانیان مدیری اجرایی در زمینه مدیریت منابع آب است که پارسال به عنوان هماهنگ کننده کارگروه برنامه ریزی سازماندهی دهه جدید بین المللی آب (1407-1397) مصوب مجمع عمومی سازمان ملل انتخاب شد.
وی پیش از این به عنوان مدیر موسس برنامه دهه اول بین المللی آب و سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل فعالیت کرده و در سالهای اخیر استاد تمام دانشکده علوم زیست محیطیِ دانشگاه فنی درسدن آلمان بوده است.
در طول سه دهه گذشته، اردکانیان مدیر موسس و راه اندازی واحدهای مختلفی در سطوح ملی، منطقه ای و بین المللی بوده و به عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد، نقشی کلیدی در پیاده سازی اهداف توسعه پایدار در بخش آب و محیط زیست ایفا کرده است.
پیش از مسئولیت های بین المللی، وی به عنوان قائم مقام وزیر نیرو و نخستین معاون امور آب در وزارت نیرو فعالیت کرده است.
اردکانیان در سالهای 1368 تا 1370 معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو (بیژن زنگنه) بود؛ وی در دولت نخست اصلاحات، قائم مقامی وزارت نیرو را بر عهده داشت و همچنین در دولت دوم اصلاحات (سالهای 1380 تا 1384) معاون امور آب وزارت نیرو بود و مدیریت عامل شرکت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران را بر عهده داشت.
مدیر موسس مرکز منطقه ای مدیریت آب شهری تحت پوشش یونسکو، مدیر موسس برنامه دهه بین االمللی آب در شهر بُن آلمان، سرپرست معاونت دانشگاه سازمان ملل متحد در اروپا، مدیر موسس انستیتوی مدیریت منابع زیست محیطی دانشگاه سازمان ملل متحد و همچنین عضویت در هیات علمی دانشکده علوم زیست محیطی دانشگاه فنی «درسدن» آلمان از مسوولیت های بین المللی اردکانیان است.
وی معتقد است مدل و نوع حکمرانی دولت ها در عرصه آب در مناطق خشک و نیمه خشک، معرف سطح توسعه یافتگی آنهاست.
رییس جمهوری دیروز منصور غلامی را نیز به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور اخذ رای اعتماد به مجلس معرفی کرد.
اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی به خبرنگار ایرنا گفته است که جلسه رای اعتماد به وزیران پیشنهادی نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری، یکشنبه هفته آینده در مجلس برگزار می شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**9189** 6075**خبرنگار: اسماعیل داودی**انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۶۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سه هزار و ۵۰۰ نیرو در ادارات یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، "جلال عرب خردمند" به مناسبت روز منابع انسانی (۲۵ فروردین)، از برگزاری ۹ آزمون استخدامی در استان ظرف ۲ سال گذشته و جذب سه هزار و ۵۰۰ نیروی جدید در دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد و گفت: دولت سیزدهم رویکرد مناسبی در زمینه جذب نیروی انسانی با رویکرد تحقق عدالت محوری و استخدام در قالب برگزاری آزمون استخدامی ایجاد کرده و با توجه به این رویکرد، در سه ماه اول امسال هشت آزمون استخدامی برگزار می‌شود. 
وی در ادامه تصریح کرد: در سال گذشته ۲ هزارو ۱۹۹ نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان بازنشسته شدند، ۹۵ نفر استعفا دادند و ۶۰ نفر نیز فوت شدند و پیش‌بینی می‌شود در سه سال آینده حدود چهار هزار نفر به دلایل مختلف از دستگاه‌های اجرایی استان خارج شوند. 
وی با تشریح برخی چالش‌های حوزه توسعه مدیریت و منابع انسانی دستگاه‌های اجرایی استان، گفت: موضوع کاهش انگیزه کارکنان و افزایش تمایل به خروج از دستگاه و نظام اداری در سطوح کارشناسی و مدیریتی از جمله این چالش‌هاست که در نشست‌هایی با مدیران کل و معاونان منابع انسانی دستگاه‌ها یا سازمان مدیریت به آن پرداخته شده است. 
به گفته وی افزایش مشکلات معیشتی کارکنان، تفاوت فاحش دریافتی در بخش دولتی و خصوصی، جذابیت مالی و شغلی بخش خصوصی با توجه به ظرفیت‌های صنعتی و معدنی و همچنین نبود توازن در پرداخت‌ها میان دستگاه‌های اجرایی از جمله دلایل کاهش انگیزه کارکنان و تمایل به خروج ار سیستم اداری است. 
