Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: یکی از ضروریات اصلی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه برگزاری نمایشگاه کتاب است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین فرخنده صبح یک‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در آستانه برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی انجام گرفت، اظهار کرد: ۲۸۶ ناشر استانی و کشوری در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرخنده تعداد ناشران استانی حضور یافته در نمایشگاه را ۱۲ ناشر برشمرد و افزود: هفت کتاب‌فروشی که نمایندگی انتشارات کشوری را دارا هستند نیز در نمایشگاه شرکت دارند.

وی با اشاره به مکان برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بجنورد، تصریح کرد: بهترین مکان به جهت تسهیل در دسترسی مردم به نمایشگاه انتخاب‌شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: در دهمین نمایشگاه کتاب استان ۳۶ هزار و ۴۴۳ عنوان کتاب در ۱۷۶ غرفه عرضه و در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

فرخنده اشاره‌ای نیز به برنامه‌های جنبی نمایشگاه داشت و برگزاری کارگاه‌های داستان‌نویسی خلاق و فیلم‌نامه‌نویسی، نشست تخصصی کتابداران، تصویرسازی کتاب کودک، جشن امضای کتاب، رونمایی از کتاب و مشاعره با موضوع شعر آیینی را ازجمله این برنامه‌ها برشمرد.

وی بابیان اینکه حضور شاعران برجسته کشور و نویسندگان مطرح استان نیز در برنامه‌های جنبی نمایشگاه کتاب پیش‌بینی‌شده است، تصریح کرد: ۳۰ برنامه جنبی طی روزهای برپایی نمایشگاه اجرایی خواهد شد.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب را یکی از ضروریات اصلی در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در جامعه دانست و افزود: حمایت از نویسندگان و چرخه نشر، تسهیل دسترسی مردم به کتاب و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی از اهداف این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی بر حضور پررنگ خانواده‌ها در نمایشگاه کتاب تأکید کرد و گفت: الگوهای کتاب‌خوانی باید به کودکان معرفی و فرزندان را از سنین پایین بامطالعه انس دهیم تا در آینده شاهد نسلی کتاب‌خوان در جامعه باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، دهمین نمایشگاه کتاب خراسان شمالی، سوم تا هشتم آبان ماه آینده با حضور ۲۸۶ ناشر استانی و کشوری در محل مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بجنورد برگزار می‌شود.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۱۷۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب

میرشمس‌الدین فلاح هاشمی مدیرعامل نشر صاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما  افزود؛ چهار سال از آغاز به فعالیت خودنویس می‌گذرد که سرانجام به نشر صاد رسید. در این دوره مسیر را با هدف کشف و پرورش استعداد ادامه می‌دهیم و سعی مان بر این است تا از نویسندگانی که استعداد دارند، اما جرأت انتشار ندارند و یا از شرایط انتشار اثر برخورد نیستند، ادامه می‌دهیم.

فلاح هاشمی گفت: موضوع دوره چهارم خودنویس عزت ملی و در بخش ویژه موضوع زنان تاریخ ایران را مدنظر قرار دادیم. مدیر عامل نشر صاد همچنین از ۳۵ اثر جدید انتشاراتشان در نمایشگاه سی‌وپنجمین خبر داد و افزود: از بین این اثار ۳۰ اثر مربوط به داستان و رمان و ۵ اثر پژوهشی است.

وی گفت: ۱۸ اثر از آثار داستان و رمان برای نوقلمان جشنواره «خودنویس» است.

جشنواره خودنویس بمنظور کشف استعداد‌های جوان و نوقلمان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • شماره هجدهم کتاب هدهد سفید در نمایشگاه کتاب رونمایی می‌شود
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی
  • برگزاری جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • برگزاری جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در کرمانشاه
  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • حفظ منابع آبی نیازمند ترویج فرهنگ صرفه‌جویی و مسئولیت‌پذیری جمعی است
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)