Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فراکسیون توسعه صادرات مجلس شورای اسلامی گفت: سهم 34 صدم درصدی برای اقتصاد ایران در بازارهای جهانی بسیار ناچیز است و باید سهم حداقل یک درصدی را برای سال‌های آینده مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم سهمی متناسب با جمعیت خود را نسبت به دیگر کشورهای دنیا در حوزه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اکبر کریمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روز ملی صادرات افزود: امروزه صادرات به عنوان یک واقعیت مهم و ضرورت قطعی در صحنه اقتصاد ملی مطرح است و هرچقدر تولیدکنندگان ما برای ارتقای کالاهای تولیدی تلاش کنند و امکان رقابت این کالاها از نظر کیفیت و قیمت در سطح بازارهای جهانی و حضور گسترده تر و بهتر آنها در سطح بازارهای جهانی بیشتر فراهم شود، قطعا شرایط مناسب‌تری برای اقتصاد کشور رقم خواهد خورد.

وی اظهار کرد: افزایش حجم تولید و حجم فروش کالاهای ایرانی در داخل و خارج کشور قطعا باعث بهبود و رونق در حوزه تولید و ایجاد اشتغال خواهد شد.

کریمی با بیان اینکه دوره‌ای که اقتصاد ایران به دنبال جایگزین واردات کالاها بود گذشته و امروز باید رویکرد ما تولید صادرات‌محور باشد. سهم 34 صدم درصدی برای اقتصاد ایران در بازارهای جهانی بسیار ناچیز است و باید سهم حداقل یک درصدی را برای سال‌های آینده مد نظر قرار دهیم تا بتوانیم سهمی متناسب با جمعیت خود را نسبت به دیگر کشورهای دنیا در حوزه صادرات کالا و خدمات فنی و مهندسی داشته باشیم.

وی گفت: استان مرکزی باید با توجه به ظرفیت‌های مناسب اقتصادی، صنعتی و تولیدی خود در این مسیر تلاش بیشتری به خرج دهد تا سهم بیشتری را در این حوزه به خود اختصاص دهد، قطعا این ظرفیت در صنایع استان وجود دارد و باید با تلاش بیشتر و سازماندهی مناسب‌تر در تشکل های صادراتی استان و بازاریابی مناسب و حضور مناسب در بازارهای بین المللی شاهد رشد استان در این بخش باشیم.

کریمی خاطرنشان کرد: از مدیریت ارشد جدید استان انتظار داریم که در زمینه سازماندهی این امور و تقویت صادرات استان تلاش بسیار جدی‌تری داشته باشد .

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مراسمی که در خصوص روز ملی صادرات در سطح ملی و با حضور مسئولان ارشد کشور برگزار شد، اظهار کرد: در مراسم سال جاری پنج  شرکت از استان مرکزی به عنوان صادرکنندگان نمونه تقدیر شدند که این مهم جای خوشبختی و تبریک دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۶۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه

یک منبع مصری اعلام کرد تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه در یک فضای مثبت ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، یک منبع بلندپایه مصری اعلام کرد: «تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس در یک فضای مثبت ادامه دارد. مصر در حال انجام رایزنی با همه طرف‌های ذی‌ربط برای حل و فصل برخی از موارد بحث برانگیز بین ۲ طرف است.»

جنبش حماس شنبه گذشته گفته بود پاسخ رژیم صهیونیستی به موضع خود را دریافت کرده است و پس از اتمام بررسی آن، پاسخ خود را ارائه می‌کند.

جنبش حماس بر لزوم پایان جنگ، عقب نشینی ارتش اشغالگر، بازگشت آوارگان به مناطق خود و ورود کمک‌های بشردوستانه کافی در چارچوب هرگونه توافقی برای تبادل اسرا تأکید کرده است.

مصر جمعه گذشته هیئتی را برای ازسرگیری مذاکرات متوقف شده در سایه تشدید درگیری‌ها در نوار غزه به اراضی اشغالی اعزام کرد. میانجی‌ها (مصر، قطر و ایالات متحده) پس از اولین توافقی که در پایان نوامبر گذشته به دست آمد و حدود یک هفته طول کشید، در تلاش برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس جدید در نوار غزه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • ◄ فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • گشتی در اقتصاد ایران ؛ تلاش برای رفع ناترازی انرژی
  • رشد اقتصادی ایران در ۲۰۲۳ بر اثر دانش‌بنیان شدن صنعت نفت و گاز بود
  • صادرات ۶.۲ میلیارد دلاری کشاورزی در ۱۴۰۲/ واردات گندم نصف شد
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • رونمایی از برات الکترونیک بانک صادرات ایران در وزارت اقتصاد؛