معاون سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد در خصوص دیگر چالش‌های موجود در حوزه منابع انسانی در استان یادآور شد: بررسی‌ها و مقایسه نتایج و روند تغییرات عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در مجموع شاخص‌ها طی سال‌های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۲ نشان دهنده بهبود عملکرد آنها در این سال‌هاست، اما با توجه به تغییراتی که همه ساله در شاخص‌ها وجود داشته با قطعیت نمی‌توان این افزایش امتیازات را نشان از مناسبت‌تر شدن وضعیت دستگاه‌های اجرایی در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی عملکرد دانست. 
وی ادامه داد: هنوز میان امتیازات اخذ شده توسط دستگاه و میزان رضایت واقعی مردم از خدمات ارائه شده و سایر تکالیفی که دستگاه‌ها داشته‌اند مثل کوتاه کردن و اصلاح فرایندها، تحقق دولت هوشمند، پاسخگویی و شفافیت، فاصله وجود دارد. 
عرب خردمند، از وجود نهاد‌های شورایی متعدد در استان به عنوان یکی دیگر از مشکلات موجود برای چابک سازی اداری و نظام تصمیم‌گیری و عامل موازی کاری در استان دانست. 
وی اظهار داشت: ۵۰ شورا، کمیته و کارگروه با مرجع تصویب ملی در استان فعال است که با احتساب شورا‌ها با مرجع تصویب استانی، آمار زیاد می‌شود که پیشنهاد کاهش این شورا‌ها و یا ادغام آنها با هماهنگی استاندار به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه شده است. 
معاون سازمان توسعه مدیریت و سرمایه انسانی مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه استان یزد ۵۲ هزارو ۴۲ نفر کارمند دارد که ۶۰ درصد آنها مرد و بقیه زن هستند، گفت: ۴۴ درصد این افراد دارای مدرک کارشناسی، ۲۲ درصد کارشناسی ارشد، پنج درصد دکترا، پنج درصد فوق دیپلم، ۱۶ درصد دیپلم و هشت درصد پایین‌تر از دیپلم هستند. 
عرب خردمند اضافه کرد: همچنین ۴۸ درصد کارمندان رسمی، ۱۴ درصد پیمانی، هفت درصد رسمی آزمایشی، ۶ درصد کار معین، چهار درصد قراردادی کارگری، ۱۶ درصد شرکتی و پنج درصد سایر گزینه‌های استخدامی هستند؛ ۳۳ درصد نیرو‌ها در آموزش و پرورش، ۲۳ درصد در دانشگاه علوم پزشکی و بقیه در سایر دستگاه‌ها در حال خدمت هستند. 
وی، در مورد وضعیت پست‌های مدیریتی استان هم اظهار داشت: ۲۲ درصد کارکنان در زمره مدیران ارشد، ۴۱۹ نفر مدیر میانی، یک‌هزارو ۷۴ نفر مدیر پایه، چهار نفر مدیر ارشد عملیاتی، ۶۰ نفر مدیر میانی عملیاتی و ۵۱۸ نفر مدیر پایه عملیاتی هستند. 
معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد در ادامه بر تبدیل وضعیت ایثارگران دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: تاکنون بیش از ۲ هزارو ۹۰۰ درخواست تبدیل وضعیت سازمان فرزندان شهدا، جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس به "رسمی قطعی" مورد تایید قرار گرفت و به عنوان نیرو‌های پیمانی یا رسمی به بدنه اجرایی دولت اضافه شده‌اند. 
عرب خردمند افزود: تا پایان نیمه نخست سال گذشته از میان ۸۷ دستگاه اجرایی و شهرداری ها، ۵۸ دستگاه لیست حقوق و مزایا کارکنان خود را به طور کامل بارگزاری کرده‌اند؛ همچنین ۹۶ دستگاه تاکنون اطلاعات خود را در سازمان پاکنا (پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری) به روز رسانی کرده‌اند.

دیگر خبرها

  • تنش‌های ناشی از کمبود برق کاهش می‌یابد
  • جذب ۴ هزار نیرو برای حفاظت از منابع طبیعی کشور
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی فعالیت خود را آغاز کرد
  • نخستین مدیر زن ایستگاه فضایی آغاز به کار کرد
  • الجزیره: حماس چارچوب پیشنهادی آتش‌بس را پذیرفت
  • پاسخ حماس به طرح پیشنهادی برای آتش‌بس در غزه منتشر شد
  • ادعای الجزیره: حماس چارچوب پیشنهادی آتش‌بس را پذیرفت
  • حماس چارچوب پیشنهادی آتش‌بس را پذیرفت
  • احیای اکوسیستم‌های آبی با رهاسازی‌های مناسب توسط وزارت نیرو
  • جذب سه هزار و ۵۰۰ نیرو در ادارات یزد